• 1
  • 2
2015-12-20, 23:33
Medlem
Verkistos avatar
"Spiffx tillhandahller en handelsplats och en optionsmarknad fr spelbranschen fr att ge spelare och spelmarknadsaktrer mjlighet att att agera p oddsmarknaden, ta positioner eller anpassa riskexponeringen i den egna oddsportfljen."

http://www.spiffx.se/

Onekligen sitter SpiffX p en originell id i den tidvis s lukrativa Internet spel branschen.

I dagslget 219 gare p Avanza.

Ett minst sagt svrbedmt bolag. Ska dock inte sticka under stolen med ett jag gjort mig en hacka p den rtt ostabila aktiekursen.

r det mjligen ngon som knner VD Tobias Fagerlund eller Ordfrande Rickard Wilton?
Citera
2015-12-22, 23:55
Medlem
Verkistos avatar
Spiff X r lite komplicerat. Hr finns en introduktion http://www.spelaspel.se/spelbolag/spiffx

Frgan r om Spiff X kanske r alltfr krngligt fr att kunna g hem?

Men som framgr av websidan spelaspel s "Det finns en inbyggd hvstng i Spiffindex och vad det innebr r att du ven med sm insatser kan f en strre avkastning"

r det ngon som testat att spela p Spiff X? Hur var sjlva spelupplevelsen? Tror ni p Spiff X och deras affrsid?
Citera
2015-12-23, 01:23
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Allts jag fattade nstan ingenting hur de fungerar
Citera
2015-12-23, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto
Spiff X r lite komplicerat. Hr finns en introduktion http://www.spelaspel.se/spelbolag/spiffx

Frgan r om Spiff X kanske r alltfr krngligt fr att kunna g hem?

Men som framgr av websidan spelaspel s "Det finns en inbyggd hvstng i Spiffindex och vad det innebr r att du ven med sm insatser kan f en strre avkastning"

r det ngon som testat att spela p Spiff X? Hur var sjlva spelupplevelsen? Tror ni p Spiff X och deras affrsid?

Jag har hllt p med sportstrading i ver 5 r, och r vl insatt i hur marknaden fungerar. Problemet fr SpiffX och andra aktrer r att Betfair i princip har monopol p betting exchange marknaden. Problemet med det r att det helt enkelt inte finns tillrckligt med likviditet i marknaden p andra sajter. Betdaq som kptes upp av Ladbrokes fr ngot r sedan trodde man skulle kunna ge Betfair en match, men dom r totalt chanslsa, nu har jag inte tradat dr p ett tag, men d hade dom ca 1/10 av omsttningen mot vad Betfair hade.

S nr inte ens Betdaq med Ladbrokes i ryggen har skugga av en chans att utmana Betfair p allvar, ja d kommer inte heller en nykomling som Spiff X ha ngon strre chans. Vilket r trkigt d Betfair skulle behva en seris utmanare. S tyvrr, jag r rdd att detta aldrig kommer bli ngon strre hit.
Senast redigerad av twickenhamRUGBY 2015-12-23 kl. 19:35.
Citera
2015-12-23, 23:35
Medlem
Verkistos avatar
"Problemet fr SpiffX och andra aktrer r att Betfair i princip har monopol p betting exchange marknaden. Problemet med det r att det helt enkelt inte finns tillrckligt med likviditet i marknaden p andra sajter."

Att det inte finns tillrcklig likviditet i marknaden vad gller SpiffX innebr det att man inte alltid kan spela p det man vill, eftersom det inte finns ngon som r beredd att spela, eller satsa, emot?

Antar att det r s du menar, men fr att allt ska bli tydligt vill jag nd frga.

SpiffX verkar vara krngligare n Betfair - men andra sidan har jag inte testat SpiffX p allvar nnu. Kanske ska testspela lite nu i julhelgen.
Citera
2015-12-30, 17:02
Medlem
Verkistos avatar
Vad r det som hnder? Upp 25% idag !?

Spiff X r verkligen verraskningarnas aktie...
Citera
2015-12-31, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto
"Problemet fr SpiffX och andra aktrer r att Betfair i princip har monopol p betting exchange marknaden. Problemet med det r att det helt enkelt inte finns tillrckligt med likviditet i marknaden p andra sajter."

Att det inte finns tillrcklig likviditet i marknaden vad gller SpiffX innebr det att man inte alltid kan spela p det man vill, eftersom det inte finns ngon som r beredd att spela, eller satsa, emot?

Antar att det r s du menar, men fr att allt ska bli tydligt vill jag nd frga.

.

Precis, saknas det likviditet s uppstr det oftast "gap" i oddset mellan lay/back. Om vi tittar p dagens enda La Liga match mellan Villareal och Valencia p Betfair s kan man spela p Villareal @ 2.04 och just nu med ver 5 timmar till start s ligger det 66694kr och vill man boka s ligger det just nu p @2.06 48624kr. Omsttningen p hela (matchmarknaden) r 3285962kr. S med andra ord, detta r en match dr likviditeten r mycket god (mycket beroendes p att det r den enda stora matchen fr dagen i alla ligor, och d "styrs" pengarna dit), dr du kan omstta stora pengar pre-match utan att riskera att inte kunna att ta dig ur en postion pga av att likviditeten r fr lg.

