2015-12-19, 10:25
Man och kvinna avlider efter att ha kolliderat med ett träd:

https://polisen.se/Ostergotland/Aktu...stra-Gotaland/

Någon som vet mer?
Citera
2015-12-19, 13:40
Medlem
Tydligen körde de väldigt fort. Borde ju vara omöjligt köra av där annars.
Citera
2015-12-19, 19:39
Medlem
packboxs avatar
https://goo.gl/maps/FknNUbLeHrT2

Körde förbi förut. Konstigt ställe att köra av på. Är ju en högerböj direkt innan så känns svårt att hålla för hög hastighet i vänstern, just där är det ganska ojämt i högerfilen så sätt. Spåren gick rakt ca 10 meter innan trädallén in mot huset satte stopp.
Går rykten om att kvinnan slungades ut så inget bälte där isf.
Gissar på en som smakat lite för mycket glögg.
Citera
2015-12-19, 20:31
Medlem
Det har hänt en hel del olyckor där, det är en relativt skarp högersväng och rödljus.

På den aktuella vägen är det flera rödljus som är röda tills dess att bilen kommer i närheten, då slår dom de till grönt, förutsatt att ingen bil kommer från korsande vägar, vilket är sällsynt på kvällar och helger då det nästan bara är industritrafik där.

Många som kör där ofta utgår därför från att det blir grönt och sänker inte farten. Vid tidigare tillfälle har olyckor på den platsen handlat om det, att det stått bilar vid rödljuset och att de ankommande bilarna blivit överraskade efter kurvan och tvingats väja. Dock är det oftast plåtskador av mindre sort.

Kanske är det något liknande denna gången? Föraren har utgått från att det ska bli grönt, så blir det inte det, en bil står i vägen och han tvingas väja. Tappat kontrollen över bilen och fortsatt in i träden?

Krockar man med träd eller sitter utan bälte krävs inga höga hastigheter för att det ska gå riktigt illa.
Citera
2015-12-20, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enfroid
Det har hänt en hel del olyckor där, det är en relativt skarp högersväng och rödljus.

På den aktuella vägen är det flera rödljus som är röda tills dess att bilen kommer i närheten, då slår dom de till grönt, förutsatt att ingen bil kommer från korsande vägar, vilket är sällsynt på kvällar och helger då det nästan bara är industritrafik där.

Många som kör där ofta utgår därför från att det blir grönt och sänker inte farten. Vid tidigare tillfälle har olyckor på den platsen handlat om det, att det stått bilar vid rödljuset och att de ankommande bilarna blivit överraskade efter kurvan och tvingats väja. Dock är det oftast plåtskador av mindre sort.

Kanske är det något liknande denna gången? Föraren har utgått från att det ska bli grönt, så blir det inte det, en bil står i vägen och han tvingas väja. Tappat kontrollen över bilen och fortsatt in i träden?

Krockar man med träd eller sitter utan bälte krävs inga höga hastigheter för att det ska gå riktigt illa.

Hänt en del olyckor där? När då? Jag har kört runt den högersvängen FLERA gånger i 180km/h+ i blött underlag utan att hjulen ens börjar glida. För mig är det helt otroligt hur bilen stod. (Körde förbi olycksplatsen kanske tidigt i olyckan. 3 brandbilar, 3 polis, 2 ambulanser och plus 1 ambulans som körde bort SNABBT)
Citera
2015-12-20, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Man och kvinna avlider efter att ha kolliderat med ett träd:

https://polisen.se/Ostergotland/Aktu...stra-Gotaland/

Någon som vet mer?

Verkar som en dålig ide att låta polisen i Östergötland bevaka vad som sker i Göteborg.

Någon "Kärrlyckevägen" finns överhuvudtaget inte i området, däremot en "Kärrlyckegatan".
Denna industrigata har dock mycket lite med det hela att göra; olyckan har skett på väg 155 riktning västerut, och området kan lite löst klassas som "Sörred".
Vill man ha en närmare bestämning så handlar det om "Lilla Rödjans gård" och jag antar att kamkazepiloten klippte ett av de gamla vårdträden som hör till fastigheten...?

Trist, och det hela hade troligen setts som en freak accident någon annanstans, men nu det hände ju
detta på Hisingen, såatte...
Senast redigerad av boboboxbox 2015-12-20 kl. 04:37.
Citera
2015-12-20, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edfuck
Hänt en del olyckor där? När då? Jag har kört runt den högersvängen FLERA gånger i 180km/h+ i blött underlag utan att hjulen ens börjar glida. För mig är det helt otroligt hur bilen stod. (Körde förbi olycksplatsen kanske tidigt i olyckan. 3 brandbilar, 3 polis, 2 ambulanser och plus 1 ambulans som körde bort SNABBT)

Du har väl haft tur att det inte stått bilar där när du kommit körande i 180 då? Problemet uppstår ju när du ska väja i 180...

De flesta olyckor som händer där är som sagt mindre, endast plåtskador. De är snabbt avklarade, inget i tidningen och man måste ju vara där precis när det händer för att se dom. Jag jobbar precis i närheten och Har sett/hört en hel del olyckor där.
Citera
2015-12-20, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Verkar som en dålig ide att låta polisen i Östergötland bevaka vad som sker i Göteborg.

Någon "Kärrlyckevägen" finns överhuvudtaget inte i området, däremot en "Kärrlyckegatan".
Denna industrigata har dock mycket lite med det hela att göra; olyckan har skett på väg 155 riktning västerut, och området kan lite löst klassas som "Sörred".
Vill man ha en närmare bestämning så handlar det om "Lilla Rödjans gård" och jag antar att kamkazepiloten klippte ett av de gamla vårdträden som hör till fastigheten...?

Trist, och det hela hade troligen setts som en freak accident någon annanstans, men nu det hände ju
detta på Hisingen, såatte...

Hade denna olyckan hänt i Biskopsgården, Backa eller Angered så hade namn, orsak och allt annat kommit fram. Men nu är det runt Torslanda så det är inte viktigt
I somras var det en rattfyllerist som körde ut mellan platsen där denna bilen körde av och hunddagiset. Inte ett ord efter det..

Citat:
Ursprungligen postat av Enfroid
Du har väl haft tur att det inte stått bilar där när du kommit körande i 180 då? Problemet uppstår ju när du ska väja i 180...

De flesta olyckor som händer där är som sagt mindre, endast plåtskador. De är snabbt avklarade, inget i tidningen och man måste ju vara där precis när det händer för att se dom. Jag jobbar precis i närheten och Har sett/hört en hel del olyckor där.

Tur och tur.. En människa som har kört den vägen mer än ett par gånger vet om att det ALLTID är grönt sålänge det inte står en bil vid industrivägen på vänster sida(Om man kör mot Sörred). Samtidigt har man bra sikt runt den lilla svängen även om man är på högerfilen.

Körde förbi olycksplatsen idag och fattar fortfarande inte hur olyckan inträffade. Man hade iallafall en 20-25 meter innan man kommer fram till träden. (Man såg märken på gräset)
Även om du hade kört i 90-95km/h och haft körkort i mer än 2 år så hade du minskat på skadan otroligt mycket. Men att båda avlider så tätt efter olyckan
Citera
2015-12-20, 15:05
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox

Att det står Östergötland i länken verkar bero på att jag har valt det som "hemlän" på polisens hemsida.

Hur som helst bra och intressanta inlägg från folk som ger möjliga förklaringar till olyckan.
Citera
2015-12-20, 19:54
Medlem
napsterspys avatar
Bekanta till mig. En svensk o en ukrainska. Oklart vad som ledde till olyckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in