Citat:
Felet är styrningen av kulturen där projekt med vissa teman gynnas och den ytliga idealistiska synen där man tror att kulturprojekt kan lösa samhällsproblem. Det verkar lite meningslöst att moralisera över dem som formulerar projektansökningar efter vad som premieras, även om det självklart är irriterande opportunistiskt. Jag tror inte Dominguez har något emot miljonprogramspengar etc alls, men hon vill ha större chans att få del av kakan själv och vill ha så lite konkurrens som möjligt. Hon har helt rätt.
Grejen är att regeringen har villkorat nästan alla bidrag till kultur. Det måste handla om "mångfald" "integration" eller "normkritik". Annars blir det inga pengar till någonting.
Det är en stor anledning till att det allt handlar om invandrare nuförtiden.
Vit medelklass som får pengar för att gulla med personer i "socioekonomiskt utsatta områden".
Jag har väntat på att rekylen ska komma. Och nu har det börjat. Det måste vara sjukt förnedrande för personer som bor i förorter att bli behandlade som efterblivna "pet-slödder".
Grejen är att regeringen har villkorat nästan alla bidrag till kultur. Det måste handla om "mångfald" "integration" eller "normkritik". Annars blir det inga pengar till någonting.
Det är en stor anledning till att det allt handlar om invandrare nuförtiden.
Vit medelklass som får pengar för att gulla med personer i "socioekonomiskt utsatta områden".
Jag har väntat på att rekylen ska komma. Och nu har det börjat. Det måste vara sjukt förnedrande för personer som bor i förorter att bli behandlade som efterblivna "pet-slödder".
Hon kritiserar underförstått regissören till hiphopvideon " Hela orten har Tabanja" för att vara "vit" och ändå gett sig in på "förortens" domäner.
Det får mig att misstänka att det finns en helt annan orsak än projektpengar till "vita" till att hennes ilska väcks:
Hon retar sig på budskapet i den framgångsrika "Tabanja"-låten (som tom citerats av Ivar Arpi

Att diskutera innehållet i låten eller kvaliteten på dessa kulturprojekt i förorten, oavsett upphovsmännens hudfärg och födelseort, hade ju varit intressant men det är så här nivån blir när man är helt fast i identitetspolitik .
Senast redigerad av Pingvinkokos 2015-12-29 kl. 04:27.
Senast redigerad av Pingvinkokos 2015-12-29 kl. 04:27.