Flashback bygger pepparkakshus!
2015-12-24, 09:56
Medlem
Sunimods avatar
Nu är det jul och då är Snövit och de sju små dvärgarna aktuella

Dags att utse vilka som är vilka i regeringen och låna gärna från övriga partier

Snövit =
Kloker =
Blyger =
Glader =
Prosit =
Trötter =
Toker =
Prinsen =
Drottningen =
Häxan = Åsa "Grodan" Romson

Själv snor jag första valet som är "Häxan" och blir Åsa Romson som det hoppar grodor ur munnen på. Grodor, Flyktingkatastrofen på Medelhavet = Auschwitz som ligger i Tyskland (groda 2)
Attentat i Paris problem med miljökonferens, groda på nätet. plus massa mera.

Och till kära moderatorn. Det är jul nu och låt tråden vara kvar så kan vi få lite kul ändå.
God Jul på er alla
Citera
2015-12-24, 10:05
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Samtliga i regeringen platsar ju som Toker, svårt att välja en.. Får nog bli Bagdad-Magda.
Citera
2015-12-24, 10:08
Medlem
SpringerMedSaxars avatar
I mina ögon är vår kära statsminister Toker.
Citera
2015-12-24, 10:16
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Glader: Alice "underlandet" Baaaaaaaah
Citera
2015-12-24, 10:43
Medlem
Mina nomineringar:

Blyger = Aida Hadzialic (S) Gymnasieminister
Kommentar:
Syns inte, finns inte. Har knappt lagt fram ett enda förslag, syns aldrig i mediala sammanhang. Funderade först på att välja Kristina Persson... men Aida är nog ändå mycket mer lämplig som Blyger med tanke på att Kristina är mer välkänd även om hon faktiskt uträttat minst som minister(i alla fall öppet).

Trötter = Kristina Persson (S) Framtidsminister.
Kommentar:
Hon verkar inte orka prestera någonting. Hennes ansvars område är mycket viktigt, även om hennes spåkula förmodligen har slut på batterier, så är det ändå hennes uppgift att försöka se framtids utvecklingen och samtidigt orka vara opinionsbildare.

Glader = Alice Bah Kuhnke (Mp) Kultur- och demokratiminister
Kommentar:
Man kan säga mycket om Alice, men hon är nog den i regeringen som oftast framstår som glad och med ett leende på läpparna.

Prosit = Stefan Löfven (S) Statsminister
Kommentar:
Hade mycket svårt att välja en kandidat till prosit. Men kom fram till att Löfven var mest lämplig, då han nyser ut uttalanden stup i kvarten varje mer olikt än det andra. Nog för att han även kan ingå i roller så som Toker.

Drottningen = Åsa Romson (Mp) Pre-"förhålla sig till verkligheten" talet, då hon grät i TV.
Kommentar:
Ingen annan minister har övervärderat sig själv så som Romson. Hon är dessutom den första som flyger på andra när hennes självutnämnda orättvisor kommer på tal. Drottningen och häxan är samma person, därför så måste Åsa helt enkelt vara drottningen innan hon förvandlades till häxan.
Citera
2015-12-24, 11:17
Medlem
Sebzors avatar
Snövit måste ju ändå bli Jimmie Åkesson som iallfall försöker se till att det blir ett vitare Sverige.
Citera
2015-12-24, 12:12
Medlem
Sunimods avatar
Många mycket bra förslag och med glimten i ögat

Förslag var vi placerar Gustav Fridolin ?

Kanske övriga kan få en plats???

Anna Kindberg Batra
Annie Lööf
Ebbas Busch Thors
Jonas Sjöstedt
Citera
2015-12-24, 12:24
Medlem
RedXs avatar
Rollen som Kloker får lämnas vakant.
Citera
2015-12-24, 12:35
Moderator
Tinuviels avatar
Vi skickar den här som julklapp till modsen i humor så får vi se vad de säger:

Politik - Inrikes --> Humor
/Moderator
Citera
2015-12-24, 12:55
Medlem
Jag hade svårt att finna en kandidat till Kloker... Speciellt med tanke på att jag har ett extremt politiker förakt. Men jag försöker så gott som jag kan att hålla mig till regeringens ministrar, då det är roligare än att ta in personer från andra politiska sammanhang.

Kloker = Morgan Johansson (S), Justitieminister
Morgan må kanske inte vara klok. Däremot så försöker han i alla fall att förhålla sig till verkligheten kring migrationsfrågorna, även om han inte har alla rätt. Dessutom så är han nog mer "efterklok". Men som jag sa, någon måste vara Kloker. Men Kloker svamlar otroligt mycket, så kanske passar in i den bemärkelsen också...

Sen har vi Butter som inte ens finns med i TS...

Butter = Ylva Johansson (S), Arbetsmarknadsminister
Vad ska man säga, får hon inte som hon vill blir hon alltid arg, tvär och bitter. Finns förmodligen ingen annan mer lämplig regerings kandidat.

Toker = Margot Wallström (S), Utrikesminister
Ja toker är inte alltid dum, inte Margot heller för den delen. Däremot så gör hon ibland många tokiga utspel som får många i hela världen att höja på ögonbrynet. Hon är världskänd som både en munter och positiv kraft och som utrikespolitisk clown. Lite som Toker med andra ord. Hon syns i alla sammanhang även om hon ibland totalt gör bort sig.

Snövit = Gustav Fridolin (Mp), Utbildningsminister.
Gustav Fridolin är rätt så välbevarad så antar att han kan i vissa fall klassas som den "vackra" i regeringen. Han framstår lite som en konflikt rädd individ och försöker så gott som det går att vara vän med allt och alla. Han pratar väldigt mycket om både känslor och utför youtube peptalk. Åsa som jag tidigare utnämnt till drottningen, verkar ha ett personligt mål att få honom i skymundan "Spegel spegel på väggen där säg vem det mest respekterade språkröret är".

Prinsen = Åsa Regnér (S), barn-, äldre- och jämställdhetsminister.
Hon rider alltid in som en prins i skinande rustning och ska slåss mot orättvisor. Men precis som prinsen i snövit så kommer hon alltid lite försent. Hennes uppgift ligger oftast i att försöka kyssa vanvårdade äldremänniskor till liv igen med fina prestige förslag. Mycket ord och lite verkstad, däremot är hon duktig på att synas och uppmärksamma orättvisorna. Hon är den enda kandidaten som skulle passa in här.
Citera
2015-12-24, 17:28
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Trötter: Superförhandlaren herr Potatisnäsan, han ser bara trött och sliten ut där han står och sviker ytterligare ett vallöfte
Prosit: Frigoliten som då och då nyser ur sig trams som får resten av gänget att facepalma
Toker: Wallströmskan som lyckades med konststycket att ena Israel och palestinierna i en sak: Föraktet mot Wallströmskan
Häxan: Psykot till finansminister
Citera
2015-12-25, 16:23
Medlem
Uncle Dukes avatar
Snövit måste ju vara Gabriel Wikström, då han är en av de yngsta i regeringen och dessutom en käck nykterist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in