2015-12-27, 19:10
Medlem
Har haft detta ganska länge nu, iaf ett par månader. Träffade läkare och fick en hydrokortison-salva och mjukgörande kräm. Har inte hjälpt ett dugg.

Dom kommer och går lite, ibland känns det som att det är påväg att försvinna, att det bara är lite småprickigt. Och ibland är det katastrof och kliar som bara f-n.

Främsta ställena: Axlar, händer, benen, magen. Sen är det spridda skurar på nästan hela kroppen, haha..

Lägger in två bilder från vardera lår, för där är det som värst just nu

http://imgur.com/a/PvW1m

Edit: Glömde ju fråga, vad fan är detta ? Är det torr hud bara att jag måste vara mer ihärdig med att smörja mig eller kan de vara något annat ?
Senast redigerad av oneandnotonly 2015-12-27 kl. 19:18.
Citera
2015-12-27, 19:23
Medlem
Kentaklumpfots avatar
Jag har samma problem, dock utan utslag. Så läkarn chansar mest hejvilt känns det som. Går just nu på en kortinkur som slutar om några dagar. Problemet finns kvar, men klådan har avtagit lite iaf.
Citera
2015-12-27, 19:23
Medlem
Kan inte riktigt se vad det skulle vara, men det lär inte räcka med hydrokortison. Verkar nästan som du fått nässelutslag. Dra ner på värmen där du sover, och kontakta en läkare nu i veckan som kommer.
Citera
2015-12-27, 19:24
Medlem
Svårt att säga såklart, men det skulle kunna vara Lichen ruber. Tittar du på bilder på google ser du bara extremfallen, men ditt stämmer rätt väl med ett "normalfall" av sjukdomen. Du får läsa på om den och se om det stämmer.
Citera
2015-12-27, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneandnotonly
Har haft detta ganska länge nu, iaf ett par månader. Träffade läkare och fick en hydrokortison-salva och mjukgörande kräm. Har inte hjälpt ett dugg.

Dom kommer och går lite, ibland känns det som att det är påväg att försvinna, att det bara är lite småprickigt. Och ibland är det katastrof och kliar som bara f-n.

Främsta ställena: Axlar, händer, benen, magen. Sen är det spridda skurar på nästan hela kroppen, haha..

Edit: Glömde ju fråga, vad fan är detta ? Är det torr hud bara att jag måste vara mer ihärdig med att smörja mig eller kan de vara något annat ?
Det kan vara Guttat Psoriasis. Jag har själv det och tycker dina utslag ser ut som det. Det brukar klia för jävligt Mitt råd är att gå till hudläkare
Citera
2015-12-27, 19:59
Medlem
Det skulle kunna vara nässelutslag. Det kan vara stressrelaterat.

Citat:
Ursprungligen postat av oneandnotonly

Citera
2015-12-27, 20:18
jag har liknande, men mycket lindrigare utslag. de kliar lite slumpmässigt, kanske lite oftare om natten. jag trodde först det kunde vara nå kryp (vägglöss, skabb...), men doktorn trodde mer på vinterrelaterat eksem. fick hydrokortison som lindrat lite.
Citera
2015-12-27, 22:46
Medlem
Min vän såg ut så där -hen hade norsk skabb. Hade inte någon tydlig symptombild på skabb så det tog ett tag innan hen fick diagnos...
Delat säng med någon nyligen? Bott på vandrarhem?
http://www.folkhalsomyndigheten.se/a...kdomar/skabb-/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in