2015-12-22, 16:31
Medlem
Hej!

Jag har de senaste månaderna grottat in mig i allt vad gäller onlinemarknadsföring. Då jag ser definitivt detta som ett potenciellt framtidsyrke, skulle det vara guld värt med en praktikplats eller en grym utbildning!

Jag har spontansökt en praktikplats och letat efter relevanta utbildningar. Medieinstitutet verkar ha en väldigt bra utbildning - dock startar den inte förens i september. För övrigt så håller jag på att ta adwords och google analytics cert. kanske har något meritvärde.

Är det någon som vet var man kan få tag på en praktikplats med SEO/SEM, on och off page, linkbuilding, facebook ads, vadsomhelst?

Tips på utbildningar, praktikplatser eller annat relaterat uppskattas väldigt mycket!
Citera
2015-12-22, 17:55
Medlem
neurobotics avatar
Citat:
Tips på utbildningar, praktikplatser eller annat relaterat uppskattas väldigt mycket!

Vad är det idag som hindrar dig att utnyttja onlinemarknadsföring för egen vinning? Alltså att göra egna sidor och egna produkter som du promotar och tjänar pengar på?

Jag gör det på sidan om mitt jobb och kan ju säga att det är vägen att gå, inte jobba för något företag.
Citera
2015-12-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neurobotic
Vad är det idag som hindrar dig att utnyttja onlinemarknadsföring för egen vinning? Alltså att göra egna sidor och egna produkter som du promotar och tjänar pengar på?

Jag gör det på sidan om mitt jobb och kan ju säga att det är vägen att gå, inte jobba för något företag.

Har gjort en hemsida men tycker det är svårt att skala upp, verkar ta lång tid. Har än mycket att lära, såklart. Tänkte att praktik eller utbildning kan bidra till detta, men absolut kan man lära sig väldigt mycket på egen hand.

Har även pillat lite med affiliate marketing (har inga egna produkter) men blir ingen stor slant

Tack för tipsen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in