2015-12-25, 16:20
Medlem
Hej har köpt en Aoc freesync skärm(sitter på mobilen så kan inte länka den och kommer inte ihåg namnet på den) men den finns på Netonnet för 1990kr.
Ni till frågan: skärmen har freesync och jag undrar vad gör freesync och måste man sätta på den på något sätt? Är det bäst att ha den på eller av? Spelar mest CS GO och tycker ni att jag ska ha freesync på(har amd gpu)
Citera
2015-12-25, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niconixo
Hej har köpt en Aoc freesync skärm(sitter på mobilen så kan inte länka den och kommer inte ihåg namnet på den) men den finns på Netonnet för 1990kr.
Ni till frågan: skärmen har freesync och jag undrar vad gör freesync och måste man sätta på den på något sätt? Är det bäst att ha den på eller av? Spelar mest CS GO och tycker ni att jag ska ha freesync på(har amd gpu)
Edit: i vilken av dessa portar ska man koppla in dvi-d kabeln (https://www.komplett.se/product/807388) på en av bilderna ser man baksidan av gpun
Citera
2015-12-29, 10:17
Medlem
FreeSync bör du aktivera även om det endast är effektivt runt ~40fps. Som jag tolkar det spelar det effektivt ingen roll om man alltid har minst 40 fps.

Citat:
Ursprungligen postat av http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/Dissecting-G-Sync-and-FreeSync-How-Technologies-Differ
But what happens with this FreeSync monitor and theoretical G-Sync monitor below the window? AMD’s implementation means that you get the option of disabling or enabling VSync. For the 34UM67 as soon as your game frame rate drops under 48 FPS you will either see tearing on your screen or you will begin to see hints of stutter and judder as the typical (and previously mentioned) VSync concerns again crop their head up. At lower frame rates (below the window) these artifacts will actually impact your gaming experience much more dramatically than at higher frame rates (above the window).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in