• 1
  • 2
2015-12-19, 12:38
Medlem
Sweeper80s avatar
Jag menar verkligen aldrig; inte ens tolvslaget på nyårsafton, inte en endast nyhetssändning eller en endaste sportsändning? Aldrig OS, eller VM, eller när det har hänt något speciellt, t ex en terrorattack?

Jag totalbojkottar all svensk TV, eftersom svenska TV-journalister är ännu mer oseriösa än de i tidningar och radio. Gör du samma sak?
Citera
2015-12-19, 12:48
Medlem
somewhereupnorths avatar
Kalle Anka på julafton, bara för att det känns drygt att gå iväg och göra något annat när släkten är med och samlas i TV-soffan. Men ja, annars tittar jag i princip aldrig på TV, mest för att jag lever ett lite ensamt liv och tycker att en dator är mer praktisk när man vill se något.
Citera
2015-12-19, 12:49
Medlem
kollar endast på fotboll med viaplay. Varför skulle jag titta på tv? Tankar det jag vill se
Citera
2015-12-19, 12:49
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Inte haft tv på bra många år så det är inte direkt så att man har möjlighet att kolla på svensk tv.

Kollar dock ofta på rapport via svtplay.
Citera
2015-12-19, 13:01
Medlem
Sebzors avatar
Jag har en TV men har inga kanaler inkopplade, jag streamar dock filmer och sånt till min TV.
Den enda gången jag kollar på tv är Kalle Anka på julafton, men det är inte hemma hos mig själv.
Citera
2015-12-19, 13:02
Medlem
Tror alla under 40 aldrig tittar på "svensk tv"
Citera
2015-12-19, 13:04
Medlem
Laxons avatar
Tänker att det är vanligt att många väljer bort TV'n och istället laddar ner det man vill se, bortsett från Kalle Anka på jul (som jag iofs medvetet missade för några år sedan när det var sån förbannad hysteri om "neger-dockan") och valvakan var fjärde år ser jag aldrig på TV.
Citera
2015-12-19, 13:18
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Du är ensam om detta, gå tilbaks under din sten efter Jullovet.

Du har fel:

Citat:
Ursprungligen postat av tomatsosen
kollar endast på fotboll med viaplay. Varför skulle jag titta på tv? Tankar det jag vill se
Citera
2015-12-19, 13:21
Medlem
Har helt slutat titta på SVT. Hemma har jag inte sett på SVT på flera år. Kontaktat Radiotjänst nyligen och sagt upp mitt stöd. Tittar bara på Netflix, youtube mm. Nyheter ser jag på nätet. Försöker variera mig där med allt mellan CNN, BBC, RT, FoxNews, al jazeera. Public service har i Sverige tyvärr misslyckats med sitt uppdrag. Tycker att grundtanken var god men den blev som så många andra av våra samhällsinstitutioner ockuperade av vänstersekterister som är emot mångfald i åsikter.

Hela SR och SVT måste läggas ned. De får söka om sina tjänster i något nytt mindre företag. Det är enda sättet att rå på den här dyra politiska ineffektiva monoliten.

Kanske det ska vara flera mindre bolag istället som kan konkurrera mot varandra. Det skulle främja att de kan komma fram fler åsikter. Viktigt är nog att de som anställs inte är utbildade journalister från journalisthögskolan för då är det kört.
Citera
2015-12-19, 13:25
Medlem
Sittkissares avatar
Kan tänka mig att det är rätt vanligt att folk inte tittar på tv. Nu finns ju streamingtjänster, torrents osv för de som vill döda någon timme här och där. Har svårt att förstå varför någon skulle välja att sitta och sappa på en vanligt tv bland vanliga tv-kanaler 2015 och man är under 40 eller så. Men det kanske bara är för att jag själv inte tittat på tv sen barndomen och inte äger någon tv-apparat och inte ser vitsen med det.

Självklart blir det att man ser någonting som rör sig på en tv när man är hos folk med en tv-apparat påslagen. Det räknar jag dock inte som att "titta på tv".
Citera
2015-12-19, 13:28
Medlem
Fattar inte hur folk står ut med reklam när allt som är värt att kolla på förutom sport går att kolla på datorn utan reklam.
Ser en del på tv hos kompisar men hemma hos mig har jag inte kollat på tv på 10 år och enda anledningen till att jag ens har min tjocktv kvar är för snes-spelande.
Citera
2015-12-19, 13:35
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Kan tänka mig att det är rätt vanligt att folk inte tittar på tv. Nu finns ju streamingtjänster, torrents osv för de som vill döda någon timme här och där. Har svårt att förstå varför någon skulle välja att sitta och sappa på en vanligt tv bland vanliga tv-kanaler 2015 och man är under 40 eller så. Men det kanske bara är för att jag själv inte tittat på tv sen barndomen och inte äger någon tv-apparat och inte ser vitsen med det.

Självklart blir det att man ser någonting som rör sig på en tv när man är hos folk med en tv-apparat påslagen. Det räknar jag dock inte som att "titta på tv".

Inte jag heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in