Hej. Jag vet inte om detta är rätt plats, men är det någonstans på flashback där det kan finnas denna kompetens så är det kanske här? Ligger filmen fel så flytta den gärna (t ex till biologi, identifieringstråden" eller liknande).
Bakgrund: Jag har byggt en kamera utan IR-filter (raspberry pi) som filmar i min trädgård (på platser där allmänheten inte har tillgång). Jag har en array av IR-lysdioder som tyvärr inte lyser så långt (ljuset absorberas snabbt) och avståndet är ganska viktigt.
Dessa snuttar filmades inatt och jag tror att jag vet vad det är för djur (har sett spår), dock är filmerna mycket för mörka för att avgöra något.
Fråga:
Finns det något sätt att förbättra filmerna, jag har ingen kompetens (eller mjukvara) för ändamålet. Kan djuret identifieras eller är kvaliteten för låg för att kunna göra någonting med det?
Länk till google-drive med filerna:
De 4 snuttarna
p.s.
Jag nämner inte vad jag tror det är för att inte ändra tolkningarna.
Ignorera "timestamp" på filmerna, det beror på att jag inte installerat en klocka på kameran så interna klockan går fel.
Vill ni se fler av dessa filmer så finns de på youtube men detta är inte en reklam-tråd så ni får "leta själva" eller skicka pm.