• 1
  • 2
2005-11-08, 16:06
Medlem
tja, ja undrar lite över hur stor mängd stesolid man ska ta första gången, och hur ett rus på stesolid är?..
sitter nämligen på 12 st 5mg tabletter nu
tjingeling
2005-11-08, 16:33
Medlem
StorMammas avatar
Hm.

Jag kan ju inte påstå att jag håller moed om att stesolid är en drog direkt. Det är ju en lugnande medicin.

Du kan ju prova med 10 mg och se hur avslappnad du blir, och sedan kanske öka på.

Sök här på forumet så får du nog mera information....

( Jag har alltid använt Stesolid till vad de är till för, dvs. dämpa min ångest. )
2005-11-08, 17:03
Medlem
getosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Hm.

Jag kan ju inte påstå att jag håller moed om att stesolid är en drog direkt. Det är ju en lugnande medicin.

Du kan ju prova med 10 mg och se hur avslappnad du blir, och sedan kanske öka på.

Sök här på forumet så får du nog mera information....

( Jag har alltid använt Stesolid till vad de är till för, dvs. dämpa min ångest. )

Vad har du ångest över?
2005-11-08, 17:58
Medlem
comendantes avatar
Jag får det för min paniksyndrom. Om du ska flumma och inte använda det som medcin kan du som det det redan föreslagts 10mg att börja med. Du kan ju öka om du inte känner att det är tillräckligt, men om du alldrig tagit förut så kommer det nog räcka ganska bra.

Läs benzofacket
2005-11-08, 18:23
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getost
Vad har du ångest över?

Aja, Jag går väl något Ot här, men jag har aldrig hymlat med här på forumet om att jag lider av borderline och annat. Men det smittar inte iallafall.

Slut på OT:

Som sagt, tar du över 10 mg så är risken stor att du somnar / slocknar vackert om du inte är van. Det är inte direkt en partydrog eller så.
2005-11-09, 04:53
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syratripp_
tja, ja undrar lite över hur stor mängd stesolid man ska ta första gången, och hur ett rus på stesolid är?..
sitter nämligen på 12 st 5mg tabletter nu
tjingeling

Stesolid besitter inte något direkt rekreationellt värde, har man ångest dämpar det den, och äter man stora doser får man svårt att sluta äta medicinen, så om du inte tänkt äta den mot ångest så är mitt råd att låta bli.

Att sluta med ett tungt bezo (miss)bruk är nog bland det jävligaste som finns, och det finns nog ingen medicingrupp som jag har lika stor respekt för än möjligen opiater

OT: (De starkare varianterna har jag aldrig testat, Tradolan är ett litet helvete på jorden i sig).
2005-11-09, 06:41
Medlem
CpGurrAs avatar
Stesolid innehåller Diazepam om jag har rätt, lika så valium, Den största tabletten som finns i Sverige är 10mg, finns från 2mg-10mg.
Är du ovan så känner du direkt av 10-20mg.
Har du ätit mycket benzo mm så blir det doser över 100-150mg för att få bort oron och känna sig "Normal"
2005-11-09, 08:57
Medlem
getosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Aja, Jag går väl något Ot här, men jag har aldrig hymlat med här på forumet om att jag lider av borderline och annat. Men det smittar inte iallafall.

Jag tänkte närmast på den bakomliggande orsaken, om du känner till den?
2005-11-10, 00:02
Medlem
Dances avatar
Nee, som sagt stess är ingen partydrog. Själv tycker jag inte om dom pillrena alls.
2005-11-10, 00:57
Medlem
$Snake$s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dance
Nee, som sagt stess är ingen partydrog. Själv tycker jag inte om dom pillrena alls.

man kan juh sitta hjärndöd i ett hörn och flumma för sig själv haha
2005-11-10, 10:36
Medlem
Cykeltratts avatar
för mig är benso en partydrog!
jag blir flummig, har dubbelt så roligt, är som en fylla för mig som en fylla är för andra om ni förstår... alltså blir mer social, hittar på roliga flummiga saker osv...

vet däremot inte vad för doser man ska ta som nybörjare... 30mg är nog rimligt för att bli flummig.
2005-11-10, 13:46
Medlem
A-Dmps avatar
Ta inte med dig allt ut om du ska supa (vilket jag utgår från att du ska).

Nöj dig med 20-30 mg och så lite alkohol. Gå inte på krogen. Köp en flaska vin och sitt hemma med ett par goda vänner. Det äger!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in