• 1
  • 2
2015-12-22, 19:48
Medlem
Gurran933s avatar
Som topic lyder - ny telefon på ingående o har beslutsångest..

Telefonerna i sig verkar ju rätt likvärdigt, men finns det något bortom prod. Spec. Som skiljer telefonerna åt?

Mvh
Citera
2015-12-22, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gurran933
Som topic lyder - ny telefon på ingående o har beslutsångest..

Telefonerna i sig verkar ju rätt likvärdigt, men finns det något bortom prod. Spec. Som skiljer telefonerna åt?

Mvh
Min erfarenhet att Samsung blir seg som satan, så seg att man vill slänga fanskapet iväggen. Haft min z3 compact nu ett år sjukt mycket snabbare än S3, Samsung må bättrat sig nu dock..jag kommer absolut inte välja Samsung igen. Sen så kameran på sonyn slår Samsung på knockout, stort plus på tha7lndresan är att den var vattentål7g vilket gjorde man kunde ta foton under vatten och ovanför ytan.
Senast redigerad av ArrBBCC 2015-12-22 kl. 20:10.
Citera
2015-12-22, 20:09
Medlem
Anti-WOGs avatar
One Plus Two?
Citera
2015-12-22, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
One Plus Two?
En va?
Citera
2015-12-22, 20:11
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrBBCC
En va?
https://oneplus.net/se/2
Citera
2015-12-22, 20:42
Medlem
Gurran933s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrBBCC
Min erfarenhet att Samsung blir seg som satan, så seg att man vill slänga fanskapet iväggen. Haft min z3 compact nu ett år sjukt mycket snabbare än S3, Samsung må bättrat sig nu dock..jag kommer absolut inte välja Samsung igen. Sen så kameran på sonyn slår Samsung på knockout, stort plus på tha7lndresan är att den var vattentål7g vilket gjorde man kunde ta foton under vatten och ovanför ytan.
Yes, därför jag vill köpa ny nu, min s5a börjar bli seg som attan.

Är inte jättebrydd om kameran, så länge den är ok.

Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
https://oneplus.net/se/2

Oneplus har inte NFC..

Funderar även på nexus (lg/huaweii).

Edit; helst ej större än 5.1" så den får plats i handen!
Citera
2015-12-22, 21:43
Medlem
antigravitations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurran933
Edit; helst ej större än 5.1" så den får plats i handen!

Om det är jätteviktigt att den inte ska vara större än 5.1" så har du ditt svar där. Då ska du välja Samsungen. Z5 är 5.2". Sonyn är även 2.6mm högre och 2.5mm bredare än Samsungen (vilket är typ ingenting).

S6 har bättre skärmupplösning och pixeldensitet. Medan Z5 har bättre kamera, bättre batteritid och slot för minneskort. Hade jag valt mellan dessa två hade jag valt Sonyn, men det är en smaksak.

Du kan se en jämförelse mellan telefonerna här: http://www.gsmarena.com/compare.php3...&idPhone2=7534

Läs på om specifikationer och välj utifrån vad som är viktigt för dig.
Citera
2015-12-22, 22:25
Medlem
Gurran933s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antigravitation
Om det är jätteviktigt att den inte ska vara större än 5.1" så har du ditt svar där. Då ska du välja Samsungen. Z5 är 5.2". Sonyn är även 2.6mm högre och 2.5mm bredare än Samsungen (vilket är typ ingenting).

S6 har bättre skärmupplösning och pixeldensitet. Medan Z5 har bättre kamera, bättre batteritid och slot för minneskort. Hade jag valt mellan dessa två hade jag valt Sonyn, men det är en smaksak.

Du kan se en jämförelse mellan telefonerna här: http://www.gsmarena.com/compare.php3...&idPhone2=7534

Läs på om specifikationer och välj utifrån vad som är viktigt för dig.

Är dock rädd att jag är för insnöad på just sony/samsung?

Att den är EXAKT 5.1" är väl inget måste-måste, jag menar 2,6mm hit o dit är nog ingenting jag märker. Menade mer att jag inte vill ha någora 5.5"+

hårdvarumässigt så verkar de flesta i den prisklassen vara rätt lika..
Citera
2015-12-22, 22:54
Medlem
80talistens avatar
En ickefråga.... - Xperia Z5!
Citera
2016-01-06, 18:12
Bannlyst
Lånar tråden lite.
Har läst om mycket problem med z5an dock? Någon skrev att när man tagit en bild blir ytan suddig på typ 30% av bilden eller vad det var? Verkar vara många missnöjda också, vad är era erfarenheter, ni som har en?
Någon som vet om ljusinsläppet på z5an? Min nuvarande htc har bra kamera, men släpper in så mycket ljus så det blir ett stort vitt fält om det är tex en lampa med i bilden, fokuserar man däremot på lampan blir bakgrunden svart = värdelöst.

/Niggern
Citera
2016-01-07, 17:18
Medlem
calamatos avatar
Köp en Nexus 5x eller en 6P så får du det bästa av Android inge bloat eller skit utan pure Android.
Citera
2016-01-23, 20:04
Medlem
Fava098s avatar
du kan inte gå fel med varken S6:an eller Z5.... Så länge du inte menar S6 edge då den inte är särkilt bekväm att hålla i...
Senast redigerad av Fava098 2016-01-23 kl. 20:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in