2005-11-08, 23:43
Medlem
ellasarios avatar
Min bror vill köpa färgade linser, men färgade linser med styrka är _sjukt_ dyra.. Han har redan vanliga linser med rätt styrka så vad tror ni, kan man ha dubbla linser på sig?
Citera
2005-11-08, 23:45
Medlem
Filmas avatar
nope, tyvärr, det blir jävlig bökigt

Edit: Kanske ska utveckla mig lite, i 9/10 fall kommer linserna glida av varandra. Med två linser parallelt kommer dem trycka på varandra så att dem hamnar snett och viker sig. Det kommer att bli ett helvete.
Citera
2005-11-09, 00:33
Medlem
ellasarios avatar
ok..tack =)
Citera
2005-11-09, 00:34
Medlem
Filmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellasario
ok..tack =)
Men du, detta är andrahands info. Så jag kilar iväg och testar det nu med det samma. Du får en utvärdering om 5-10min
Citera
2005-11-09, 00:47
Medlem
Filmas avatar
Ok, så här är det.
Jag frånsäger mig alla problem som ni påträffar om ni lyssnar på mig nu

Jag testade med två stycken ganska tunna linser, vilket kan ha förskönat resultatet. Men det verkade faktisk som om dem hölls på plats ganska bra. Jag hade ju bara på dem i 5 min, men jag vred lite på ögat och linserna satt där dem satt.

Problemet där linserna förskjuts från varandra kan ju uppstå och då skapas ju problem. Men förhoppningsvis skadas varken ögat eller linserna.

Allvarligt talat så skulle jag ge det ett försök om jag var dig.
Har du olika tjocka linser, så ta den tunnaste underst.

Lycka till. PMa gärna mig när ditt äventyr är fulländat och berätta resultatet
Citera
2005-11-09, 01:05
Medlem
StorMammas avatar
Jag rekommenderar det inte.

Jag har en rätt kraftig närsynthet, och på fyllan och villan satte jag i dubbla linser av misstag i ögonen. Jag kan ju säga att det INTE var roligt efter tre timmar...

Röda, irriterade ögon dagen efter...

Om han nu tycker att de är så dyra, har ni sökt runt på nätet?
Vad har han för märke på linserna?

Jag kanske kan hjälpa till och kolla priser om du vill, jag är en erfaren nätshoppare på just färgade linser oc har testat många butiker.

Kolla märket och skriv i tråden!
Citera
2005-11-09, 01:15
Medlem
Filmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Jag rekommenderar det inte.

Jag har en rätt kraftig närsynthet, och på fyllan och villan satte jag i dubbla linser av misstag i ögonen. Jag kan ju säga att det INTE var roligt efter tre timmar...

Röda, irriterade ögon dagen efter...

Om han nu tycker att de är så dyra, har ni sökt runt på nätet?
Vad har han för märke på linserna?

Jag kanske kan hjälpa till och kolla priser om du vill, jag är en erfaren nätshoppare på just färgade linser oc har testat många butiker.

Kolla märket och skriv i tråden!
Oj, Nu känner man sig lite dumm. Det var verkligen tur att du komm och redade ut det här

Vet du vad som hände, varför blev det så irreterat?
Citera
2005-11-09, 01:51
Medlem
bdss avatar
det är jag som är brodern
jag hittade ett par vita linser på lensway, med märket wildeyez.
med styrka kostar dom ju dubbelt så mycket, och det känns inte som jag kan lägga ut så mycket pengar för månadslinser.
så då kom ju den briljanta idén med dubbla linser, det känns som en plan som är dömd att misslyckas men.. annars vet jag inte.
letat runt men det verkar vara dyrt överallt. :/
Citera
2005-11-09, 11:02
Medlem
Filmas avatar
Använder du redan vanliga linser? Då tycker jag att du ska testa med dem en dag. Se till att göra det en dag då du slipeer lämna ytterdörren.
För helt omöjligt verkade det inte vara.
Citera
2005-11-09, 14:43
Medlem
bdss avatar
precis, jag är typ halvblind utan linser
ska nog testa och se vad som händer, tack för testet.
Citera
2005-11-09, 20:05
Medlem
StorMammas avatar
Jag är typ blind också....

Nåja, Wild eyes med styrka kostar 305 kr styck på http://www.freenetlens.se/

Men, samtidigt finns ett annat märke med styrka på samma ställe som kostar 229 kronor styck. http://www.freenetlens.se/ det finns täckande där också.

Billigare tror jag inte att du kommer undan med. Jag har handlat ifrån det här stället och är nöjd.

Lensway är inte det billigaste stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in