2006-04-15, 09:40
Bannlyst
Avgörande för bedömningen av dessa vittnesmål om sonderkommandos och om t.ex. krematorierna måste väl vara om dessa, vilket framgår av berättelserna, hade en mycket stor kapacitet i Auschwitz.

Det finns således ett dokument från 8.9. 1942 om att 2650 kremationer per dag (troligen menas dygn), alltså c:a 80000 per månad, inte är tillräckligt för Auschwitz och att större kapacitet kävs. http://www.holocaust-history.org/auschwitz/body-disposal och http://www.holocaust-history.org/auschwitz/topf

Från den 20 juni 1943 finns också ett dokument om krematoriekapaciteten: De 52 Auschwitz-Birkenau "muffels" kan kremera 4756 kroppar på 24 timmar, alltså c:a 140000 i månaden. http://www.holocaust-history.org/~dkeren/cremation

Tillkom sedan vid behov utomhusbränningar av flera tusen kroppar dagligen, som vid "Ungern-aktionen" 1944.

Några länkar som ansluter till ovanstående:

http://www.holocaust-history.org/auschwitz/19430129-vergasungskeller

http://www.holocaust-history.org/19411025-wetzel-no365/

Huvudsida: http://www.holocaust-history.org
Citera
2006-04-17, 13:04
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eenslingen
"The Jews are called human beings, but the non-Jews are not humans. THEY ARE BEASTS." TALMUD: Baba Mezia, 114b (page referrals).

"The Akum (non-Jew) is like a dog. Yes, the scripture says to honor the dog more than the non-Jew." TALMUD:Ereget Raschi Erod, 22 30.

"Even though God created the non-Jew they are still ANIMALS in human form. It is not becoming of a Jew to be served by an animal. Therefore he will be served by animals in human form." TALMUD: Midrasch Talpioth, p 225, Warsaw 1855.

"A pregnant non-Jew is no better than a pregnant ANIMAL." TALMUD: Coschen Hamischpat 405.

"Although the non-Jew has the same body structure as the Jew, they compare with the Jew as a monkey to a human." TALMUD: Schene luchoth haberuth, p 250b.

"The souls of non-Jews come from impure spirits and are called PIGS." TALMUD: Jalkut Rubeni gadol 12b.

"If you eat with a non-Jew it is the same as eating with a dog." TALMUD: Tosapoth, Jebamoth 94b.

"If a Jew has a non-Jewish servant or maid who dies, one should not express sympathy to the Jew. You should tell the Jew: "God will replace 'your loss', just as if one of his animals had died."" TALMUD: Jore Dea 377.

"Sexual intercourse between Gentiles is like intercourse between animals." TALMUD: Sanhedrin 74b.

"IT IS PERMITTED TO TAKE THE BODY AND LIFE OF A GENTILE." TALMUD: Sepher Ikkarim III c 25.

"It is the law to kill anyone who denies the Torah. The Christians belong to the denying ones of the Torah." TALMUD: Coschen Hamischpat, Hagah 425.

"A heretic Gentile you may kill outright with your own hands." TALMUD: Abodah Zara, 4b.

"Every Jew who spills the blood of the godless (non-Jews), is doing the same as making a sacrifice to God." TALMUD: Bammidber raba c 21 & jalkut 772.

Så föragrligt, Dr Mabuse, nu åkte du dit igen! Hur många gånger har du bannats nu, i hur många skepnader? 25? 30? Desinformation lönar sig inte, ditt hat mot yttrande-och diskussionsfrihet har lett dig till det läge där du nu befinner dig.

Fortsätter med gubbarna i Gideon Greifs intervjubok:

Shaul Chasan, f.1924 i Saloniki:

s.303: ”En afton kom en lastbil full med åldringar, sjuka, invalider, och med kläder och allt lastade den av dem från flaket, som man gör med grus, rakt ner i massgraven [die Grube, ”det djupa brinnande diket”] – levande!”

s.309: ”Gasen såg ut som små kiselstenar.Efter några sekunder eller minuter var alla döda.”

s.310: ”Tyskarna visste precis hur de på efffektivaste sätt skulle konstruera gaskammarna. Även om man utan gas stängt in människorna där en timme, skulle alla ha kvävts.”

s.311: ”Jag minns att människorna bad. ”Shema Israel” hörde jag ofta. Det fanns inte mycket att säga, förutom ”Shema”. Hur ofta sade jag inte till mig själv: ”Var och när, om inte här och nu, måste underverk och tecken [Wunder und Zeichen] från Gud äga rum (komma till synes)?”

s.314: Hissen rymde sex till åtta kroppar.

s.318: Stormuftin av Jerusalem påstås ha bevittnat kremeringarna: ”Kanske hade han för avsikt att genomföra något liknande i Eretz Israel.”

