2015-12-22, 17:48
Medlem
https://www.facebook.com/jennyzalomonzzon?fref=ts

https://www.facebook.com/tomas.harrtell
Citera
2015-12-22, 17:53
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Gissar att strömmen var avslagen för att dom som bodde där hade skulder och lägenheten var såld på exekutiv auktion enligt artikeln. Då införskaffar dom någon form av ström/värmeaggregat för att hålla värmen och dör av avgaserna och ingen ventilation.
Eller var de omkomna de nyinflyttade som köpte lägenheten och varit snabba med att flytta in.

Det måste nästan ha varit ett bensindrivet elverk likt olyckan för två år sedan som jag länkade till, kaminer ska fasen inte ge så mycket CO eller andra gaser att det blir akut farligt, då får det vara rätt extrema omständigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Gagna
I en tidningsartikel stod det att en av de döda hittades i köket med blod från munnen, är det vanligt om man dör av kvävning från ett värmeaggregat?
Är det inte lite märkligt att bägge dör samtidigt, om inte, varför larmade inte den andra?
De döda är en man i 50-års åldern och den andra, en kvinna i 35-års åldern, som nyss flyttat till adressen.
CO- eller CO2-förgiftning ger inga blödningar i sig men kanske han/hon har bitit sig i tungan eller slagit i något i samband med förgiftningen. Att båda dog ungefär samtidigt är inget konstigt, det finns flera fall från senare år då samtliga i en drabbad lokal har strukit med.
Citera
2015-12-22, 18:06
Medlem
Japp, det stämmer att de omkomna var nyinflyttade...

Okej, kan ju va en möjlighet.
Senast redigerad av Gagna 2015-12-22 kl. 18:21.
Citera
2015-12-23, 03:41
Medlem
Detta ger mig dåliga vibbar. Hoppas verkligen att obducenter och Polis granska detta noga. Killen är född 66, det verkar osannolikt att han inte skulle förstå vad som händer om man ställer ett elaggregat inomhus. När jag kollar deras facebooksidor får jag en känsla av att de har umgåtts i missbrukarkretsar, men höll på att få ordning på sina liv. Här finns nog en hel del att nysta i. Det kan handla om en olycka, men min känsla är att det ligger något annat bakom...

Må de vila i frid
Citera
2015-12-23, 04:14
Medlem
Kollade lite mer och ser att killen har hela 9 styrelseuppdrag varav han var VD i ett företag. Han ser verkligen inte ut som någon VD-typ, målvakt?

Det verkar som de flyttade till Hästveda från Tyringe i november, så de borde ha hunnit att få el och värme i lägenheten. Kan tänka mig att killen har en del ovänner och tjejen verkar också ha umgåtts med en del skumma typer.

Detta verkar vara mannens fd frus företag: (FB) Lenas Gräs & Grönt kräver 200 kr av arbetssökande

Något står inte rätt till här! Snälla Polisen, ni har ett jobb att göra, vänd upp och ner på varje sten!
Citera
2015-12-23, 04:30
Medlem
Ser dessutom att företaget där han är VD är i konkurs, kanske plundrat? Så lämpligt att den som står som ansvarig inte kan berätta något om deras affärer:

http://www.merinfo.se/foretag/J.B.-S...3/2k1tbvt-g6lz
Citera
2015-12-23, 10:54
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MackeManKing
https://www.facebook.com/jennyzalomonzzon?fref=ts

Det är en mycket stark problemindikator då man ändrar stavningen i efternamnet på det sättet.
Citera
2015-12-23, 12:37
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitheKnight
Detta ger mig dåliga vibbar. Hoppas verkligen att obducenter och Polis granska detta noga. Killen är född 66, det verkar osannolikt att han inte skulle förstå vad som händer om man ställer ett elaggregat inomhus. När jag kollar deras facebooksidor får jag en känsla av att de har umgåtts i missbrukarkretsar, men höll på att få ordning på sina liv. Här finns nog en hel del att nysta i. Det kan handla om en olycka, men min känsla är att det ligger något annat bakom...

Må de vila i frid
Jag håller med om att det verkar ha varit ett par som kan ha haft en betydligt värre hotbild mot sig än de flesta, dina två senare inlägg pekar extra mycket på detta. Visst kan det vara mord förklätt till olycka och då hoppas jag bara polisen är tillräckligt slug för att upptäcka det, det vet man väl aldrig.

Fast även folk med en hotbild mot sig råkar ut för olyckor och det där med hans ålder kan man inte ta som argument för medvetande om farorna med förbränning inomhus. De som strök med förrförra vintern då de körde ett bensindrivet elverk inomhus var 74 respektive 80 år gamla och hade tydligen inte fattat grejen ändå.
Citera
2015-12-26, 21:41
Medlem
https://m.facebook.com/story.php?sto...7&id=646467046

"Ny identitet"
Hoppas polis utreder detta ordentligt
Citera
2016-01-09, 07:18
Medlem
Tuxxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det är en mycket stark problemindikator då man ändrar stavningen i efternamnet på det sättet.

Det är inte ens hennes riktiga efternamn.
Rätt efternamn är Inn* la
*=a

Vilket också är namnet som använts i dödsannonsen.
Citera
2016-01-29, 20:31
Moderator
OYs avatar
Enligt initierad källa så utreder polisen fortfarande dödsfallen som mord, det har funnits en tredje person i lägenheten.

Narkomaner.
Citera
2016-01-29, 20:36
Medlem
skunkjobbs avatar
Jag citerar dig i den här tråden så det blir kvar om den andra lilla tråden skulle bli kastad:
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Enligt initierad källa så utreder polisen fortfarande dödsfallen som mord, det har funnits en tredje person i lägenheten.

Narkomaner.
Fanns det en till i lägenheten då de döda påträffades eller vad menar du? I vilket skick var denna person i så fall? Om oskadd så kanske det var i ett annat rum så han/hon undslapp avgaserna.
Senast redigerad av skunkjobb 2016-01-29 kl. 20:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in