2015-12-23, 10:15
Medlem
jag kpte min pro i juni 2013 och har sparat p mig en massa ondiga saker sen jag kpte den, datorn gr lite sdr och knns som att det r hg tid att gra en clean install. har aldrig gjort detta frut men det knns som att det finns en massa youtube videos som kan frklara detta (om ni vill lnka till en bra guide s uppskattas det)...

men till min egentliga frga... jag har en massa imessage meddelanden frn en person som betyder vldigt mycket som jag grna skulle vilja ha kvar p datorn. jag har iexplorer p datorn s jag kan spara meddelanden som en fil frn mobilen... men jag skulle grna vilja att dem sparas i imessage p datorn.. som imessage. allts med andra ord, nr jag har gjort en clean install p datorn, s skulle jag vilja kunna ppna imessage och lsa alla gamla meddelanden.

skulle bli jtteglad om nn vet om man kan gra detta och kanske frklara fr mig hur man ska g till vga
Citera
2015-12-23, 10:26
Medlem
RippyZes avatar
Installera gentoo.
Citera
2015-12-23, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RippyZe
Installera gentoo.
jag har inte jttekoll p datorer och program.. skulle du kunna frklara vad jag kan + hur jag ska gra med det programmet?
Citera
2015-12-23, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RippyZe
Allt och lite till.
tack.. men det svaret var ju inte till s mycket hjlp
Citera
2015-12-23, 13:01
Medlem
iMessage data backas vl till iCloud?
Citera
2015-12-23, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0xxx80
iMessage data backas vl till iCloud?
jag tror jag lste det nnstans nr jag googlade efter ett svar.. ska tydligen finnas i library/messages/archive jag hittar inte archive nnstans, fast jag har inte icloud aktiverat p min dator. om jag aktiverar icloud... kommer det sparas d?
Citera
2015-12-23, 14:45
Medlem
Rassas avatar
Gr s hr:

Fr att vara p den skra sidan, ta helst en backup med TimeMachine till en extern disk innan, fr att kunna terstlla om nt gr snett.

i iMessage, g till menyn "Meddelanden-->instllningar" och bocka i rutan "Spara historik nr konversationer stngs."

Hll ner "Alt"-knappen, klicka p "G" i Finder och vlj "Bibliotek." Dr finns en mapp som heter "Messages" som innehller bde akiva och sparade konversationer. Den tar du en kopia p till ett USB-minne. Ta grna en extra kopia till ett annat USB-minne fr att vara sker p att du har bra backup.

Fr att installera om med rent system, starta om Macen och hll ner "Cmd-R" fr att starta p terstllningspartitionen. Vlj "Skivverktyg" och markera "Macintosh HD" och sedan "Radera." Allt p disken frsvinner nu, s fundera ett varv till p om det r nt annat du vill spara.

Avsluta Skivverktyg och vlj att "Installera OS X" och flj instruktionerna. Lgg tillbaka "Messages"-mappen p rtt stlle nr du har skapat ditt nya konto och loggat in. Starta om datorn. Nu br du se alla konversationer nr du startar iMessage igen.
Senast redigerad av Rassa 2015-12-23 kl. 14:47.
Citera
2015-12-23, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Gr s hr:

Fr att vara p den skra sidan, ta helst en backup med TimeMachine till en extern disk innan, fr att kunna terstlla om nt gr snett.

i iMessage, g till menyn "Meddelanden-->instllningar" och bocka i rutan "Spara historik nr konversationer stngs."

Hll ner "Alt"-knappen, klicka p "G" i Finder och vlj "Bibliotek." Dr finns en mapp som heter "Messages" som innehller bde akiva och sparade konversationer. Den tar du en kopia p till ett USB-minne. Ta grna en extra kopia till ett annat USB-minne fr att vara sker p att du har bra backup.

Fr att installera om med rent system, starta om Macen och hll ner "Cmd-R" fr att starta p terstllningspartitionen. Vlj "Skivverktyg" och markera "Macintosh HD" och sedan "Radera." Allt p disken frsvinner nu, s fundera ett varv till p om det r nt annat du vill spara.

Avsluta Skivverktyg och vlj att "Installera OS X" och flj instruktionerna. Lgg tillbaka "Messages"-mappen p rtt stlle nr du har skapat ditt nya konto och loggat in. Starta om datorn. Nu br du se alla konversationer nr du startar iMessage igen.

tusen tusen tack!!
Citera
2015-12-23, 19:15
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nellalan
tusen tusen tack!!

Varsgod, lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera