• 1
  • 2
2015-12-16, 15:03
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
En oidentifierad man har hittats död i en lägenhet i Ytterhogdal.
Några timmar senare greps en person misstänkt för mord, skriver OP.se.
Polisen hittade den döde mannen i lägenheten efter ett tips och tror att han avlidit någon gång det senaste dygnet. Under onsdagseftermiddagen hade han ännu inte identifierats, men polisen misstänkte att ett brott hade begåtts.
Aftonbladet
Expressen
Citera
2015-12-16, 15:12
Medlem
DanSons avatar
Ytterhogdal verkar vara en liten håla. Problemområde?
Citera
2015-12-16, 15:27
Medlem
Roffegfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanSon
Bor väl 5-600 pers där skulle jag gissa på.
Citera
2015-12-16, 15:36
Medlem
TjackMehmets avatar
Stämmer att det är en mindre by med endast några hundra som bor där. Blivit mer och mer pundare där på senare tid. Tror jag vet vem "34-åringen" är dessutom.
Citera
2015-12-16, 16:04
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanSon
Enl. Ratsit bor där 749 personer (över 16 år).
En titt på Google maps och Allabolag ger intryck av att det är ett mer levande samhälle än många andra av den storleken.

Citat:
Ursprungligen postat av TjackMehmet
Stämmer att det är en mindre by med endast några hundra som bor där. Blivit mer och mer pundare där på senare tid. Tror jag vet vem "34-åringen" är dessutom.
Fram med det, då. Enl. Ratsit finns två 34-åringar i Ytterhogdal (samtidigt får vi ha i åtanke att media inte alltid är så extremt noga när de anger ålder).

Om någon av de inblandade finns registrerade på Lexbase, så har vi 27 personer att välja bland. Hittar dock ingen 34-åring där.
Citera
2015-12-16, 16:08
Medlem
Corrosives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackMehmet
Ja, Fram med det då.
Skicka i pm om du önskar.
Citera
2015-12-16, 16:17
Medlem
Vet man att den gripne kommer från orten?
Vilken adress gäller det och vem äger lägenheten ?
Ytterhogdal är litet, sprider sig snabbt
Citera
2015-12-16, 16:21
Medlem
"Bara några timmar efter upptäckten kunde polisen gripa en man, en 34-åring, skäligen misstänkt för att vara inblandad i mordet.
Vad det var som ledde fram till att mannen kunde gripas vill polisen inte säga men han är dömd flera gånger tidigare, bland annat för hot mot tjänsteman och rattfylleri.
Polisen jobbar nu hårt på att fastställa offrets identitet"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21950651.ab

Finns en 33-åring på lexbase
Efternamn börjar på T
Citera
2015-12-16, 16:23
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Enl. Ratsit bor där 749 personer (över 16 år).
En titt på Google maps och Allabolag ger intryck av att det är ett mer levande samhälle än många andra av den storleken.

Fram med det, då. Enl. Ratsit finns två 34-åringar i Ytterhogdal (samtidigt får vi ha i åtanke att media inte alltid är så extremt noga när de anger ålder).

Om någon av de inblandade finns registrerade på Lexbase, så har vi 27 personer att välja bland. Hittar dock ingen 34-åring där.

749 personer är rimligen hela församlingen, och Hogdalsbygden är ett stort område. Ligger i Hälsingland men i Härjedalens kommun, l hela Härjedalens kommun har ca 10 000 invånare.
Däremot finns vad jag vet bara lägenheter i själva Ytterhogdal (rätta mig om jag har fel, men inte finns det väl lägenheter i Överhogdal, Ängersjö, Vännsjö m.fl. orter?)
Citera
2015-12-16, 16:28
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Enl. helahelsingland.se är den gripne i 35-årsåldern, och det tycks finnas en sådan på orten.
Jag försöker hålla mig från att vara fördomsfull, men rent empiriskt ser han ut att vara en person som kan ha haft ett och annat med polisen att göra. Stället han bor på ser ut att kunna vara någon sorts särskilt boende.
Citera
2015-12-16, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Enl. helahelsingland.se är den gripne i 35-årsåldern, och det tycks finnas en sådan på orten.
Jag försöker hålla mig från att vara fördomsfull, men rent empiriskt ser han ut att vara en person som kan ha haft ett och annat med polisen att göra. Stället han bor på ser ut att kunna vara någon sorts särskilt boende.
Verkar inte finnas på lexbase
Citera
2015-12-16, 16:46
Medlem
TjackMehmets avatar
https://www.google.se/maps/@62.17650...2!8i6656?hl=sv

jämför med bilden på op.se
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera