2015-12-25, 16:10
Medlem
Har nu kpt en ssd till min dator och vill flytta windows till den frn min gamla hdd men jag har inte plats fr att klona allt p min gamla hrddisk till ssdn. Jag vill inte heller installera om alla mina spel ifall jag ominstallerar windows fr att min internet r sjutk segt. S om ngon mer kunnig n mig skulle kunna hjlpa mig med detta vore jag tacksam.
Citera
2015-12-25, 16:53
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rambopappa
Har nu kpt en ssd till min dator och vill flytta windows till den frn min gamla hdd men jag har inte plats fr att klona allt p min gamla hrddisk till ssdn. Jag vill inte heller installera om alla mina spel ifall jag ominstallerar windows fr att min internet r sjutk segt. S om ngon mer kunnig n mig skulle kunna hjlpa mig med detta vore jag tacksam.

Bara flytta ver det du vill med ett backup program.
Citera
2015-12-25, 16:58
Medlem
Nr jag installerar om windows mste jag skriva in aktiveringskoden igen? Fr jag vet inte var min r lngre.
Citera
2015-12-25, 17:33
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rambopappa
Nr jag installerar om windows mste jag skriva in aktiveringskoden igen? Fr jag vet inte var min r lngre.

Det gller bara vid byte av moderkort. Magical jelly bean heter ett program som tar reda p akt.koden.

Anvnd Windows kopiera och klistra in.
Citera
2015-12-28, 00:17
Medlem
Det du begr blir struligt men det gr om man r lite lurig, vet ej hur duktig du r!
Lttast r att ladda net ett prog frn http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html
skriva upp din windows nyckel p en lapp eller ta en bild med din mobil, sedan installera om datorn.
det finns stt att flytta ver installerade program ven om man inte har setup paketen men det r en annan historia som krver ganska mycket kunskap!
Citera
2015-12-28, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Bara flytta ver det du vill med ett backup program.

gller det ven om man har systemet p en hd? och vill flytta ver till en nyinkpt ssd?
min flickvns dator skulle behva en ssd
Citera
2015-12-28, 10:00
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenix1
gller det ven om man har systemet p en hd? och vill flytta ver till en nyinkpt ssd?
min flickvns dator skulle behva en ssd

Vad gller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in