• 1
  • 2
2015-12-22, 00:46
Medlem
Tjaa. Att göra sin egen ejuice är upp till 92% billigare. Och det är roligt även.

Skapar denna Tråd till er som tänkt börja göra egen e-juice. en bra Nybörjartråd.

Jag har DIY e-juice ett bra tag nu och intensivt. Det har blivit ex antal liter och bekanta med flera ger bra betyg ofta vilket glädjer. Nu när man sitter på ganska mycket kunskap så delar jag gärna med av den till alla

Om ni har frågor så ställ dom gärna, så svarar jag på de så gott jag kan.
Kan vara till hjälp för många tänkte jag

Allt är fritt fråga på, enda regeln jag tänkte kunde vara bra ha, och det är att ni måste vara minst 18år

Fråga på vänligen
Senast redigerad av vapelord 2015-12-22 kl. 00:54.
Citera
2015-12-22, 08:00
Medlem
lista på råvaror/produkter som du köper
lista på utrustning som du använder

en steg för steg beskrivning hur du gör
tid för att göra en sats och hur mycket du får ut per tillfälle

detta är saker jag skulle vilja veta
Citera
2015-12-31, 13:05
Medlem
mrvapes avatar
Tjabba

Jag hjälper till med glädje

Om ni vill göra ejuice till er nybörjar ego stick, som har dåliga förbrännare och silica som veke
då rekommenderas en lättflytande ejuice 70PG 30VG

Till lite bättre pennor med utbytbara seriösa RBA och RDA brukar 50VG 50PG funka bäst

Till avancerad Utrustning rekommenderas 70-90VG

Allt går göra nikotinfritt. Men till er som behöver nikotin även så rekommenderas
9-12 mg/ml till nybörjar ego sticken

Till bättre pennor 6-9mg/ml

Till avancerad utrustning 1-4mg ml

Ju mer VG ejuicen har desto tjockare är den och sötare i smaken, mindre riv i halsen.
Ju mer PG ejuicen har desto tunnare är den och strävare i smaken och mer riv i halsen

Själv föredrar jag en VG 70-90

Köp aldrig starkare baser än 20mg/ml om ni är nybörjare. Är koncentraten starkare så kan ni få livsfarlig förgiftning om ni råkar spilla på er.
Man bör alltid bära skyddshandskar, ögonskydd. Samt att det måste vara rent och vädrat rum man blandar i.

Googla DIY EJUICE YOUTUBE och titta på några olika videos för tips.

Jag skriver inom ett par dagar vad ni bör köpa, och vart ni kan handla allt prisvärt.
Studera via tuben lite BEGINNER DIY videos så länge. Ni behöver se grunderna noga

Gott nytt
Citera
2016-01-27, 17:31
Medlem
Hej!
Just införskaffat mig ett "start kit" för DIY juice. Kört på skit penn-vapes innan och nu skaffat mig en tugboat box mod.
Man kan säga att det är en stor skillnad, samt att det går åt mer juice nu. Så min plan var att göra lite eget, och att man kanske kan göra flera smaker.
Har du några tips och trix? vad bör jag tänka på när jag får mitt paket imorgon och startar upp mig ihopkok av olika smaker? Tycket det var jobbigt att hitta bra recept, och jag vill inte bara "kasta" ihop nå skit..

Vilka recept kör du på? vad tycker du passar bra?

Lite orolig över hur jag ska dosera dom olika smakerna så att dom inte blir för starka...

Bas-> Chemnovatic - VPG Optima (PG/VG: 30/70%), 0-18mg (250ml) (3 mg nikotin)

Smak:
The Flavor Apprentice (TFA) - Cheesecake (Graham Crust) (Essens)
The Flavor Apprentice (TFA) - Sweet Cream (Essens)
The Flavor Apprentice (TFA) - Strawberry (Ripe) (Essens)
The Flavor Apprentice (TFA) - Banana Cream (15ml, essens)

samt tillbehör som flaskor och en 5 ml spruta.

Den plan jag har nu är :

1. Strawberry (Ripe) + Cheesecake (Graham Crust)
2. Strawberry (Ripe) + Banana Cream
3. Strawberry (Ripe) + Sweet Cream

Finns en risk att man tröttnar på jordgubb...
Citera
2016-03-19, 01:01
Medlem
LeFakirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrvape
Köp aldrig starkare baser än 20mg/ml om ni är nybörjare. Är koncentraten starkare så kan ni få livsfarlig förgiftning om ni råkar spilla på er.
Man bör alltid bära skyddshandskar, ögonskydd. Samt att det måste vara rent och vädrat rum man blandar i.

Schyssta råd, men hur märker man en sådan förgiftning? Blandar 12mg/ml vanligtvis utan handskar och kladdar ner mig och smakar på vätskan osv men aldrig märkt av något.

Vilka är era favoritbutiker för essenser och baser? Själv har jag bara köpt från elekcig.se men tycker de är rätt dyra samt att jag inte är nöjd med deras lakritz, har ni några tips om andra butiker som säljer (framförallt essenser)?

OnT: Har ingen favoritblandning än, men Decadence Rasberry + Decadence Liqourice är rätt nice, dock är lakritzen för söt för min smak.
Citera
2016-04-02, 14:00
Medlem
Hur får man throath hits ? jag kör på en 25/75 juice nu och känner inte av den alls, 3mg nicotine och vill inte öka det för att få throath hits

Är det mer PG man ska ta om man vill känna det mer i halsen eller hur fungerar det ?
Citera
2016-04-03, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeFakir
Schyssta råd, men hur märker man en sådan förgiftning? Blandar 12mg/ml vanligtvis utan handskar och kladdar ner mig och smakar på vätskan osv men aldrig märkt av något.

