2015-12-26, 16:28
Medlem
Fick idag en od på kokain och gick igenom helvetet själv.... Jag ringde / åkte ej in utan bönade och bad att det skulle lösas utan att behöva göra det pga privata skäl. Läste på nätet att en kall dusch kan hjälpa så satt i duschen och hade den fetaste psykosen jag någonsin haft i två tim. Från och till trodde jag absolut att chansen fanns att jag skulle dö.

Jag var otroligt överhettad
Ett par gånger kändes det som att jag skulle svimma
Darrade
frös något otroligt när jag hade klivit in i duschen
fler symptom också

Var det värsta jag varit med om och var så rädd så det var helt sjukt. Jag hade mobilen i badrummet och slog in 112 på luren om ja verkligen hade varit tvungen, låter helt sjukt ja.. lite som jag inte värdesätter mitt liv men det finns skäl till detta som jag ej vill gå in på... Iallafall så blir min mobil fuktskadad och går sönder så hade ej kunnat ringa, då tänkte jag, är det idag jag dör liksom?!

Iallafall så har jag nog en skyddsängel då det tillslut blev helt OK och paniken började försvinna osv osv, mådde fortfarande väldigt konstigt och var väldigt panik slagen självklart men det började gradvis lägga sig, åkte då till ica för att handla resorb, multivitamin brus, juice, bananer och mat , käkade precis upp detta. Mår ok liksom. Är hyfsat mig sj igen liksom. Dock har jag ej sovit på hela natten, var ute och festa = tog på krafterna = helt slut... Hallisar, check.

Jag vill veta från någon kunnig om det vid dehär laget är ok att somna liksom? Är så sjukt nojjig att man ba ska somna in i sömnen. Mitt hjärta dunkar rätt svagt (KÄNNS DET SOM) men kan inbilla mig och nojja upp mig lite vilket man är proffs på i dessa situationer. Borde jag t.o.m åka till någon vårdcentral NU liksom o spendera natten där t.ex? Finns det fortfarande chans att hjärtat knasar? Eller ska jag hålla mig vaken tills ikväll och somna då? ge mig tips? Uppskattas OTROLIGT mycket... Ingen lur så kan inte ringa nån polare o samtala heller vilket inte är så kul, mer tid att bara sitta o tänka.

Dedär var sistangången jag rörde det , ALDRIG MER!!!
Citera
2015-12-26, 16:57
Medlem
Mommejrs avatar
Kokain är inte bra för hjärtat. Men du låter ju heller inte som någon som använder det särskilt ofta. Tror inte du har någonting att sitta o noja över. Skulle du dö av kokset hade det vart på grund av en hjärtinfarkt/stroke lr något iaf. Risken för att du ska få en hjärtinfarkt ökar kanske med runt 5-7 gånger första timen du dragit kokset. Har du inga hjärtfel o sånt dock bör du nog inte noja upp dig i onödan. Det är nog lungt. Ta inget mer bara. Hur mkt uppskattar du att du tog?
Citera
2015-12-26, 17:13
Medlem
Inte druckit alkohol utan att dra kokain en enda gång på ett och ett halvt år, ca 1 gång / vecka helt enkelt. Sen festade jag ofta till det på jobbet t.o.m, några veckor körde jag varje jobb dag från kl 06 på morgonen till ca 16 liksom... Så jo, mycket kola har det dragits och ett beroende finns. För min ålder iallafall! Detta var dock ett wake up call och kommer ta avstånd till allt nu.

Men du tror det är hel lugnt att gå och lägga sig? Självklart förstår jag att chansen såklart är rätt liten att något skulle hända såhär lång tid efter och nu när allt börjar kännas bättre och bättre men du vet hur det blir.. man sitter hemma själv och nojjar upp sig!

Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Kokain är inte bra för hjärtat. Men du låter ju heller inte som någon som använder det särskilt ofta. Tror inte du har någonting att sitta o noja över. Skulle du dö av kokset hade det vart på grund av en hjärtinfarkt/stroke lr något iaf. Risken för att du ska få en hjärtinfarkt ökar kanske med runt 5-7 gånger första timen du dragit kokset. Har du inga hjärtfel o sånt dock bör du nog inte noja upp dig i onödan. Det är nog lungt. Ta inget mer bara. Hur mkt uppskattar du att du tog?
Citera
2015-12-26, 17:16
Medlem
Mommejrs avatar
Nu när det gått så här lång tid tror jag det är cool lungt. Men jag är ju ingen doktor. Men har svårt o se hur något skulle döda dig timmar efter ruset redan lagt sig
Citera
2015-12-26, 17:24
Medlem
Skönt att höra! Jo men precis! Skönt o höra iallafall

Citat:
Nu när det gått så här lång tid tror jag det är cool lungt. Men jag är ju ingen doktor. Men har svårt o se hur något skulle döda dig timmar efter ruset redan lagt sig
Citera
2015-12-26, 17:55
Medlem
Citat:
Hur mkt uppskattar du att du tog?

Svårt att säga sådär på rak arm, man blir ju ungefär som pojken med kokain byxorna när man är laddad så lite för mycket av de goda brukar de bli men första gången de blir såhär dock.

Kanske 3g men det är inte något jag fixat från någon skojare på gatan som bankat ut det med 90% dextro. Det är väldigt väldigt rent, kräsen har man allt blivit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in