Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-18, 11:48
  #13
Medlem
somaliasommeliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Varför skulle det inte vara ett hatbrott? Står det något om det i artikeln? Jag vill helst inte gå in på Fria tider.

Använd unvisit om du inte vill ge Fria Tider clicks.
Citera
2015-12-18, 11:49
  #14
Medlem
somaliasommeliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friskytt
RFSL har bland annat lobbat för en sänkning av byxmyndigheten till 12-13 år vilket kan leda till tankekedjan att:

RFSL lobbar för att man ska få knulla barn => RFSL=bögar => Bögar vill knulla barn.


Korrekt antagande är väl att det är RFSL som är pedofiler och ingen annan, då rådande lagstiftning säger att om du 12-13 år så är du ett barn.

Precis, och det är just detta som ingen normalt funtad människa vill bli associerad med. Det äcklar mig att RFSL anser sig kunna föra min talan.
Citera
2015-12-18, 13:31
  #15
Medlem
RFSL lever på statliga bidrag får drygt 4 mille i bidrag per år.
Felaktiga kommentarer kan riskera bidraget?
Citera
2015-12-18, 14:39
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friskytt
RFSL har bland annat lobbat för en sänkning av byxmyndigheten till 12-13 år vilket kan leda till tankekedjan att:

RFSL lobbar för att man ska få knulla barn => RFSL=bögar => Bögar vill knulla barn.


Korrekt antagande är väl att det är RFSL som är pedofiler och ingen annan, då rådande lagstiftning säger att om du 12-13 år så är du ett barn.

Världens enda intresseförening för pedofiler, NAMBLA, är ju även det en homosexuell organisation. RFSL är kanske den första statliga intresseföreningen för peddon?
Citera
2015-12-18, 15:20
  #17
Medlem
somaliasommeliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aleksandrovicinen
Världens enda intresseförening för pedofiler, NAMBLA, är ju även det en homosexuell organisation. RFSL är kanske den första statliga intresseföreningen för peddon?

Typ så. Vuxna som bara vill ha sex med samma kön har i alla fall inget där att hämta.
Citera
2015-12-18, 15:55
  #18
Avstängd
URBANARTS89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friskytt
RFSL har bland annat lobbat för en sänkning av byxmyndigheten till 12-13 år vilket kan leda till tankekedjan att:

RFSL lobbar för att man ska få knulla barn => RFSL=bögar => Bögar vill knulla barn.


Korrekt antagande är väl att det är RFSL som är pedofiler och ingen annan, då rådande lagstiftning säger att om du 12-13 år så är du ett barn.

Sorry men du låter som en renodlad komplexfylld idiot. Enligt rådande lagstiftning är man ett barn tills man fyller 18. Det finns sedan länder, som Spanien, där man blir byxmyndig när man är 13 och vad jag vet så har inte deras motsvarighet till RFSL lika mycket inflytande som här.

Har du funderat på varför man i länder där inga HBTQ-lobbyverksamheter finns förknippar pedofili med homosexualitet?

Edit: var det förresten ditt enda exempel?
__________________
Senast redigerad av URBANARTS89 2015-12-18 kl. 16:27.
Citera
2015-12-18, 21:55
  #19
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Sorry men du låter som en renodlad komplexfylld idiot. Enligt rådande lagstiftning är man ett barn tills man fyller 18. Det finns sedan länder, som Spanien, där man blir byxmyndig när man är 13 och vad jag vet så har inte deras motsvarighet till RFSL lika mycket inflytande som här.

Har du funderat på varför man i länder där inga HBTQ-lobbyverksamheter finns förknippar pedofili med homosexualitet?

Edit: var det förresten ditt enda exempel?
Att många gaykillar dras till småkillar är knappast någon nyhet.
För en massa år sen hade tidningen QX en artikel om Thailand där man även kunde läsa om på vilka barer man kunde köpa sex av småpojkar.
Sen finns denna artikeln som rör ämnet
Citat:
När Kino försökte få kontakt med pedofiler på heterosexuella kontaktförmedlingar fick han ingen som helst kontakt. Men på Spraydates Sylvester och RFSL:s kontaktförmedling kom tipsen på mötesplatser mellan pedofiler och unga pojkar strömmande omedelbart. Det handlar om en verksamhet med rasistiska övertoner, där barn, ofta med invandrarbakgrund, systematiskt kränks, utnyttjas och skadas för all framtid. Sören Andersson, ordförande för RFSL, erkänner ett ansvar för det som pågår.
http://www.varldenidag.se/nyhet/2008...ernas-fristad/
Ytterligare en artikel...
Citat:
"Tonårspojkar är väldigt vackra"

Unga pojkar visar könsorgan i ny gaytidning


Karl Andersson tycker att tonårspojkar är det vackraste som finns.

