2015-12-24, 19:13
Medlem
hej och god jul på er allihopa!

det är såhär nu att jag har en massa PDF filer txt dokument och bilder på min dator

och min fråga är nu om det skulle kunna gå att göra ett program som man kan installera på datorn som man kan lägga in alla filer jag har,

kraven är att det ska vara sökfunktion och kategorisering, kunna zooma in både texter och bilder

då jag inte kan programmering överhuvud taget så vänder jag mig till er,

finns det någon som kan hjälpa mig? priser? hur lång tid?
programmet kommer att användas till mitt företag,

MVH C.Mattsson
Citera
2015-12-24, 19:21
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmattsson
hej och god jul på er allihopa!

det är såhär nu att jag har en massa PDF filer txt dokument och bilder på min dator

och min fråga är nu om det skulle kunna gå att göra ett program som man kan installera på datorn som man kan lägga in alla filer jag har,

kraven är att det ska vara sökfunktion och kategorisering, kunna zooma in både texter och bilder

då jag inte kan programmering överhuvud taget så vänder jag mig till er,

finns det någon som kan hjälpa mig? priser? hur lång tid?
programmet kommer att användas till mitt företag,

MVH C.Mattsson

Var är det för fel på windows explorer och valfritt visningsprogram?
Citera
2015-12-24, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkyonios
Var är det för fel på windows explorer och valfritt visningsprogram?

det är nog inget fel på det, om du kan specificera dig lite, data är inte min starka sida!
Citera
2015-12-24, 23:58
Ett program som man kan lägga in filer i är väl en vanlig mapp. Mapparna kan innehålla flera andra mappar som du namnger och kategoriserar själv. Sedan om du vill hitta speciella ord så finns redan sökfunktioner i alla ordbehandlingsprogram om man trycker CTRL+F. Zooma kan man också göra, i t.ex. Open office.
Citera
2015-12-25, 19:17
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmattsson
det är nog inget fel på det, om du kan specificera dig lite, data är inte min starka sida!

Detta program du söker efter. Hur tänker du att det ska skilja sig från Windows Explorer (alltså det program du öppnar mappar med osv i Windows. Det som kommer upp om du trycker [Windows]+[E])

Och varför kan du inte bara öppna PDFer i acrobat (eller annat program) och bilder i Windows Fotovisare (eller annat program)?

Edit: Tänker du att allt ska göras inom samma program?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in