2015-12-18, 07:30
Medlem
Tjena!
Just nu håller jag på och letar efter en ny laptop. Eftersom jag inte är så kunnig i just det ämnet så ville jag rådfråga er!
Jag använder min nuvarande laptop till att surfa, streama (film, och musik) word, ppt, one note, Photoshop osv. + Jag spelar inga spel.
Jag vet faktiskt inte hur mycket en sådan laptop brukar kosta så jag gissar på runt... 3000-4000sek?
Jag har kollat på Chromebook men den verkar inte stödja några programm som jag brukar använda för att sen har ett annat operativsystem.
Och gärna en som inte krashar med koreanska. Jag hade en laptop från asus? Lenovo? För några år sedan och den stödde inte koreanska, och alla bokstäver såg ut som fyrkanter... haha.

Tack på förhand!
Senast redigerad av UrbanZakapa 2015-12-18 kl. 07:39.
Citera
2015-12-18, 09:14
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanZakapa
Tjena!
Just nu håller jag på och letar efter en ny laptop. Eftersom jag inte är så kunnig i just det ämnet så ville jag rådfråga er!
Jag använder min nuvarande laptop till att surfa, streama (film, och musik) word, ppt, one note, Photoshop osv. + Jag spelar inga spel.
Jag vet faktiskt inte hur mycket en sådan laptop brukar kosta så jag gissar på runt... 3000-4000sek?
Jag har kollat på Chromebook men den verkar inte stödja några programm som jag brukar använda för att sen har ett annat operativsystem.
Och gärna en som inte krashar med koreanska. Jag hade en laptop från asus? Lenovo? För några år sedan och den stödde inte koreanska, och alla bokstäver såg ut som fyrkanter... haha.

Tack på förhand!

Storlek ?

Helt rätt, 3000-4000kr bör räcka, framförallt nu i juletid. Beroende på hur seriöst det där photoshoppandet är så behöver du ingen dedikerad grafik utan klarar dig med inbyggd.

Minimikrav: Processor - c:a 1.7ghz. Kärnor - 2st. Minne - 6gb minst, troligen minst 8.
Vilket märke som helst duger utom Toshiba. SSD disk är bäst för snabbhetens skull.

Resten förstår du nog själv utan problem när du läser specifikationerna.
Senast redigerad av 1FF 2015-12-18 kl. 09:19.
Citera
2015-12-18, 09:32
Medlem
1FFs avatar
Denna kanske - http://www.webhallen.com/se-sv/dator...230_2gb-win_81.

Med SSHD disk = hybrid - http://blogg.ibas.se/vad-ar-hybridlagring/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in