2015-12-25, 16:14
Medlem
Martensites avatar
Jag älskar lussebullar, men var inte haft tid att baka förrän nu. Tyvärr var jag varken spis eller ugn hemma (har endast micro, vattenkokare och brödrost). Någon som vet om det går att grädda lussebullar i micron? Vilken gräddningstid och effekt på micron bör man använda? Det kommer förmodligen att ta en jävla tid eftersom man bara kan grädda några åt gången, men jag har nog inga andra alternativ...
Citera
2015-12-25, 16:17
Medlem
hippilis avatar
Ingen spis????
Citera
2015-12-25, 16:23
Medlem
Har du ingen kompis med spis? Då kan ni ju baka en redig sats som du kan ta med hem sen. Micro blir nog inget vidare, men kanske blir okej på låg effekt. Mikrovågor värmer ju på ett annat sätt än vanlig ugnsvärme...
Citera
2015-12-25, 16:32
Medlem
Martensites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersson90
Har du ingen kompis med spis? Då kan ni ju baka en redig sats som du kan ta med hem sen. Micro blir nog inget vidare, men kanske blir okej på låg effekt. Mikrovågor värmer ju på ett annat sätt än vanlig ugnsvärme...
Ja, detta är ju ett alternativ. Tyvärr är alla mina vänner bortresta över jul och nyår. Jag jobbar i mellandagarna, så eventuellt kan jag låna ugnen på jobbet under helgen.
Citera
2015-12-25, 16:35
Medlem
Martensites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Ingen spis????
Nej, där jag bor har jag ingen spis. Bor dock bara här tillfälligt och kommer flytta i februari nästa är.
Citera
2015-12-25, 17:02
Medlem
JoeDevolas avatar
Jag tror inte att resultatet blir bra, men jag är samtidigt nyfiken. Mitt första försök skulle ha varit på absolut lägsta effekten.

Lycka till!
Citera
2015-12-25, 17:11
Medlem
exoticspices avatar
Har du ingen affär i närheten? Det finns ju nygräddade lussebuller i varje affär nu som du kan köpa istället för att prova i micron som kanske inte ens blir ett bra resultat.
Citera
2015-12-25, 17:13
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Har du ingen affär i närheten? Det finns ju nygräddade lussebuller i varje affär nu som du kan köpa istället för att prova i micron som kanske inte ens blir ett bra resultat.
3 för 20 kr på ICA! Säkert ännu billigare på Lidl.

Tror inte det blir så bra att baka i micron ärligt talat.
Citera
2015-12-25, 20:14
Medlem
sommarlovs avatar
Nej man kan ej baka bröd i micron.
Dock finns det recept på bröd/kaka som man gräddar i kastrull med lock, har ej provat själv...
Citera
2015-12-25, 20:45
Medlem
MrEchozs avatar
Testa! Det mesta går att lagas i micro. Har själv gjort knäck, muffins och sockerkaka och det blev bra. Ett tips är att sticka lite hål med en tandpetare lite överallt efter ca 2 minuter i micron. Ha inte på det högsta utan testa en bulle eller en liten boll med deg på den näst högsta värmen, och använd näsan.
Gör en liten satts så det räcker till en bulle, och funkar det så är det bara att göra en stor sats.
Citera
2016-07-03, 08:52
Medlem
Hur gick det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här