• 1
  • 2
2015-12-25, 10:55
Medlem
tjena, nån som vet om det går att överföra på internetbank idag från swedbank till handelsbanken utan att vänta tills måndag? typ om det skickas före 13:00 tror ni pengarna kommer fram idag? eller är det kört på dessa röda dagar?
Citera
2015-12-25, 10:58
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex123456
tjena, nån som vet om det går att överföra på internetbank idag från swedbank till handelsbanken utan att vänta tills måndag? typ om det skickas före 13:00 tror ni pengarna kommer fram idag? eller är det kört på dessa röda dagar?

Inom samma bank kan gå, men mellan olika banker brukar det inte gå under helgdagar.
Du kommer troligtvis att få vänta tills på måndag.
Citera
2015-12-25, 10:59
Medlem
Röda dagar samt lördagar är inte bankdagar så det är kört. För du över pengarna nu så kommer de fram på måndag f.m.

Ett altenativ är Swish, då sker överföringen direkt.
Citera
2015-12-25, 11:00
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex123456

Det är en röd dag idag så pengarna kommer givetvis över på först på måndag.
Citera
2015-12-25, 11:05
Medlem
bara om det är samma bank....annars swich som skrevs tidigare
Citera
2015-12-25, 11:06
Medlem
Kennethkvartings avatar
Hur mycket pengar handlar det om? Ta en del med swisch och resten kontant om det är bråttom. Jag tror att jag kan swischa 3000 kr i veckan eller nåt sånt, sen får man ut 15 papp från kontantautomat.
Citera
2015-12-25, 11:13
Medlem
Enydrions avatar
I söndags började jag en överföring mellan tre olika banker. Till bank två kom de fram på tisdag skickade dem vidare till bank tre på tisdag, och de har inte kommit till bank tre ännu.

Mellanbanken är Swedbank, handelsbanken skriver att deras överföringar till andra banker kommer fram samma dag eller dagen efter beroende på hur dags man skickar pengarna, är Swedbank extra långsamma tro?

Tar det längre tid för handelsbanken till nishbanker?

De som har hand om transaktioner mellan banker besökte plånboken i p1 , de var väldigt måna om att spåra pengar så de jobbade inte helger eller nätter typ, undrar hur många miljoner de sparar in och hur många miljarder det kostar oss kunder?
Senast redigerad av Enydrion 2015-12-25 kl. 11:15.
Citera
2015-12-25, 12:36
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Hur mycket pengar handlar det om? Ta en del med swisch och resten kontant om det är bråttom. Jag tror att jag kan swischa 3000 kr i veckan eller nåt sånt, sen får man ut 15 papp från kontantautomat.

FYI: Det går att föra över ganska mycket mer än så om man bara höjer gränsen inne i internetbanken

Citat:
När du skaffar Swish får du som är 18 år automatiskt en beloppsgräns på 3 000 kr per en 7 dagars period. Du kan välja att höja den till 15 000 kr i internet- och mobilbanken. Betalningar upp till 150 000 kr är möjligt att göra om mottagaren läggs upp i Swish mottagarlista i Internetbanken.

//https://www.swedbank.se/privat/internet-och-telefontjanster/swish/
Citera
2015-12-25, 12:53
Medlem
Citat:

Man kan ändra beloppsgränsen för swish... Jag har ändrat till 30 000 kr...
Citera
2015-12-25, 14:23
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomigubben
Man kan ändra beloppsgränsen för swish... Jag har ändrat till 30 000 kr...

Tack för informationen! Jag har hört det nånstans lite flyktigt. Hur går man till väga? Internetbanken eller? Jag har Swedbank.
Citera
2015-12-25, 18:09
Medlem
Citat:
Tack för informationen! Jag har hört det nånstans lite flyktigt. Hur går man till väga? Internetbanken eller? Jag har Swedbank.

Jupp, i internetbanken någonstans. Brukar vara under Swish fliken
Citera
2015-12-29, 14:58
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
I söndags började jag en överföring mellan tre olika banker. Till bank två kom de fram på tisdag skickade dem vidare till bank tre på tisdag, och de har inte kommit till bank tre ännu.

Mellanbanken är Swedbank, handelsbanken skriver att deras överföringar till andra banker kommer fram samma dag eller dagen efter beroende på hur dags man skickar pengarna, är Swedbank extra långsamma tro?

Tar det längre tid för handelsbanken till nishbanker?

De som har hand om transaktioner mellan banker besökte plånboken i p1 , de var väldigt måna om att spåra pengar så de jobbade inte helger eller nätter typ, undrar hur många miljoner de sparar in och hur många miljarder det kostar oss kunder?
24-25-26-27 är ju röda dagar då funkar inte överföringar mellan olika banker du får vänta tills det blir en vardag igen 28.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in