s.321: Chasan har ett rent samvete. Dock försökte han och en kollega gå in och andas lite gas i ”gaskammaren”: ”Men till sist gick vi ut, låg där och snappade efter luft och kunde andas igen. Det var bara ett försök, vi tänkte inte på allvar ta livet av oss [wir dachten nicht wirklich an Selbstmord].”

s.324: Chasan och hans kollegor ”blandade sig med de andra fångarna” och evakuerades till Mauthausen: ”Vi bar också mössorna på ett sätt som gjorde att man inte kunde identifiera oss. Man sökte och sökte men hittade oss inte. Man kom efter oss ända till Mauthausen! Föreställ dig det: ända till slutet sökte man efter oss, för att ta livet av oss.”

s.325: Varken Chasans bror, hans farbror eller någon annan ville höra talas om dessa ”upplevelser” efter krigsslutet, i Grekland och sedan ”Israel”. De ansåg att Chasan fabulerade och var mentalt störd: ”Jag tänkte själv, kanske jag verkligen misstar mig? Detta är saker, som människor inte kan förstå, och därför har jag sedan dess varit försiktig. Jag berättade inget där hemma, inte till mina vänner, och till och med människor, som jag stod nära, visste inget. Om de inte vill tro på det, varför ska jag då berätta om det?”

Sammanfattningsvis: Icke trovärdigt. Chasan ljuger likt de andra männen som påstår sig ha tjänstgjort i ”nazisternas homicidala gaskammare”, därför att han tror att lögnen gynnar ”Eretz Israel”..
Citera
2006-04-18, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag passar den frågan vidare till bolt. Naturligtvis är det ett absurt påstående, "de fick klä av sig, ta emot ett täcke var, bröd, margarin, därför förstod jag att de var vigda åt döden"

Förutspegligen om mat och "tvätt" var naturligtvis som en lugnande metod. De flesta hade suttit i tåg tätt packade i många timmar, kanske dagar att det inte var något större problem att locka med billiga belöningar.
Citera
2006-04-18, 11:53
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Förutspegligen om mat och "tvätt" var naturligtvis som en lugnande metod. De flesta hade suttit i tåg tätt packade i många timmar, kanske dagar att det inte var något större problem att locka med billiga belöningar.

Jaacov Gabais "vittnesbörd" lyder (s.201): Den 31:a oktober 1944 fördes de 400 sista "muselmanerna" [alltså de utmärglade, sjukdomstärda och utarbetade långtidsKZfångarna] in i döden, bland dem två kusiner till Gabai, som tidigare arbetat i arbetslägret d i Birkenau [im Arbeitslager d in Birkenau].
De satt två timmar med Gabai och några andra och småpratade [schwätzten]
i "omklädningsrummet vid gaskammaren". Gabai får frågan: "Du visste alltså att dina kusiner skulel dö?" och svarar: Ja, självklart. Man kände väl till de tecken, enligt det tyska reglementet, som tydde på att någon var vigd åt döden. När han måste ta av sig kläderna och man gav honom ett täcke, bröd och lite margarin, då kastade man honom efteråt in i krematoriet [dann warf man ihn nachher ins Krematorium].

Alltså: 1. De sitter och "småpratar" i timmar i omklädningsrummet, behöver alltså inte "lugnas ner". Det rör sig inte heller om någon "förutspegling" (jag antar att du menar förespegling) om att de kommer att få mat, utan Gabai säger uttryckligen att just det faktum att de fick mat var ett säkert tecken på att de skulle dödas.
2. Innebär Gabais "vittnesmål" då rimligen (om man ska följa din "logik", som inte ens skulle duga i en stomipåse) att om någon inte fick ett täcke och mat så hade denne inget att oroa sig för?
3. Du menar tydligen, genom att sätta "tvätt" inom citationstecken, att man inte regelmässigt duschade, rakade och desinfekterade såväl nyanlända som i lägret arbetande fångar?
Citera
2006-11-29, 20:00
Medlem
Ezzelinos avatar
I kapitel 24 av det för gaskammarortodoxin pinsamma "standardverket" Anatomy of the Auschwitz Death Camp behandlar en viss Nathan Cohen de löjliga förfalskningar som Ber Mark samlat och översatt i The Scrolls of Auschwitz (Tel Aviv 1977), alltså ett antal föregivna skrifter som "gaskammarproletärerna" i de mytiska "Sonderkommandona" påstås ha skrivit på jiddisch och grävt ner i boxar och kärl i Birkenau. Ber Marks bok tycks endast finnas på ett svenskt bibliotek - Judiska biblioteket. Märkligt, är det inte? Man kunde ju annars tro att dessa "vittnesbörd", som Shoahförkunnareliten alltså hävdar är autentiska borde finnas lätt tillgängliga för alla som vill bedöma deras trovärdighet.

