Citat:
Ursprungligen postat av
Strand.
Kollade lite snabbt och insåg att det är en skrattretande låg nivå. Det är en sak att ta betalt för riktig utbildning, något som jag ändå aldrig skulle göra då man kan finna allt gratis och pengarna skulle komma till bättre nytta på marknaden, men det där var bara lustigt. Nivån är i höjd med allmänbildning, tar kanske 60 min av självstuderande att lära sig det där.
Så för att svara på din fråga: nej, det är verkligen inte värt det.
Det finns drygt 2-300 h av gratis material på tuben, drygt 1-150 relevanta böcker kring trading och hundratals timmar av info på nätet. Det gäller bara att ha viljan och motivationen. Har man inte nog med motivation att söka och finna all den gratis info som finns, ja då tror jag nog inte man har det som krävs.
Lycka till!
Kan hålla med om att den första delen lät väldigt basic, mycket av den delen var saker man lärde sig på högstadiet. Jag var mest intresserad av den andra delen då det fanns många avsnitt som intresserade mig.
Sedan kan det ju vara så att man värdesätter att ha allt samlat på ett och samma ställe och på ett strukturerat sett, dessutom på svenska. Om du har några bra tips på gratisutbildningar så dela gärna med dig!
Själv kan jag tipsa om
Bubo aktieanalys & swing trading utbildning på youtube som jag har följt under ett tag, trevlig och sympatisk instruktör. Rekommenderas starkt!