Vilka är era favoritbutiker för essenser och baser? Själv har jag bara köpt från elekcig.se men tycker de är rätt dyra samt att jag inte är nöjd med deras lakritz, har ni några tips om andra butiker som säljer (framförallt essenser)?

Helkroppskondom behövs ju verkligen inte.
Kanonbra och underhållande paper om hur myten om Nikotinets dödliga dos uppstod. Här hittar man även en beskrivning av förgiftningssymptom.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3880486/

Upptagningen av Nikotinet från en vanlig basvätska genom huden är alldeles för långsam för att ge någon allvarlig påverkan. Själv använder jag aldrig några handskar men har alltid stora läsglasögon på mig när jag gör mina blandningar.

Låt bli rent Nikotin bara, det är en annan femma.

Baser och essenser köper jag oftast i storpack på:
http://www.ecigexpress.com/diy-e-liq...tine-base.html
Efter rabattkod, frakt och tull blir det ändå rätt billigt.

På sistone har jag köpt essenser direkt från Inawera. Deras essenser är mycket koncentrerade, 3-5% räcker oftast så det blir riktigt billigt.

Sedan har jag bunkrat upp med flera liter 48mg basvätska med mycket lång hållbarhet från:
http://www.hisvape.eu/vapes/diy-do-i...mg/ml-pg-basis

Billigt är det också på Hiliq.com
4 liter 200mg PG hemleverans för runt 3000:-
Obs, rekommenderas absolut inte ifall du är nybörjare.

Några tips:
Köp en finvåg (under 100:-) och börja blanda efter vikt. 1ml PG=1g
Enkelt och utan kladd blandar man direkt i flaskan eller i en plastmugg på vågen.

Köp några enkla och billiga RDA för att testa dina blandningar, t ex
https://m.fasttech.com/p/2482500

Köp en massa flaskor, både glas och plast.

Sätt alltid en etikett på dina flaskor. Efter ett par veckor har du glömt vad den innehåller.

Skaffa en app för att spara ner dina favoritrecept.

Registrera dig på diverse forum. Oftast får man då rabattkoder för olika affärer.

Förvara allting mörkt, gärna i ett låst skåp ifall du har barn eller husdjur.

Skaffa en arbetslampa med lupp, t ex http://www.kjell.com/se/sortiment/el...dsfaste-p22305

Berätta aldrig för din fru/partner hur mycket du spenderar på ditt nya hobby.

Ha kul!
Citera
2016-04-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryJaneInMeBrain
Hur får man throath hits ? jag kör på en 25/75 juice nu och känner inte av den alls, 3mg nicotine och vill inte öka det för att få throath hits

Är det mer PG man ska ta om man vill känna det mer i halsen eller hur fungerar det ?

Öka halten PG och/eller nikotin.
Använd några droppar Koolada eller liknande.
Använd rökigare aromer, t ex Sesame från Inawera.
Tobaksaromer som t ex RY4 blandat med pyttelitet Clear Choklad funkar bra för mig.
Ibland använder jag bara ren nikotinbas 50/50 12mg som river fint i halsen. MTL då som omväxling.
Citera
2016-05-18, 19:39
Medlem
Pinno80s avatar
tjo lånar tråden lite bara, nån som har tips på bra sida att köpa ejuice på? gärna billigt men som ändå har bra kvalité (hitta ingen bättre tråd att posta i)
Citera
2018-01-10, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vapelord
Tjaa. Att göra sin egen ejuice är upp till 92% billigare. Och det är roligt även.

Skapar denna Tråd till er som tänkt börja göra egen e-juice. en bra Nybörjartråd.

Jag har DIY e-juice ett bra tag nu och intensivt. Det har blivit ex antal liter och bekanta med flera ger bra betyg ofta vilket glädjer. Nu när man sitter på ganska mycket kunskap så delar jag gärna med av den till alla

Om ni har frågor så ställ dom gärna, så svarar jag på de så gott jag kan.
Kan vara till hjälp för många tänkte jag

Allt är fritt fråga på, enda regeln jag tänkte kunde vara bra ha, och det är att ni måste vara minst 18år

Fråga på vänligen

Du har gjort flera liter och startar en tråd för att hjälpa till men sen då, vart tog du vägen?
Citera
2018-01-12, 21:15
Medlem
killenmedkexs avatar
Kan man fortfarande köpa nikotinbas på över 20mg/ml längre? Har testat att googla massa men hittar ingen svensk sida som säljer högre än 20, tips skulle vara uppskattade :)

Pallar inte köpa massa små 10ml flaskor med bara 200mg på 25spänn styck, blir lite kostligt när man ska blanda några liter 3mg/ml liksom.
Citera
2018-02-01, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killenmedkex
Kan man fortfarande köpa nikotinbas på över 20mg/ml längre? Har testat att googla massa men hittar ingen svensk sida som säljer högre än 20, tips skulle vara uppskattade

Pallar inte köpa massa små 10ml flaskor med bara 200mg på 25spänn styck, blir lite kostligt när man ska blanda några liter 3mg/ml liksom.

Tyvärr går det nog inte att köpa inom sverige/EU... Om du lyckas hitta nåt företag utanför EU som levererar till sverige så är det bara hålla tummarna, risken (förmodligen ganska stor risk dessutom) är att tullen tar det.

Efter en sökning verkar det som att det finns några sidor inom EU, kanske borde göra en provbeställning :P

https://pink-mule.com/e-liquid-uk/nicotine-bases-uk 0-100mg/ml

https://www.n-taste.eu/produkt/nikot...-pg-2-x-100ml/ 54mg/ml (Inrikes dessutom, ojoj, blir nog en beställning härifrån innan någonting händer med dem)
Senast redigerad av MrKetamine 2018-02-01 kl. 15:00.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in