• 1
  • 2
2015-12-26, 23:52
Medlem
flygandekiwis avatar
Tja, mitt hår har vuxit ganska mycket och har gått runt med tofs ett tag. Vilken typ av hårprodukter kan man använda för att fixa till den mer (utan att det ser slickat ut). Kör på mousse just nu. Är en kille om det gör någon skillnad
Citera
2015-12-27, 00:18
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandekiwi
Tja, mitt hår har vuxit ganska mycket och har gått runt med tofs ett tag. Vilken typ av hårprodukter kan man använda för att fixa till den mer (utan att det ser slickat ut). Kör på mousse just nu. Är en kille om det gör någon skillnad

Sätt upp det i en tofs, vad mer finns att göra?
Jag viker håret dubbelt, sen gör toffs. För att du ska fatta säger ja zlatantoffs.
Enkelt.
http://www.gp.se/image_processor/1.2...g?maxWidth=635
Citera
2015-12-27, 02:35
Medlem
MettaFocks avatar
Använd inte för mycket mousse/vax grejer, det får håret att se fett och äckligt ut. Gör som han ovan säger, that's sexy.
Citera
2015-12-27, 23:36
Medlem
flygandekiwis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Sätt upp det i en tofs, vad mer finns att göra?
Jag viker håret dubbelt, sen gör toffs. För att du ska fatta säger ja zlatantoffs.
Enkelt.
http://www.gp.se/image_processor/1.2...g?maxWidth=635

Citat:
Ursprungligen postat av MettaFock
Använd inte för mycket mousse/vax grejer, det får håret att se fett och äckligt ut. Gör som han ovan säger, that's sexy.
Kör också en "Zlatan" fast lite ruffsigare. Har pratat med vissa som säger att dom använder vax för sin tofs nämligen.

Använder mousse för att det ska se matt ut, mitt hår ser bättre ut då.

Tack för tipset båda två
Senast redigerad av flygandekiwi 2015-12-27 kl. 23:37. Anledning: Skrev fel
Citera
2016-01-05, 23:57
Medlem
carminaburanas avatar
Tycker det ser riktigt jävla fult ut med manbun kombinerat med hårprodukter. Speciellt om det är slickat och helt "perfekt" tillbakadraget.
Citera
2016-01-06, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandekiwi
Kör också en "Zlatan" fast lite ruffsigare. Har pratat med vissa som säger att dom använder vax för sin tofs nämligen.

Använder mousse för att det ska se matt ut, mitt hår ser bättre ut då.

Tack för tipset båda två
Använd inte vax för tusan i en tofs, då lär du inte ens behöva en snodd, bara att rulla ihop håret. Låt håret vara som det är, kanske saltvattenspray eller liknande (vad det nu än heter) som får håret att se ut som att du nyss kom ifrån stranden
Citera
2016-01-07, 01:09
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenReklamTack
Använd inte vax för tusan i en tofs, då lär du inte ens behöva en snodd, bara att rulla ihop håret. Låt håret vara som det är, kanske saltvattenspray eller liknande (vad det nu än heter) som får håret att se ut som att du nyss kom ifrån stranden

Ingen dum idé, faktiskt. På så sätt får TS volym, och eventuella lockar definieras snyggt, utan att det ser för stylat ut. Satsa även på en ganska lös tofs, TS. Traction alopecia kan drabba dig om du gör tofsen för hård.
Citera
2016-01-07, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Ingen dum idé, faktiskt. På så sätt får TS volym, och eventuella lockar definieras snyggt, utan att det ser för stylat ut. Satsa även på en ganska lös tofs, TS. Traction alopecia kan drabba dig om du gör tofsen för hård.
Vax är väl jäkligt kladdigt och fett? Inget man brukar använda i långt hår om man inte vill att det ska klumpa ihop sig, eller har jag fel?
Citera
2016-01-07, 02:02
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenReklamTack
Vax är väl jäkligt kladdigt och fett? Inget man brukar använda i långt hår om man inte vill att det ska klumpa ihop sig, eller har jag fel?

Du har helt rätt, det tynger ner och håret blir rätt äckligt. Helt omöjligt att bygga volym på med långt hår också.
Citera
2016-01-07, 02:10
Medlem
demonmormors avatar
Andra tips för långt hår:

Om du inte använder balsam; börja med det genast.

Börja använda leave in-balsam också.
(Själv använder jag Lushs R&B Hair moisturiser, perfekt om topparna känns lite torra och man vill ha lite styrsel, kan användas på både torrt och fuktigt hår. Luktar dessutom asgott)

Borsta inte håret när det är blött.

Försök få ner hårtvätt till ett par gånger i veckan bara. Torrschampoo är din vän.
Citera
2016-01-07, 14:05
Medlem
ALanges avatar
Jag har man bun och den enda hårprodukten jag använder är torrschampo. Använder det de dagar jag inte tvättar håret (tvättar håret 2-3 gånger i veckan). Använder Batiste XXL Volume, rekommenderas! Efter en hårtvätt använder jag en saltvattenspray från Lernberger för att få textur och framhäva vågor. Vax, gele, mousse och liknande är onödigt, håret är ju uppsatt.
Citera
2016-01-17, 13:22
Medlem
flygandekiwis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Andra tips för långt hår:

Om du inte använder balsam; börja med det genast.

Börja använda leave in-balsam också.
(Själv använder jag Lushs R&B Hair moisturiser, perfekt om topparna känns lite torra och man vill ha lite styrsel, kan användas på både torrt och fuktigt hår. Luktar dessutom asgott)

Borsta inte håret när det är blött.

Försök få ner hårtvätt till ett par gånger i veckan bara. Torrschampoo är din vän.
Så både balsam och leave in-balsam?
Citat:
Ursprungligen postat av ALange
Jag har man bun och den enda hårprodukten jag använder är torrschampo. Använder det de dagar jag inte tvättar håret (tvättar håret 2-3 gånger i veckan). Använder Batiste XXL Volume, rekommenderas! Efter en hårtvätt använder jag en saltvattenspray från Lernberger för att få textur och framhäva vågor. Vax, gele, mousse och liknande är onödigt, håret är ju uppsatt.
Antar att dom finns att köpa hos en frisör eller beställer du på nätet?

Själv använder jag en tvål för att stärka håret, gjord med endast naturliga medel flr att stärka håret. Det har hjälpt jävligt mycket, men vilken typ av schampo är det ni använder/rekommenderar annars?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in