Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-22, 00:24
  #1
Medlem
Tjaba

Jag gör min egna ejuice.

1-Skoj höra för om det finns andra även här på forumet som DIY ?
2-Vilken ratio på VG och PG brukar ni göra ? Hur många mg-ml Nikotin?
3-Vilka essenser gillar ni mest? märke/smak
4-Vart handlar ni era DIY ejuice prylar?
5-Kommer ni på recepten själva, eller vart hittar ni de?

Jag kan ta börja svara själv

1- Jag DIY min ejuice som sagt
2- Brukar föredra VG:70-85 i mina juicer, tjockare alltså 2-6mg ml, varierar 50-150w
Med attyn som jag vejpar höga watt med blir det svagare nikotin självklart

3- Flavorwest - Flavorart - Molinberry - Signature/Perfumers , smaker custard, frukt, ry4 +Många fler, jag försöker undvika köpa färdig custard essens, jag gör av flera olika essenser en egen komplex custard. Oftast kallas detta PREMIUM, när man sysslar med komplexa mixer

4- Molinshop, Ecigexpress för det mesta
5- Det är blandat, många är egna och fler blir helt egna. I början var det mycket kloner och lite egna


ps:
Min senaste råkade bli en cloning av misstag. Polarn sa den smakar spot on MY MAN av Beard vapes
Jag ska få smaka på hans M-M Beard juice imorgon. Om detta verkligen stämmer
__________________
Senast redigerad av vapelord 2015-12-22 kl. 00:48.
Citera
2016-02-07, 04:23
  #2
Medlem
jevlaskitnamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapelord
Tjaba

Jag gör min egna ejuice.

1-Skoj höra för om det finns andra även här på forumet som DIY ?
2-Vilken ratio på VG och PG brukar ni göra ? Hur många mg-ml Nikotin?
3-Vilka essenser gillar ni mest? märke/smak
4-Vart handlar ni era DIY ejuice prylar?
5-Kommer ni på recepten själva, eller vart hittar ni de?

Jag kan ta börja svara själv

1- Jag DIY min ejuice som sagt
2- Brukar föredra VG:70-85 i mina juicer, tjockare alltså 2-6mg ml, varierar 50-150w
Med attyn som jag vejpar höga watt med blir det svagare nikotin självklart

3- Flavorwest - Flavorart - Molinberry - Signature/Perfumers , smaker custard, frukt, ry4 +Många fler, jag försöker undvika köpa färdig custard essens, jag gör av flera olika essenser en egen komplex custard. Oftast kallas detta PREMIUM, när man sysslar med komplexa mixer

4- Molinshop, Ecigexpress för det mesta
5- Det är blandat, många är egna och fler blir helt egna. I början var det mycket kloner och lite egna


ps:
Min senaste råkade bli en cloning av misstag. Polarn sa den smakar spot on MY MAN av Beard vapes
Jag ska få smaka på hans M-M Beard juice imorgon. Om detta verkligen stämmer





Assss fett!! Du börjat göra egen sås! Jag har också senaste veckan börjat koka egen med vääääldigt varierande resultat haha vissa jävligt goda och vissa som smakat rent skit jag kör liknande essenser tillverkare åt mig ser de it som

Har självfått fram en jag med som jag och mina vänner påminner om MY MAN den e så jääävla najs!

Men e som sagt helt ny i gamet, har du några tips på grymma essenser och god recept så får du gärna dela med dig

Så delar jag gärna med mig av mina när jag samlat på mig lägger jag upp dom
Citera
2017-10-22, 08:49
  #3
Medlem
killenmedkexs avatar
Har beställt hem massa skit nu och börjat blanda själv. Beställde en halvliter färdig 70/30 0.3mg och 4 stycken olika essenser. Har blandat runt 20-25% essens med glykolen och sedan fick alla vara i ett vattenbad skakat osv.

Smakerna är från The Flavor Apprentice:
Vanilla Bean Ice Cream
Mocha
Banana

Sen en annan sort Vampire Vape Essens - Pinkman, den verkade vara ganska populär fruktsmak typ.

Har provsmakat på färdigblandade Pinkman och banan med Vanilla bean, får nog stå på sig lite till fast den sistnämnda smakar helt dugligt vid tillfället.

Edit: Vanilla bean med Banansmaken 50/50 smakar precis som banana skids godiset just nu.
__________________
Senast redigerad av killenmedkex 2017-10-22 kl. 09:12.
Citera
2017-12-06, 17:18
  #4
Medlem
Vad är all hype kring VG? Kör 60% åt andra hållet för får inge throathit på 70vg, känns mer som vattenånga
Citera
2017-12-12, 01:15
  #5
Medlem
Jag funderar också på att göra egen ejuice..
Men det jag funderar på är om det går att snabba på vänte tiden när man gör en egen DiY juice?
Finns artikel om det på e-liquids om hur man kan snabba på det, men undrar om det är någon av er som har testat det?
Citera
2018-02-23, 07:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapelord
1-Skoj höra för om det finns andra även här på forumet som DIY ?
2-Vilken ratio på VG och PG brukar ni göra ? Hur många mg-ml Nikotin?
3-Vilka essenser gillar ni mest? märke/smak
4-Vart handlar ni era DIY ejuice prylar?
5-Kommer ni på recepten själva, eller vart hittar ni de?

Tjaba!
Jag gör eget med sen några månader tillbaka =)

Jag brukar köra allt mellan 70/30 till MAX VG

Det jag använder mest är väl Flavorart men har på senare dagar fått upp ögonen för TFA!

Handlar det mesta på Egocigg, bra utbud och bra priser (ps deras "egna" essenser är FA essenser till billigare pris än vad FA essenserna kostar!)

Jag började med att testa mig fram och har hällt ut MÅÅNGA flaskor juice, men har fått till ett helt gäng bra =) Det som gjorde mig bättre på o blanda var att kolla måååånga recept och sedan testa mig fram. Då får man ett litet hum om hur starkt man ska blanda.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback