Citat:
Ursprungligen postat av
estet10
Hej!
Undrar de här hur stor hushållsinkomst ni har på flashback? Vad är normalt tro! dela med er nu
Sverige är ojämnt fördelat med inkomster. Menar nu ni som har familj eller bara är sambo med någon
Det finns statistik på det. Exempel. Tjänar man 16,000kr/mån utgör man medianen på ett viss ställe med 120,000 invånare. Det säger väl det mesta. Det är otroligt mycket folk som har existensminimum, ungefär 25% av en viss stads invånare. Att tjäna 22,000kr/brutto är absolut inte standard. Talade en gång med mina ungars dagisfröken som ville byta jobb och undrade om jag kunde hjälpa henne. Hon jobbade på, knegade på varje dag alla dagar, kl 10 på morgonen byter hon 25 blöjor på raken, föreställ dig lukten i rummet.. hon fick ut 10,800kr efter skatt. Det var i år 2015.
Lever frånskild och har byggt upp min omgivning efter min egna privatekonomi och tillhörande inkomster. Har träffat en handfull kvinnor, men ekonomiska beslut tar jag runt mig själv och den egna kapaciteten, blir minst turbulent så.
Jag tjänar månatligen som de översta 20% på min ort. Ingen märkvärdigt, men jag klarar mig.