Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vad ger ni för betyg till filmen?
1
23,84%
41 röster
2
8,72%
15 röster
3
12,21%
21 röster
4
9,88%
17 röster
5
13,95%
24 röster
6
11,05%
19 röster
7
12,21%
21 röster
8
5,23%
9 röster
9
1,74%
3 röster
10
1,16%
2 röster
2018-05-16, 18:36
  #1057
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Rätt patetiskt skrivet. Det där "budskapet" har du hittat på själv din tönt.

Ja, nog för att jag inte uppskattar TLJ, men några feministiska budskap innehåller den då rakt inte. Men så fort kvinnor gör något bra på film kommer rabiata foliehattar att se feministspöken i manus, det är bara att acceptera.
Citera
2018-05-16, 18:40
  #1058
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Att kvinnor är bättre, godare, starkare och smartare än män, överlägsna på alla sätt, och behöver sätta alla män på plats som de gör i den här filmen. Men vice admiral Holdo kommer aldrig betyda något som karaktär eftersom hon bara är ett simpelt verktyg för att leverera en politisk agenda, de försöker inte ens göra henne till en karaktär. Därför köper ingen hennes leksaker, utan hellre Leia som var en stark "feminstisk" karaktär utan att trycka ner politisk propaganda i halsen på folk.

Det är utdaterat redan nu. Tredjevågsfeminismen har varit döende i ett par år nu och det är bara massmedia som fortsätter propagera för dess idioti. Fast i den politiska korrektheten.
Det är bara att kolla på skillnaden mellan massmedias syn på filmen och vanliga människors. De flesta vet att det är en kass film.

Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Ja, nog för att jag inte uppskattar TLJ, men några feministiska budskap innehåller den då rakt inte. Men så fort kvinnor gör något bra på film kommer rabiata foliehattar att se feministspöken i manus, det är bara att acceptera.

Dagen efter premiären lovordade de filmen på P3 och snackade om hur lyriska de var över de kvinnliga porträtten i filmen. För en feminist är sådant viktigare än kvalité. Det är uppenbart att de haft en mångfalds och feministisk agenda när de skapade filmen.
__________________
Senast redigerad av mendokse 2018-05-16 kl. 18:44.
Citera
2018-05-16, 18:45
  #1059
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Att kvinnor är bättre, godare, starkare och smartare än män, överlägsna på alla sätt, och behöver sätta alla män på plats som de gör i den här filmen. Men vice admiral Holdo kommer aldrig betyda något som karaktär eftersom hon bara är ett simpelt verktyg för att leverera en politisk agenda, de försöker inte ens göra henne till en karaktär. Därför köper ingen hennes leksaker, utan hellre Leia som var en stark "feminstisk" karaktär utan att trycka ner politisk propaganda i halsen på folk.

Eller också betyder det bara att kvinnor kan vara bättre, godare och starkare än män. Och det är naturligtvis sant och det här var en film som skildrade det. Enligt dig.
Resten av ditt svammel är ointressant när utbudet av "leksaker" ser helt annorlunda ut idag än vad det gjorde en gång i tiden.

Du är som en påhittad leksaksgubbe i dig själv, rörande att ta del av din upprördhet. Börjar du väsa "MGTOW" om jag trycker på en knapp nånstans?
Citera
2018-05-16, 19:14
  #1060
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Ja, nog för att jag inte uppskattar TLJ, men några feministiska budskap innehåller den då rakt inte. Men så fort kvinnor gör något bra på film kommer rabiata foliehattar att se feministspöken i manus, det är bara att acceptera.
Det är ju förstärkt gånger 1000 på flashbacks dessutom. Men jag debatterar mest för att det är underhållande med dessa fågelholkar.
Citera
2018-05-16, 19:33
  #1061
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det är utdaterat redan nu. Tredjevågsfeminismen har varit döende i ett par år nu och det är bara massmedia som fortsätter propagera för dess idioti. Fast i den politiska korrektheten.
Det är bara att kolla på skillnaden mellan massmedias syn på filmen och vanliga människors. De flesta vet att det är en kass film.



Dagen efter premiären lovordade de filmen på P3 och snackade om hur lyriska de var över de kvinnliga porträtten i filmen. För en feminist är sådant viktigare än kvalité. Det är uppenbart att de haft en mångfalds och feministisk agenda när de skapade filmen.

Som jag sa...

Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
rabiata foliehattar
Citera
2018-05-16, 19:47
  #1062
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Som jag sa...

Fantastiska argument.
Citera
2018-05-16, 20:08
  #1063
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Rätt patetiskt skrivet. Det där "budskapet" har du hittat på själv din tönt.

