• 1
  • 2
2015-12-16, 17:57
Medlem
Pyrethis avatar
Hejsan,
Jag är värdelös på att placera trådar så en flytt kan vara aktuellt.

Jag fick besök idag av polis, själv var Jag inte hemma utan det var min sambo som öppna dörren,

De sa att de behövde prata med migl och att det inte var aktuellt att ring utan att de skulle komma tillbaka.
De nämnde ingenting om misstankar eller liknande.

Efter jag hört detta så åkte jag på momangen till polisstationen för att höra varför de sökte mig och det fanns då inga ärenden på mitt namn, min adress eller liknande.
Jag fick lämna nummer och persnummer.

Jag har nu inte hört något på flera timmar och är jätte nervös?
Är det här ett normalt beteende ifrån polisens sida?

Kom med åsikter, erfarenheter och resonemang.

Bakgrund om mig kort:
Drogliberal har en del vänner som brukar.
Har en bra tjänst, tjänar över medel, bor i ett fint område 20-30 års ålder.
Citera
2015-12-16, 18:01
Medlem
DanSons avatar
Brukar dina kompisar som brukar hålla på sälja eller annan kriminalitet? Är alla polare ute i det fria så dom inte åkt fast för något och ska använda dig som alibi?'
Listan med scenarion kan göras lång om dom håller på med mer brott är knarka.
Citera
2015-12-16, 18:10
Medlem
Pyrethis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanSon
Brukar dina kompisar som brukar hålla på sälja eller annan kriminalitet? Är alla polare ute i det fria så dom inte åkt fast för något och ska använda dig som alibi?'
Listan med scenarion kan göras lång om dom håller på med mer brott är knarka.

Alla är ute och inget har förekommit hos mig,
Men tror du att jag är misstänkt eller vill dem ha mig som vittne?
Citera
2015-12-16, 18:13
Medlem
Så länge du inte har gjort något kriminelt är det väl inget att oroa sig för?!?
Det är väl inte helt omöjligt att ditt namn kan komma upp i en sak där du är önskad som vittne. Antar att det är saker som händer ofta.
Citera
2015-12-16, 18:18
Medlem
DanSons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrethi
Alla är ute och inget har förekommit hos mig,
Men tror du att jag är misstänkt eller vill dem ha mig som vittne?
Svårt att säga.
Enda gången jag har varit med om att dom kommit hem till en har slutat med att jag fick åka med och spendera närmsta veckorna i en cell. Skulle det vara att dom vill höra dig upplysningsvis så ringer dom oftast eller skickar ett brev.
Känns ju lite som om dom vill ha med dig till stationen men eftersom du var där och dom inte kunde hitta ditt namn så borde det alternativet strykas.
Citera
2015-12-16, 18:38
Medlem
Pyrethis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanSon
Svårt att säga.
Enda gången jag har varit med om att dom kommit hem till en har slutat med att jag fick åka med och spendera närmsta veckorna i en cell. Skulle det vara att dom vill höra dig upplysningsvis så ringer dom oftast eller skickar ett brev.
Känns ju lite som om dom vill ha med dig till stationen men eftersom du var där och dom inte kunde hitta ditt namn så borde det alternativet strykas.

Men herregud vad du skrämms,
Men jag var ju på stationen o de tog ju inte in mig utan sa att de skulle ringa sen, men de har inte ringt!
Citera
2015-12-16, 18:40
Medlem
Pyrethis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litehemlig
Så länge du inte har gjort något kriminelt är det väl inget att oroa sig för?!?
Det är väl inte helt omöjligt att ditt namn kan komma upp i en sak där du är önskad som vittne. Antar att det är saker som händer ofta.

Jo men, helt rent mjöl i påsen är de väl inte.
Citera
2015-12-16, 18:55
Medlem
Du lär väl märka vad de vill, varför oroa sig?
Citera
2015-12-16, 19:04
Medlem
fluffypuffys avatar
Om det inte finns något på stationen så är det polisens svarta hand som jobbar. Dom vill med andra ord få dig att jobba åt dem, och göra resten av ditt liv till ett helvete.
Tiotusentals svenskar jobbar idag svart åt denna olagliga verksamhet inom polisen, googla lite på polisinformatör eller infiltratör så har du mer kött på benen när de väl dyker upp och vill "snacka lite".

Gör dig själv en tjänst och tänk både två och tre gånger innan du accepterar vad de har att erbjuda. Det där tar man sig ALDRIG ur.

Lycka till!
Citera
2015-12-16, 19:09
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Hejsan,
Jag är värdelös på att placera trådar så en flytt kan vara aktuellt.

Jag fick besök idag av polis, själv var Jag inte hemma utan det var min sambo som öppna dörren,

De sa att de behövde prata med migl och att det inte var aktuellt att ring utan att de skulle komma tillbaka.
De nämnde ingenting om misstankar eller liknande.

Efter jag hört detta så åkte jag på momangen till polisstationen för att höra varför de sökte mig och det fanns då inga ärenden på mitt namn, min adress eller liknande.
Jag fick lämna nummer och persnummer.

Jag har nu inte hört något på flera timmar och är jätte nervös?
Är det här ett normalt beteende ifrån polisens sida?

Kom med åsikter, erfarenheter och resonemang.

Bakgrund om mig kort:
Drogliberal har en del vänner som brukar.
Har en bra tjänst, tjänar över medel, bor i ett fint område 20-30 års ålder.

Skulle polisen söka dig så skulle det finnas i deras databas. Något är väldigt skumt med det här i alla fall. Antingen är det som tidigare har skrivit att det är en annan del av polisen som vill ha dig som informatör, eller sedan är det andra personer som inte tillhör polisen som är ute efter dig av någon anledning och uppger sig vara från polisen för att det ska vara mindre misstänktsamt.

Håller du på med något kriminellt i livet, eller varit med om någon händelse som vittne eller liknande där folk kan tänkas vilja få tag på dig för att få dig att "glömma" vad du har sett?
Citera
2015-12-16, 19:13
Medlem
Sillberskys avatar
Dom vill ta ett privat "snack" med dig bara, antingen levererar du lite information frivilligt eller så kommer de att se till att du gör det med okonventionella metoder.
Citera
2015-12-16, 19:17
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Jo men, helt rent mjöl i påsen är de väl inte.
vore jag du skulle jag snacka med de vänner du har som brukar o se om nån hamnat i skit, om så är har denne antagligen nämnt ditt namn
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in