Nr jag nu tittar p samma match p Betdaq s ser det ut s hr p Villareal p backsidan 2.04 ligger det 711 och p laysidan s ligger det p 2.08 268. Som du ser s finns det frrutom betydligt mindre pengar ven ett "gap" i oddset mellan 2.04 och 2.08 (allts ingen vill varken boka eller spela p 2.06 just nu). Total omsttning p matchmarkanden (allts 1X2) r 20936.

Gick nu in p Spiffx och tittade, dr ligger back oddset p Villareal p 1.91 och lay p 2.22, vilket allts r ett jttegap. p "matched" str det 2.0 , s om jag tolkar det rtt s har det allts omsatts 2 p matchen (visserligen med mer n 5 timmar kvar till matchstart), men som du ser s r skillnaden gigantisk mot Betdaq och Betfair dr det allts har omsatts ver 3miljoner redan.

En annan sak som mste till fr att SpiffX skall kunna vxa r 3:e parts programvaror, tittar du p Betfair och Betdaq s finns det mnga programvaror som underlttar din trading (Betangel , GeekToy osv) i dessa program (som r ett mste om du skall trada med framgng) s kan (halv och hel)automatisera din handel (Fill or Kill, Tick Offset osv osv) samt att du fr realtidsuppdateringar av oddsen och omsttningen. Via hemsidorna s uppdateras bara oddsen var 15sek tror jag det r (eller s fr man manuellt trycka p uppdatra knappen).

Jag hoppas s klart att SpiffX vxer till sig, men just nu kan jag faktsikt inte se ngon anledning till att man skulle vilja skta sin trading / betting via SpiffX framfr Betfair.

Skall tillggas att jag allts inte anvnt SpiffX och inte riktigt r insatt i hur deras "Spiffindex / Darkpool" fungerar. S kanske dljer det sig ngon frdel dr mot Betfair som jag inte riktigt frstr mig p.

Lngt och kanske rrigt beskrivet, men hoppas du fr en liten ide om hur viktigt det r med omsttning och att det inte finns ngra "gap" i markanden om man skall syssla med sportstrading serist.
Senast redigerad av twickenhamRUGBY 2015-12-31 kl. 11:08.
Citera
2015-12-31, 13:59
Medlem
Verkistos avatar
Ja jag frstr problemet med bristen p likviditet. Men det problemet mste vl alla nya spelbolag brottas med. Jag r inte s insatt i det hr men gr det att lsa det hr genom att spelbolaget i sin tur spelar hos andra strre spelbolag?

Det som skiljer Spiff frn andra liknande bolag verkar vara detta att man spelar bde p utfallet. 1 X 2. Och hur oddset fr utfallet kommer att rra sig. Upp eller ner. Fr utdelning krvs dels man satsat p rtt utfall. Och att man haft rtt i om oddset fr utfallet rrt sig upp eller ner ner. S har jag fattat det. Men om man satsat p 1 och blivit 1a, d har vl alltid ven oddset fr utfallet 1 sjunkit?

Det r inte helt ltt att frst sig p hur Spiff fungerar och kanske har jag missuppfattat en del. Med tanke p svenska folkets stora intresse fr spel och gamling r det synd att Spiff inte frklarat mer pedagogiskt hur det hela fungerar.

Det r ocks mrkligt med de ibland enorma frndringarna i aktiekursen fr Spiff.
Citera
2016-01-07, 18:30
Medlem
Mycket spnnande bolag!
Missade raketen tyvrr idag d den stack till 8:-, ngon som dubblade upp?
Rekommenderar ni kp i denna nu?
Har man missat tget?
Citera
2016-01-07, 19:07
Medlem
Tror tget kommer backa lngt bakt...

Kolla inlgget ovanfr dig, spelet r fr svrt att frst fr allmnheten. Det som kan rdda r vl att rikemansfolket som gillar att satsa stora pengar gillar spelet.
Citera
2016-01-08, 14:51
Medlem
Verkistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salvadoreray
Mycket spnnande bolag!
Missade raketen tyvrr idag d den stack till 8:-, ngon som dubblade upp?
Rekommenderar ni kp i denna nu?
Har man missat tget?

Skulle tro att den peakat fr den hr gngen, och att den kommer att falla rtt ordentligt de nrmsta timmarna, dvs fram till stngningsdags idag fredag. Den makalsa uppgngen senaste dygnet motiveras knappast av ngot konkret, snarare handlar det om psykologi, som i och fr sig ocks kan vara rtt konkret ibland

Men efter en nedgng kommer frmodligen nnu en omotiverat stor uppgng i denna rtt svajigt aktie. S kanske lge fr swing-trading, men bara fr de med starka nerver.
.
Senast redigerad av Verkisto 2016-01-08 kl. 14:59.
Citera
2016-01-11, 22:55
Medlem
Verkistos avatar
Fallet kom idag, mndag, och inte i fredags eftermiddag, som jag trodde. Hur som helst, ner 19% idag.

Nu vntar ngra dagars kraftsamlande sedan br det av uppt igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in