2015-12-22, 12:18
Medlem
TheDarkCats avatar
Hur får man vitare tänder utan blekning? Är inte direkt nöjd över mina tänder nu, dom är inte jättegula men lite. Borstar varje morgon och kväll.
Citera
2015-12-22, 12:23
Medlem
vanligvaniljs avatar
Borsta nogare och 2 gånger på kvällen.
Citera
2015-12-22, 12:29
Medlem
TheGrimComedians avatar
Drick mycket vatten. Jag har inga belägg för det, men är helt övertygad om att det har hjälpt att hålla mina tänder vita, trots rökning, snus och kaffe. Dricker cirka 4 liter vatten om dagen.
Citera
2015-12-22, 12:35
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGrimComedian
Drick mycket vatten. Jag har inga belägg för det, men är helt övertygad om att det har hjälpt att hålla mina tänder vita, trots rökning, snus och kaffe. Dricker cirka 4 liter vatten om dagen.
Då dricker du onormalt mycket vatten, man blir ju så pissnödig.
Citera
2015-12-22, 13:07
Medlem
Ät inget som fräter på tänderna. Borsta tänderna 2 ggr per dag. Använd tandkräm och munskölj med flour. Skölj munnen med vatten efter måltid/ godis för att få bort syreangreppen.
Citera
2015-12-22, 13:48
Medlem
johanjosefssons avatar
Det går inte att göra gula tänder vita, hur mycket du än borstar. Att ta bort tandsten kan hjälpa lite grann, men i regel handlar det om bortsliten emalj eller missfärgningar och där behövs antingen fasader eller blekning med typ laser. TYVÄRR.
Citera
2015-12-22, 15:30
Bannlyst
Sök på oilpulling
Citera
2016-01-05, 12:25
Medlem
TheGrimComedians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Då dricker du onormalt mycket vatten, man blir ju så pissnödig.

Må så vara, och mycket pissande blir det. Men, jag har vitast tänder av alla jag känner, och jag är både rökare, snusare och enorm konsument av kaffe.
Citera
2016-01-07, 00:18
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGrimComedian
Må så vara, och mycket pissande blir det. Men, jag har vitast tänder av alla jag känner, och jag är både rökare, snusare och enorm konsument av kaffe.

Låter konstigt att vatten kan göra så att man får vitare tänder?
Citera
2016-01-07, 16:09
Medlem
TheDarkCats avatar
Att få vitare tänder borde väl gå det är väl inte bara blekning som är det enda man kan göra.
Citera
2016-01-07, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Sök på oilpulling
Oilpulling ska man inte ägna sig åt om man har amalgamplomber, då detta kan lösa ut kvicksilvret.

Gör en pasta av bikarbonat och kallpressad kokosolja, borsta max 2 gånger i månaden med detta (bikarbonatet kan annars lösa upp emaljen). Detta är väl beprövat för vitare tänder. Dock kan du bara få bort fläckar och missfärgningar med den metoden - har du naturligt gula tänder lär de inte bli vitare. Då krävs blekmedel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in