• 1
  • 2
2015-12-20, 15:25
Medlem
Vill börja med att nej, jag ska inte göra något olagligt. Jag har börjat prata med en kille som skulle tända på att jag använde hans pengar och eftersom jag har dåligt med pengar funderar jag på att utnyttja erbjudandet. Jag har fått alla hans kortuppgifter men vill inte att han ska kunna spåra mig och undrar hur fan jag ska kunna beställa något utan att han ska kunna spåra vilken adress som hämtat ut osv. Går det bara att beställa saker som skickad elektroniskt tex biljetter eller hur kan jag utnyttja detta utan att han ska få tillgång till min adress?
Citera
2015-12-20, 15:35
Medlem
Använd VPN gärna 2 på virtuell maskin så är det ingen risk!
Citera
2015-12-20, 15:54
Medlem
knasen79s avatar
Urkundsförfalskning är i svensk lag ett brott enligt 14 kap. 1 § brottsbalken.

Straffet för urkundsförfalskning är fängelse i högst 2 år. Om brottet anses som grovt kan det ge fängelse upp till 6 år. Vid ringa brott döms till förvanskning av urkund till böter eller fängelse i högst 6 månader.
Citera
2015-12-20, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79

Straffet för urkundsförfalskning är fängelse i högst 2 år. Om brottet anses som grovt kan det ge fängelse upp till 6 år. Vid ringa brott döms till förvanskning av urkund till böter eller fängelse i högst 6 månader.

Mm därför jag ställer frågan, ifall han skulle vilja jävlas med mig av någon anledning.
Citera
2015-12-20, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79

Tja, om det nu sker med moneyslavens godkännande så kan det väl knappast handla om något sådant? Han har ju lämnat ut kortuppgifterna frivilligt om jag förstått rätt. Vad är det förresten för urkund som du menar förfalskas?
Citera
2015-12-20, 19:09
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Tja, om det nu sker med moneyslavens godkännande så kan det väl knappast handla om något sådant? Han har ju lämnat ut kortuppgifterna frivilligt om jag förstått rätt. Vad är det förresten för urkund som du menar förfalskas?

Du tror det håller med "han sa att det var okej" dagen han ändrar sig? TS gör rätt i att vara jävligt försiktig med detta.

Vad är det förresten med urkundsförfalskning som du inte förstår?
Citera
2015-12-20, 21:01
Medlem
. felpost
Citera
2015-12-20, 21:45
Medlem
Finns ett tillägg i lagom om urkundsförfalskning som är rätt enkel att använda något i stil med

"är förfalskningen så pass dåligt gjord så den ej ska kunna användas i syfte för bedrägeri så skall ej dom godkännas"

Något i stil med var ett tag sedan jag var misstänkt för urkund.
Citera
2015-12-20, 21:48
Medlem
Men lägg av. Du inser väl att en person du inte känner inte kan vara din moneyslave? Det råder under allmänt åtal, och du kommer åka dit så det sjunger om det oavsett om han sagt att det är okej. Detta helt oaktat den moraliska vurpan.
Citera
2015-12-30, 17:39
Medlem
tips på sätt att utnyttja detta utan att riskera något olagligt?

edit: om jag ger banknummer går det att spåra?
Citera
2015-12-30, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoyaMilk
tips på sätt att utnyttja detta utan att riskera något olagligt?

edit: om jag ger banknummer går det att spåra?

Återigen, allmänt åtal. Rätten kommer komma fram till att nyttjande av kortet är olagligt. Skärp dig nu.
Citera
2015-12-30, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Återigen, allmänt åtal. Rätten kommer komma fram till att nyttjande av kortet är olagligt. Skärp dig nu.

Jo det fattar väl jag med, menade något annat sätt att kunna ta del av pengarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in