Nathan Cohen skriver om tre figurer, Zalman Gradowski, Dayan Leyb Langfus och Zalman Leventhal, som lånat sina namn åt dessa absurda falsarier. Om Gradowskitexterna sägs bl.a.:

s.524: ”The notes open with a call to the men of the free world, living a life of secure peace, to join the writer on a “tour” of his path of torture. He calls on his imaginary readers to see how a civilized people has joined hands with Satan to become a murderous phenomenon whose like the world has never known. Gradowski writes that this nation of Satan’s servants is bringing the Jews of the entire world to the altar to sacrifice them before their pagan Aryan god , in whose eyes the blood of Jews is very dear and whose intent is that no Jews should remain in the world. The murder is being conducted, Gradowski writes, with the greatest efficiency, for “the greater the culture, the greater the murderer...and the greater the development, the more terrible the deeds”.”

s.525
“Gradowski’s second manuscript, found among the ruins of the ovens in the summer by a Pole, reached the hands of Chaim Walnerman, a native of Oswiecim (Auschwitz), who emigrated to Israel in 1947. It was not published until the end of the 1970s, when Walnerman printed the writings in a private edition titled In the Heart of Hell.”

“This chapter is a lyrical dirge in which the writer turns to the moon and pours out penetrating questions about the fate of the Jewish people. Gradowski does not understand how the moon dares to show herself above the hell of Auschwitz without demonstrating the slightest identification with the people being tortured to death below.”

Att utan tvekan acceptera dessa polska judars hatiska förbannelser från en efterbliven kultursfär som "historiskt autentiska" gör endast människor helt i avsaknad av historiskt-kritisk tankeförmåga, människor som uppgivit sitt intellektuella samvete.
Citera
2008-02-27, 13:59
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Slog upp SvD idag (och nej, jag prenumerar inte på den, inte på någon annan tidning heller) och hittade följande dödsruna på SvD:s familjesida:

http://www.svd.se/familj

(gå till addressen nedan och klicka på den högra sidan under 9 november)

(min emfas, ni förstår säkert vad det som verkar märkligt)

Något som slår en är hur många överlevande det finns som utger sig för att ha varit del av Sonderkommando, eller åtminstone ha jobbat med sådant som skulle gett dem goda inblickar i den förmenta utrotningsproceduren, ex. Bomba och Kula (jag menar inte att alla dessa ljugit om sitt förflutna, flera av dem har säkert jobbat som krematoriepersonal och liknande).

Ser man sedan på dessa sonderkommandoöverlevandes historier finner man ofta utsagor som helt strider mot den gängse bilden av hur Sonderkommando behandlades - nämligen att de alla systematiskt avlivades med 2-4 månaders mellanrum - ex. att den överlevande jobbat som sonderkommando i ett eller rentav flera år, eller att han överlevt genom att förflyttas till ett annat läger.

De enskilda sonderkommandöverlevandes historier och vittnesmål och dessas trovärdighet är dock inte topic för denna tråd, utan istället vill jag formulera topic så här: Hur många ur Sonderkommando (+andra judar med en direkt inblick i själva utrotningsprocessen) överlevde? Jag hade tänkt att vi skulle bidra till en mer eller mindre utförlig lista omfattade namn, läger och typ av jobb samt om möjligt även kort information om hur person ifråga överlevde (förflyttning till annat läger/flykt/befriad i utrotningslägret av allierade styrkor/etc).

Att få reda på hur många sonderkommandoöverlevande det rör sig om världen över torde vara omöjligt, men om vi hittar samtliga namn för ex. Sverige så torde detta ge en bild av hur många det kan röra sig om totalt.

Det intressanta är förstås: hur lyckades hundratals klara sig med livhanken i behåll. Om en systematisk judeutrotning pågick och Sonderkommandona verkligen avlivades med jämna mellanrum på några månader borde egentligen bara de (undantaget ett ytterst fåtal som kan ha lyckats med att rymma) som tillhörde den sista "kullen" Sonderkommandos ha haft någon chans att överleva. Men om nazisterna omsorgsfullt försökte förstöra varje bevis, varför gjordes ingen ansträngning att likvidera alla levande Sonderkommandos - även sådana som flyttats till andra läger (och varför skulle de egentligen ha flyttats istället för att likvideras?) Detta faller dock egentligen utanför trådens topic.

Det finns redan en tråd om Sonderkommando, men då denna primärt behandlar fenomenet i sig och nazisternas policy gentemot dessa anser jag att denna tråds innehåll vore något OT där och därför startar jag denna separata tråd.

En seriös tråd där de gaskammartroende som synes (som vanligt) inte bidragit med något väsentligt vare sig vad gäller fakta eller analys.
Hur många av dessa påstådda Sonderkommandogubbars "vittnesmål" har de som tror på Yad Vashems Shoahversion studerat? Jag förmodar att svaret blir: noll. Frågan är då givetvis varför man väljer att inte läsa de viktigaste "vittnesmålen", på vilka hela Holocaustmyten baseras? Någon teori?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in