• 3
  • 4
2021-03-24, 13:52
Medlem
pantywankers avatar
Skulle aldrig få för mig att sopsortera. Det enda jag respekterar är batterier och spillolja från bilen.
Resten hamnar i samma påse. Orka hålla på.
Däremot så hamnar kartong från paket jag beställt i rätt tunna på sopstationen.
Det beror dock på att dom tar en jävla plats och vill bli av med dom direkt och då kan jag ju faktiskt göra rätt.
Citera
2021-07-10, 22:56
Medlem
vad kallas dessa gröna sopbehållare ? https://vafabmiljo.se/wp-content/upl...Sortering1.jpg kan man kasta vad som helst in i dem? H*r några spr*tor j*g behöver göra m*g av med. finns de nära skolor? varför är sop ställen låsta o svåra att hitta?! vill dom att man kastar skräp på gatan. de borde finnas en karta på alla.
Senast redigerad av HackForums 2021-07-10 kl. 23:10.
Citera
2021-07-11, 00:13
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Säg det till negrerna i Afrika, de som blir 100,000 fler varje dygn. 1 miljoner tionde dag. Nästan 280 miljoner fler varje 4-årsperiod.

Börja där! Här är det skitsamma (även om jag själv sopsorterar).
En genomsnittlig afrikan har betydligt lägre miljöpåverkan än en genomsnittlig svensk.
Citera
2021-07-11, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiesPingvin
Måste man sopsortera när man slänger sopor i fastigheten tro eller kan man slänga allt i restavfall utan sanktioner? Det är 5 st sopnedkast uppdelat på plast, metall, papper och massa skit tillsammans med restavfall.

Har tidigare kört över mina sopor till en polares hus i en svart sopsäck där man slipper källsortera och det slapp man även i mina tidigare lägenheter, bara slänga allt i sopnedkastet. Enkel match!

Över min döda kropp att jag håller på sköljer ur och sorterar glas, metall, papper, trä, tidningar eller ölburkar. Sånt kan miljöpartiska klimatkärringar hålla på med. Jag tycker några skitiga eu-migranter kan sitta och sortera min soppåse på soptippen istället för att jag ska behöva göra det, givetvis med lön och sen slipper dom kylan.
Bring back the 80s när man bara dumpade allt i en container
Har läst studier och det finns inget som tyder på återvinning av tidningar, glas eller sånt genererar någon direkt miljönytta...
Petflaskor och läskburkar dricker jag max ett dussin per år typ så det slänger jag bara också i soppåsen precis som tidningar och glas. Orka hålla på och stå på ica med 4 pet i kvartalet och få hela armen nedspilld med läskblask för 10 spänn.
Jag är nog stockholm minst politiskt korrekte person

Så, vad är det som gäller i restavfall sopan och kan man slänga riskfritt utan någon granne kan anmäla en till någon eventuell soppolis?

Edit: det gäller kanske 5-6 svarta sopsäckar med soppåsar jag måste få iväg som står på altanen. Det är snö ute nu och har inte satt på vinterdäcken än men har som mål att få iväg dom innan nyår nu.

Det är enkelt att sopsortera om man inte driver det in absurdum.

Må vara att man ibland sköljer ur och drar några varv med borsten i vissa konservburkar och glasburkar.

Väldigt kladdiga och blöta grejer hamnar i brännbart. Tonfiskburkarna hamnar där då jag käkar tonfisk i olja, de vill man diska för att få bort oljan som annars stinker lätt i rötmånaden.

Men det som är rent sorterar jag. Inga problem.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in