• 4
  • 5
2016-03-08, 08:40
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokconny
jod finns stllen dr man betalar extra fr vatten. om du inte vill sklja rva med kallt vatten.

Dom flesta med br/hr fr ju iaf ingen separat vattenrkning.

S tror iaf jag att det r bde mer renligt och skonsamt.

Nr det gller mat ska man komma ihg att simpelt r gott. Skippar man rtter med 20 olika smsaker som kps in endast fr en rtt s blir det vldigt billigt att leva i matvg.

Mycket rotfrukt och lagom med billigt ktt ssom flsk. D klarar man sig lngt p lite.

Jag brukade alltid ta samma sak tv dagar p raken. D blir det lttare att planera och utnyttja erbjudanden. Tnk p vad du fr per krona. Ta fet creme fraiche istllet fr ltt men t mindre tex.

Kom ihg att vi inte behver ta s mycket som mnga verkar tro. Skogshuggare undantagna.
Senast redigerad av Bbobi 2016-03-08 kl. 08:46.
Citera
2016-04-16, 10:15
Medlem
Jag & min sambo gjorde av med ca 10,000 kr/mn p mat fr ett r sen. Det r samma niv som du.

Vad vrt "problem" var, var att vi handlade efter recept, allt vi t. Vi kollade p olika receptsidor, hittade 7 olika rtter och kpte in precis varenda del av recepten.

Numera storhandlar vi 2 gnger i veckan fr ca 1500 per gng. Sen kompletterar vi d och d med grejer som behvs till specifika recept men oftast bara p helger. Annars ter vi rtt basic mat. S totalt gr vi nu av med ungefr 5000 i mnaden.

S genom att sluta handla efter recept s har vi sparat ca 5000 i mnaden!
Citera
2016-04-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Dom flesta med br/hr fr ju iaf ingen separat vattenrkning.

S tror iaf jag att det r bde mer renligt och skonsamt.

Nr det gller mat ska man komma ihg att simpelt r gott. Skippar man rtter med 20 olika smsaker som kps in endast fr en rtt s blir det vldigt billigt att leva i matvg.

Mycket rotfrukt och lagom med billigt ktt ssom flsk. D klarar man sig lngt p lite.

Jag brukade alltid ta samma sak tv dagar p raken. D blir det lttare att planera och utnyttja erbjudanden. Tnk p vad du fr per krona. Ta fet creme fraiche istllet fr ltt men t mindre tex.

Kom ihg att vi inte behver ta s mycket som mnga verkar tro. Skogshuggare undantagna.

Nja, beror vl p lite. Fr mig som trnar 7-10 dagar i veckan mste ta en hel del fr att ligga plus p kalorier och mycket protein.
Citera
2016-04-16, 20:14
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomigubben
Nja, beror vl p lite. Fr mig som trnar 7-10 dagar i veckan mste ta en hel del fr att ligga plus p kalorier och mycket protein.

Klart det beror p. Men en typisk person i vrat samhlle trnar knappast s mycket.

Du fr liknas vid skogshuggaren.
Senast redigerad av Bbobi 2016-04-16 kl. 20:18.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in