Jaså, är det därför Kathleen Kennedy, Rian Johnson, JJ Abrams säger det också? The force is female osv, du har helt missat det? En lilahårig kvinnlig general som sätter manliga hetsporrar på plats och som får offra sig hjältemodigt medan männen fördöms för samma beteende, där finns inget budskap?
__________________
Senast redigerad av zerxez 2018-05-16 kl. 20:17.
Citera
2018-05-16, 20:30
  #1064
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Jaså, är det därför Kathleen Kennedy, Rian Johnson, JJ Abrams säger det också? The force is female osv, du har helt missat det? En lilahårig kvinnlig general som sätter manliga hetsporrar på plats och som får offra sig hjältemodigt medan männen fördöms för samma beteende, där finns inget budskap?
Budskapet att kvinnor är överlägsna män är något du hittat på, jag orkar inte ens fråga efter källa eftersom det inte finns något där det sägs ordagrant. Du kommer väl försöka hitta någon långsökt koppling...
Budskapet borde ses precis som du beskriv. En kvinna som sätter män på plats. Är det ett dåligt budskap?
Citera
2018-05-16, 21:47
  #1065
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Budskapet att kvinnor är överlägsna män är något du hittat på, jag orkar inte ens fråga efter källa eftersom det inte finns något där det sägs ordagrant. Du kommer väl försöka hitta någon långsökt koppling...
Budskapet borde ses precis som du beskriv. En kvinna som sätter män på plats. Är det ett dåligt budskap?

Kathleen Kennedy har en tydlig feministisk agenda vilket hon inte gör någon hemlighet av. Det är många som likt mig tycker att denna sorts politiska propaganda inte hör hemma i en Star Wars-film, då har filmerna förlorat sin mening som eskapism och fantasi, karaktärerna och världen förlorar sin mening och rasar ihop som ett korthus.
Citera
2018-05-16, 21:54
  #1066
Avstängd
Tänker inte titta på skiten. Alla dessa hemska judiska skådespelare som bara får rollor för att dom är judar. http://www.jewornotjew.com/profile.jsp?ID=2225
Citera
2018-05-16, 23:19
  #1067
Medlem
Att The Last Jedi hade en feministisk agenda är lika uppenbart som regn i Augusti, och Crazy Kathleen Kennedy skiter blankt i tidigare Star Wars fans och kör sitt eget race. En snabb google bildsökning kan göra att du hittar bilder på henne där hon paraderar med "The Force is Female" T-shirt på sig, och hon har sagt själv i diverse artiklar att hon inte känner sig tvingad att tillmötesgå någon grupp av fans alls (hurvida det specifikt är män eller inte går att spekulera i, men min gissning är att hon syftar på tidigare fans av varumärket som till största delen är, just det, män).

Att alla kvinnliga karaktärer är en 'Mary Sue', i synnerhet Ray, och sätter alla hetlevrade män på plats var vad som irriterade mig mest med filmen, för att inte TALA om hur fruktansvärt dåligt skrivna ALLA karaktärerna är, från Rose Tico, som får Jar Jar Binks att verka som en av de bäst skrivna karaktärerna på länge, till Vice Admiral Holdo (A.k.A Vice Admiral Genderstudies). Sen får vi inte glömma Leia's Mary Poppins-flygning genom rymden (jävlar vad den scenen var DUM!)

Lösningen för att fixa Star Wars är enkel, dock. Sparka Kathleen Kennedy och hennes lakejer och låt Dave Filoni (han som producerat Star Wars Rebels), ta tyglarna, för Rebels är en fantastisk serie som är sitt källmaterial troget, och fick vi en film i samma anda som den serien skulle jag vara där premiärnatten utan att tveka en sekund.

Titta på de kvinnliga karaktärerna i Rebels, de är välskrivna och är SINA EGNA INDIVIDER, sen tittar ni på karaktärerna i The Last Jedi, och ni kommer se att de är bara där för att säga: "Pfa! Dumma män, vi kvinnor är starkare, smartare och bättre".
Citera
2018-05-20, 17:37
  #1068
Medlem
maskerades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Kathleen Kennedy har en tydlig feministisk agenda vilket hon inte gör någon hemlighet av. Det är många som likt mig tycker att denna sorts politiska propaganda inte hör hemma i en Star Wars-film, då har filmerna förlorat sin mening som eskapism och fantasi, karaktärerna och världen förlorar sin mening och rasar ihop som ett korthus.

Alla star wars filmer har ju vart politiska...? Originella trilogin var ju kritik mot amerikanska krigsföringen i Vietnam samt med hänvisningar till fascismens makt under andra världskriget. Att imperiet är rymdnazister kan ju knappast vara en hemlighet, se bara på deras uniformer och att det endast finns människor (dvs inga aliens = icke vita) bland deras beslutfattare.

Sen handlar ju ep i-iii om hur fascismen växer fram inom demokratiska organer. Dvs star wars har alltid varit politiskt så om du anser att det inte hör hemma har du ju tyvärr missuppfattat hela serien
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback