2015-12-22, 00:24
Medlem
Tjaba

Jag gr min egna ejuice.

1-Skoj hra fr om det finns andra ven hr p forumet som DIY ?
2-Vilken ratio p VG och PG brukar ni gra ? Hur mnga mg-ml Nikotin?
3-Vilka essenser gillar ni mest? mrke/smak
4-Vart handlar ni era DIY ejuice prylar?
5-Kommer ni p recepten sjlva, eller vart hittar ni de?

Jag kan ta brja svara sjlv

1- Jag DIY min ejuice som sagt
2- Brukar fredra VG:70-85 i mina juicer, tjockare allts 2-6mg ml, varierar 50-150w
Med attyn som jag vejpar hga watt med blir det svagare nikotin sjlvklart

3- Flavorwest - Flavorart - Molinberry - Signature/Perfumers , smaker custard, frukt, ry4 +Mnga fler, jag frsker undvika kpa frdig custard essens, jag gr av flera olika essenser en egen komplex custard. Oftast kallas detta PREMIUM, nr man sysslar med komplexa mixer

4- Molinshop, Ecigexpress fr det mesta
5- Det r blandat, mnga r egna och fler blir helt egna. I brjan var det mycket kloner och lite egna

ps:
Min senaste rkade bli en cloning av misstag. Polarn sa den smakar spot on MY MAN av Beard vapes
Jag ska f smaka p hans M-M Beard juice imorgon. Om detta verkligen stmmer
Senast redigerad av vapelord 2015-12-22 kl. 00:48.
Citera
2016-02-07, 04:23
Medlem
jevlaskitnamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapelord
Tjaba

Jag gr min egna ejuice.

Jag kan ta brja svara sjlv

1- Jag DIY min ejuice som sagt
2- Brukar fredra VG:70-85 i mina juicer, tjockare allts 2-6mg ml, varierar 50-150w
Med attyn som jag vejpar hga watt med blir det svagare nikotin sjlvklart

3- Flavorwest - Flavorart - Molinberry - Signature/Perfumers , smaker custard, frukt, ry4 +Mnga fler, jag frsker undvika kpa frdig custard essens, jag gr av flera olika essenser en egen komplex custard. Oftast kallas detta PREMIUM, nr man sysslar med komplexa mixer

4- Molinshop, Ecigexpress fr det mesta
5- Det r blandat, mnga r egna och fler blir helt egna. I brjan var det mycket kloner och lite egna

ps:
Min senaste rkade bli en cloning av misstag. Polarn sa den smakar spot on MY MAN av Beard vapes
Jag ska f smaka p hans M-M Beard juice imorgon. Om detta verkligen stmmer

Assss fett!! Du brjat gra egen ss! Jag har ocks senaste veckan brjat koka egen med vldigt varierande resultat haha vissa jvligt goda och vissa som smakat rent skit jag kr liknande essenser tillverkare t mig ser de it som

Har sjlvftt fram en jag med som jag och mina vnner pminner om MY MAN den e s jvla najs!

Men e som sagt helt ny i gamet, har du ngra tips p grymma essenser och god recept s fr du grna dela med dig

S delar jag grna med mig av mina nr jag samlat p mig lgger jag upp dom
Citera
2017-10-22, 08:49
Medlem
killenmedkexs avatar
Har bestllt hem massa skit nu och brjat blanda sjlv. Bestllde en halvliter frdig 70/30 0.3mg och 4 stycken olika essenser. Har blandat runt 20-25% essens med glykolen och sedan fick alla vara i ett vattenbad skakat osv.

Smakerna r frn The Flavor Apprentice:
Vanilla Bean Ice Cream
Mocha
Banana

Sen en annan sort Vampire Vape Essens - Pinkman, den verkade vara ganska populr fruktsmak typ.

Har provsmakat p frdigblandade Pinkman och banan med Vanilla bean, fr nog st p sig lite till fast den sistnmnda smakar helt dugligt vid tillfllet.

Edit: Vanilla bean med Banansmaken 50/50 smakar precis som banana skids godiset just nu.
Senast redigerad av killenmedkex 2017-10-22 kl. 09:12.
Citera
2017-12-06, 17:18
Medlem
Vad r all hype kring VG? Kr 60% t andra hllet fr fr inge throathit p 70vg, knns mer som vattennga
Citera
2017-12-12, 01:15
Medlem
Jag funderar ocks p att gra egen ejuice..
Men det jag funderar p r om det gr att snabba p vnte tiden nr man gr en egen DiY juice?
Finns artikel om det p e-liquids om hur man kan snabba p det, men undrar om det r ngon av er som har testat det?
Citera
2018-02-23, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapelord

Tjaba!
Jag gr eget med sen ngra mnader tillbaka =)

Jag brukar kra allt mellan 70/30 till MAX VG

Det jag anvnder mest r vl Flavorart men har p senare dagar ftt upp gonen fr TFA!

Handlar det mesta p Egocigg, bra utbud och bra priser (ps deras "egna" essenser r FA essenser till billigare pris n vad FA essenserna kostar!)

Jag brjade med att testa mig fram och har hllt ut MNGA flaskor juice, men har ftt till ett helt gng bra =) Det som gjorde mig bttre p o blanda var att kolla mnga recept och sedan testa mig fram. D fr man ett litet hum om hur starkt man ska blanda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in