2015-12-24, 21:11
Medlem
Jag hjälpte min svärfar med sin iPhone 4 att skaffa appel ID och hotmail/outlook.Men nu har han glömt alla lösen och även svaren till säkerhetsfrågorna.Jag kan inte logga ut han eller radera utan lösenord.Hjälp vad gör jag?
Citera
2015-12-24, 21:21
Medlem
ojns avatar
Om du inte har nå'n info överhuvudtaget är ringa Apple sista utvägen.
Citera
2015-12-24, 21:32
Medlem
Kostar det att ringa?
Citera
2015-12-24, 21:33
Medlem
Då måste du återställa till fabriksinställning.
Citera
2015-12-24, 21:37
Medlem
ojns avatar
Nej, deras support har ett 020-nummer (har det ej i huvudet). Tvivlar dock på att de har öppet nu. Om du inte har Apple Care då, de kan mycket väl sitta där även på julafton.

> EDIT Om inte PatricHbgs lösning är acceptabel, återställa telefonen borde alltid gå att göra. Dock kommer han ju inte att kunna logga in igen med sitt konto utan måste skapa ett nytt, och jag tolkar din fråga som att det är ett krav.
Citera
2015-12-24, 21:44
Medlem
Nej jag tänkte ringa när det är vardag.
Citera
2015-12-24, 21:45
Medlem
Jag skapar gärna nytt appel id o hotmail åt svärfar men appel id kräverbpersonnummer,jag antar att han inte kan ha två konton?
Citera
2015-12-24, 21:49
Medlem
ojns avatar
Jodå, han kan ha hur många konton som helst - det nya kommer bara fungera som ett nytt och helt sakna koppling till det förra.
Citera
2015-12-24, 21:56
Medlem
Glazehs avatar
tror dock iphone kommer kräva att du loggar in i nuvarande id för att byta id, även om du skulle formatera om den så kommer den kräva appleid som sist användes
Citera
2015-12-24, 23:14
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Telefonnumret till Apple-supporten är 020-100 529. Det verkar inte som att någon som hittills har kommenterat, faktiskt har någon koll.

Om det är så att du har glömt lösenordet till ett Apple-ID så kan det återfås genom att kontakta Apple-supporten, förutsatt att du kan besvara två utav tre säkerhetsfrågor, alternativt en säkerhetsfråga sedan även kortnummer, om det är så att det har använts tidigare i samband med kontot för köp via App Store etc. Eftersom du nämner att du inte kan säkerhetsfrågorna så är det oftast för att den visar bara att du inte kan någon, samt låter dig bara besvara två av de tre existerande frågorna åt gången. Därför är det helt klart värt att ringa in och be att få besvara detta, i hopp om att du åtminstone kan besvara en.

Om det är så att Apple-ID't ifråga förhindrar dig att använda telefonen, på grund av att Hitta Min iPhone är påslaget, så kommer du behöva lösenordet till ditt konto. Om du inte kan få fram det med hjälp av supporten så kan du alltid bifoga ett kvitto till supporten, med hjälp av detta kan dem låsa upp din telefon från Apple-ID't med Hitta Min iPhone.

För övrigt så kommer en återställning, om jag uppfattat problemet rätt, inte hjälpa ett dugg. Don't bother. Det är inget mjukvarufel, utan att återställa hela telefonen hjälper bara om du har glömt lösenkoden till telefonen, då kan en fabriksåterställning via iTunes lösa det problemet. Lycka till.

EDIT: Apple-supporten har öppet från Mån-Sön 08.00-20.00. Lite osäker på hur det ligger till imorgon under juldagen, men jag kan rekommendera ett försök ändå. Sedan måste ni givetvis veta vad Apple-ID't ifråga heter, för att komma någonstans, men det utgår jag ifrån att ni vet.
Citera
2015-12-25, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine0505
Jag hjälpte min svärfar med sin iPhone 4 att skaffa appel ID och hotmail/outlook.Men nu har han glömt alla lösen och även svaren till säkerhetsfrågorna.Jag kan inte logga ut han eller radera utan lösenord.Hjälp vad gör jag?

Hittar du nåt som kan hjälp dig här....? Tänk på att alla blå texter är klickbara.

https://support.apple.com/sv-se/HT5787
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in