2015-12-20, 13:32
Medlem
Jag har tittat lite på samsung galaxy s6 och ogillar den men antar det är för jag är van med iphone.
Nu till frågan, jag ska strax köpa en mobil nån av dessa kommer det att bli. Men vilken av dem är bäst??
Jag vill främst ha en kamera som är bra, ett högt och bra ljud. Det jag använder min mobil till är endast appar, instagram osv, lyssna på musik, och ta selfies..haha Vilken mobil ska jag köpa? skriv gärna varför? osv. är tacksam för all hjälp jag kan få!
Citera
2015-12-20, 13:41
Medlem
Falafelns avatar
Varför köpa ett flaggskepp till telefon om du ska lyssna på musik och ta selfies?

Galaxy har bättre kamera, bättre skärm, bättre hårdvara, Android. iPhone har sämre hårdvara men presterar minst lika bra, iOS, mer än tillräckligt bra kamera för dina behov.

Åk till en affär och kläm lite på telefonerna.
Citera
2015-12-20, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falafeln
Varför köpa ett flaggskepp till telefon om du ska lyssna på musik och ta selfies?

Galaxy har bättre kamera, bättre skärm, bättre hårdvara, Android. iPhone har sämre hårdvara men presterar minst lika bra, iOS, mer än tillräckligt bra kamera för dina behov.

Åk till en affär och kläm lite på telefonerna.

vad innebär hårdvara haha ?
Citera
2015-12-20, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frog16
vad innebär hårdvara haha ?

Med hårdvara menas de tekniska/elektroniska komponenterna inne i luren, enkelt förklarat.

I ditt fall kan du glömma iPhone 6 direkt och bara fundera på iPhone 6S eller Samsung S6. Båda har sina för och nackdelar men har du redan vana av iPhone sen tidigare och trivs med det så kanske det är vågat att kasta sig ut på nåt helt annat, då kanske det är tryggast att köra vidare på iPhone.
Citera
2015-12-20, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Med hårdvara menas de tekniska/elektroniska komponenterna inne i luren, enkelt förklarat.

I ditt fall kan du glömma iPhone 6 direkt och bara fundera på iPhone 6S eller Samsung S6. Båda har sina för och nackdelar men har du redan vana av iPhone sen tidigare och trivs med det så kanske det är vågat att kasta sig ut på nåt helt annat, då kanske det är tryggast att köra vidare på iPhone.

hmm jo, vet du om iphone 6s har bättre ljud än samsungs s6?
Citera
2015-12-20, 16:50
Medlem
Citat:

Vad menar du med bättre ljud? Högsta ljudnivån eller det som faktiskt låter bäst (och då förutsätter jag att man menar korrekt ljud)

Vilken som har högsta ljudet från de inbyggda högtalarna? Högsta ljudet behöver inte vara det som har bästa ljudet, bara att det låter högst.

Vilken som har högsta ljudnivån från hörlurarna? Samma här, det som låter högst är inte alltid detsamma som att det är det bästa renaste ljudet. Dessutom kan det påverkas av vilka hörlurar man ansluter då dessa kan vara olika tunga att driva.

Nej, jag vet inte vilken av lurarna som låter bäst eller högst eller varför.
Citera
2015-12-20, 21:37
Medlem
Citat:
Tror att, om du inte har hörlurar för 2500kr+ kommer du få svårt att höra nån skillnad på de vilken av de nyare modellerna du än skulle välja.

Låter som båda modellerna egentligen är överkvalificerad för det du vill att de ska göra. Så båda skulle du troligen blir nöjd med. Alternativt kan du nog välja nån tidigare modell galaxy s5/Iphone 5s och spara lite pengar och ändå vara nöjd.
Citera
2015-12-20, 21:59
Medlem
en sak jag funderat på är att kameran på samsung 6s är ju självklart mycket finare när det gällar att fota naturen men när det kommer till selfies, så suddas nästan ansiktet ut? ser ut som ett misslyckat försökt att redigera sitt ansikte fräscht.
någon som håller med?
och på iphone 6s är bilden så inzomad...
Senast redigerad av frog16 2015-12-20 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in