2015-12-24, 05:28
Medlem
ApanBapans avatar
Om man är väldigt lat men ändå vill ha en Jansson nu till jul, tror ni att det skulle kunna funka att hotta upp en sån där påse med "färsk" potatisgratäng man kan köpa på ICA med en burk ansjovis (plus spad) och sedan toppa med ströbröd och ett par klickar smör innan man kör den i ugnen? Nån som testat?

God Jul på er allihop förresten!
Citera
2015-12-24, 05:44
Medlem
Xaltor89s avatar
Har aldrig testat själv, men det borde funka .

Citera
2015-12-24, 05:51
Medlem
Jogens avatar
Apselut! Jobbade extra på ett julbord för ett tag sedan. När den riktiga Janssons tog slut körde vi med färdigpotatisgratäng och dunkade i ansjovis bara. Godare än den riktiga om du frågar mig. Kunderna klagade inte heller, vad jag vet.
Citera
2015-12-24, 06:34
Medlem
Xaltor89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Apselut! Jobbade extra på ett julbord för ett tag sedan. När den riktiga Janssons tog slut körde vi med färdigpotatisgratäng och dunkade i ansjovis bara. Godare än den riktiga om du frågar mig. Kunderna klagade inte heller, vad jag vet.

Vilket jävla lurendrejeri!
Citera
2015-12-24, 09:38
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:

Haha. Låter ju riktigt lovande med andra ord. Gott!

Citat:
Ursprungligen postat av Xaltor89
Har aldrig testat själv, men det borde funka .

Will do! Ser fram emot att testa.
Citera
2015-12-24, 19:51
Medlem
garm76s avatar
Borde fungera om du kör i lite extra gul lök för den är det lite av i färdiggratängen.
Citera
2015-12-25, 01:14
Medlem
Jogens avatar
Citat:
Vilket jävla lurendrejeri!

Japp, det var lite av en skojare jag jobbade för, mycket tillfälligt.

Han sålde även korv med bröd, där brödet var ett tunnbröd delat på mitten.
Citera
2015-12-25, 04:43
Medlem
christerys avatar
Sålänge du inte testar med pommes så borde det ju fungera. Kanske inte blir samma som man lagat från grunden men jag tror det borde fungera.

Extra lök som nån nämnde vet jag faktiskt inte om jag är så sugen på heller...
Citera
2015-12-25, 04:44
Medlem
Xaltor89s avatar
Citat:
Japp, det var lite av en skojare jag jobbade för, mycket tillfälligt.

Han sålde även korv med bröd, där brödet var ett tunnbröd delat på mitten.

Du får gärna outa restaurangen om den finns kvar.
Citera
2015-12-25, 08:25
Medlem
Jogens avatar
Citat:
Du får gärna outa restaurangen om den finns kvar.

Ingen fast restaurang, utan en kringresande historia. Och hans verksamhet var väl inte mer suspekt än många andras egentligen. Man får vara lite kreativ med begreppen (gäller i lite olika branscher) om man ska gå med någon vettig vinst, du vet. Sås blandades för övrigt med borrmaskin i 30-liters hink. Såväl Skatteverket, Arbetsmiljöverket som Miljö- och hälsoskydd kunde varit mer intresserade... Men, återigen, han var nog inte värre än andra i branschen. Inga kunder blev sjuka (en del kände sig nog lite lurade dock), anställda fick sina (om än låga) löner, samt äran att få jobba både 10 och 12 timmar i sträck, utan paus.

"Janssonen" råkade vara gjord på min favorit-färdiggratäng, med en god ansjovis i. Så den var god så det räckte, bara ingen riktig Janssons frestelse.
Citera
2015-12-25, 14:07
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garm76
Borde fungera om du kör i lite extra gul lök för den är det lite av i färdiggratängen.

Grymt bra tips! Ska prova det till nästa omgång nu idag.

Första försöket väl över förväntan överlag. Lite märkligt med vitlökssmaken som slog igenom lite då och då. Och helt klart en vanesak att potatisarna inte var delade i stavar. Haha. Men jag ska som sagt på det igen. Fick känslan av att något fattades och kanske lite svettad lök kan ge det där lilla extra.

Återkommer efter försök nummer två.
Citera
2015-12-25, 14:09
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Sålänge du inte testar med pommes så borde det ju fungera. Kanske inte blir samma som man lagat från grunden men jag tror det borde fungera.

Extra lök som nån nämnde vet jag faktiskt inte om jag är så sugen på heller...

Hahahaha. Pommes?! Där sa du nåt. Hmmm...

Skämt å sido, nej där gick nog även min gräns faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in