Citat:
Ursprungligen postat av
Proprioception
Har ingen aning om vad du pratar.
Finns det en frga eller argument begravd hr som jag r fr korkad att frst?
Det jag menar r lite att vtebomben redan hade en strukturerad mall med gemensamma ml, militren r ju en enhet som arbetar p sitt stt.
Det gr i princip bara rkna upp exempel p saker som slutat vara hemliga, eller som r fiktiva.
Allmnheten/samhllet kan frbjuda saker de inte tycker att alla ska f ta del av, s det krvs licenser.
Men man kan inte frbjuda vissa saker sprids, det kan nd ha negativ effekt s de r egentligen upp till den person om de r vist att dela med sig eller hur?
Lt dra detta som ett exempel p vad jag menar. Om en fotbollsspelare r bst fr att den har ett speciellt stt att tnka som gr att de alltid blir vinst, ett hemligt trick.
Om spelaren talar om ppet i sin intervju skulle alla andra bli p samma niv-
Om spelaren istllet talar om fr en lagkamrat kanske laget i sig blir starkare.
Om lagkamraten i sin tur blir lika bra och talar om detta ppet i en intervju kanske de snker bda tv.
Om lagkamraten nu inte berttat ppet i en intervju utan istllet byter till motstndares lag och sen berttar vidare s har man avsljat .
Alternativet kan varit att man varit tyst och vart bst men inte haft samma kraft i ett lag.
Helt fiktivt exempel som egentligen bara r en liknelse. Jag ville mest visa dr ngot som mer rr p individuell niv.