2015-12-25, 16:10
Medlem
Har nu köpt en ssd till min dator och vill flytta windows till den från min gamla hdd men jag har inte plats för att klona allt på min gamla hårddisk till ssdn. Jag vill inte heller installera om alla mina spel ifall jag ominstallerar windows för att min internet är sjutk segt. Så om någon mer kunnig än mig skulle kunna hjälpa mig med detta vore jag tacksam.
Citera
2015-12-25, 16:53
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rambopappa
Har nu köpt en ssd till min dator och vill flytta windows till den från min gamla hdd men jag har inte plats för att klona allt på min gamla hårddisk till ssdn. Jag vill inte heller installera om alla mina spel ifall jag ominstallerar windows för att min internet är sjutk segt. Så om någon mer kunnig än mig skulle kunna hjälpa mig med detta vore jag tacksam.

Bara flytta över det du vill med ett backup program.
Citera
2015-12-25, 16:58
Medlem
När jag installerar om windows måste jag skriva in aktiveringskoden igen? För jag vet inte var min är längre.
Citera
2015-12-25, 17:33
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rambopappa
När jag installerar om windows måste jag skriva in aktiveringskoden igen? För jag vet inte var min är längre.

Det gäller bara vid byte av moderkort. Magical jelly bean heter ett program som tar reda på akt.koden.

Använd Windows kopiera och klistra in.
Citera
2015-12-28, 00:17
Medlem
Det du begär blir struligt men det går om man är lite lurig, vet ej hur duktig du är!
Lättast är att ladda net ett prog från http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html
skriva upp din windows nyckel på en lapp eller ta en bild med din mobil, sedan installera om datorn.
det finns sätt att flytta över installerade program även om man inte har setup paketen men det är en annan historia som kräver ganska mycket kunskap!
Citera
2015-12-28, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Bara flytta över det du vill med ett backup program.

gäller det även om man har systemet på en hd? och vill flytta över till en nyinköpt ssd?
min flickväns dator skulle behöva en ssd
Citera
2015-12-28, 10:00
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenix1
gäller det även om man har systemet på en hd? och vill flytta över till en nyinköpt ssd?
min flickväns dator skulle behöva en ssd

Vad gäller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in