Därför lanserar han nu gaytidningen Destroyer - där unga pojkar visar könsorganen och smeker varandra.

-Det gör mig inte så mycket om jag får pedofiler som läsare, säger han.
- Jag vill ha tillbaka pojken som ett av skönhets-idealen i gaykulturen, säger Karl Andersson till Aftonbladet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10844674.ab
__________________
Senast redigerad av pungspark63 2015-12-18 kl. 22:02.
Citera
2015-12-18, 23:32
  #20
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Det handlar om baaaarn. Således snubblade Mohammed enbart med brödkniven. Sen var kapitlet avslutat och sossar tiger ihjäl verkligheten, som vanligt.
Citera
2015-12-18, 23:41
  #21
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julianus
Stackars invandrare tar prioritet över homohat. En invandrare kan således aldrig beskyllas för homofobi eller hatbrott. Det visste vi redan efter prideparaden i alby(?) där rsfl och andra liknande grupper åkte ut för att demonstrera mot rasism.

Det har skett ganska många attacker på sodomiter på Södermalm, man brukar dock alltid hävda att det är rån eller liknande fast i verkligheten så är det inte rånet som är det viktiga, det viktiga för muhammadanerna är attacken på sodomiten.

Fanns ett fall från Tantolunden där sodomiter åkte på spö och samhället tog parti för de invandrade muslimska gärningsmännen. Samhället är duktigt schizofrent.
Citera
2015-12-19, 01:00
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Det har skett ganska många attacker på sodomiter på Södermalm, man brukar dock alltid hävda att det är rån eller liknande fast i verkligheten så är det inte rånet som är det viktiga, det viktiga för muhammadanerna är attacken på sodomiten.

Fanns ett fall från Tantolunden där sodomiter åkte på spö och samhället tog parti för de invandrade muslimska gärningsmännen. Samhället är duktigt schizofrent.

Jag har också haft problem med något liknande. Satt på en pub med en polare och efter ett par glas rödtjut och öl började vi snacka om hans nya pojkvän. Några snubbar med mörkare hudton plockade upp konversationen och började blatta sig. Det var först som man fick ölen över sig och slog sig i bordet som en annan började hetta till rejält. Men självklart så var det ju dom vita karlarna som blev tvungna att gå därifrån. Även om de var blattarna som börjat bråka så klart.

Träffade senare på dom vid torget och då klappade en till min polare helt oprovocerat. Så självklart att man slår tillbaka. Skadestånd och nästan förlorade mitt dåvarande jobb... bara för man inte vill bli ett offer.
Citera
2015-12-19, 01:36
  #23
Medlem
I sin strävan att destruera vår västerländska värdegrund så är massinvandringen ett viktigare vapen än de homosexuellas rättigheter.

Om dessa två ställs mot varandra så väljer man alltså massinvandringen alla dagar i veckan.
Citera
2015-12-19, 02:21
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somaliasommelier
Till ämnet dock: Vad tjänar RFSL på att tona ner benämningen av detta brott som ett hatbrott?
Att det är flera olika grupper med olika förslag existerar inte i Sverige. Det är en enda gruppering som åtagit sig rätten att stå för allt som är PK, tex RFSL säger sig stå för homosexuellas rättigheter, Fi säger sig stå för kvinnors rättigheter - detta är inte sant, de står alla för samma sak, för enkelhetens skull kallar vi detta för PK. Är du inte med dom så är du mot dom.
Internt i denna grupp är en rangordning. Högst upp står muslimer, under dessa står andra utomeuropeer tex afrikanska kristna, längre ner står kvinnors rättigheter, och längst ner på den positiva skalan står bögar.

Oavsett vilken fallang av PK du står för så är du med i samma rangordning.
Muslim som tycker det är rätt att förtrycka kvinnor och döda bögar. Då är det muslimens rätt. För muslimer står högst i PK-hierarkin.
Muslim som tycker det är rätt att döda kristna afrikaner. Det är hans rätt.
Kristen afrikan som vill döda bögar och förtrycka kvinnor, hans rätt.
Bög som vill döda muslimer. Är du helt jävla sjuk i huvudet din vita privilegierade rasistjävel, ut ur facket med dig och stick här ifrån innan jag ringer expressen för en uthängningsartikel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback