Flashback bygger pepparkakshus!
2018-10-11, 19:51
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Vad sägs om ett liv för ett liv? Så dvs två livstidsdomar borde utdömts.

Det har man rätt att tycka, men det krävs lite lagstiftning till det. Och det lär inte ske i Europa.
Men som det ser ut just i dagsläget gällande rådande lagstiftning hade han avtjänat sitt straff. Vill man ändra på det vänder man sig till rätt instans tex. Han har dessutom suttit längst av alla i Sverige, så för min del hade han helt klart avtjänat sitt straff.
Citera
2018-10-11, 19:52
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltLakeCity
Det är tragiskt att man ska i Aftonbladet ska få läsa en snyfthistoria om hur bra dubbelmördaren var, vilka vänner han hade och glädjen att han fick dö i frihet.

Sådana snyfthistorier gör att jag nästan spyr i munnen och vart är samhället och Aftonbladet på väg, ska usla mördare generera klick till varje pris hos dagens media.

FY FAN säger jag bara.
Aftonbladet är en kommunisttidning och står på brottslingarnas sida. Mördaren till hör dom svaga förmodligen om denna vänsterblaska får bestämma och då blir det snyft. Virtanen våldtäktsman var en god investering som stämde väl överens med Aftonbladets värderingar, alla är lika mycket värda utom en. J.Å.
Citera
2018-10-11, 19:54
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det har man rätt att tycka, men det krävs lite lagstiftning till det. Och det lär inte ske i Europa.
Men som det ser ut just i dagsläget gällande rådande lagstiftning hade han avtjänat sitt straff. Vill man ändra på det vänder man sig till rätt instans tex. Han har dessutom suttit längst av alla i Sverige, så för min del hade han helt klart avtjänat sitt straff.
Japp det är vad jag tycker. Eftersom du frågade den andre användaren vad denne tycker var lämpligt straff.
Citera
2018-10-11, 19:56
Medlem
SirRazors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Åt helvete med honom. Bortsett från hans kriminella bana, vad var det för löjlig frisyr han hade? Var det Paul McCartneys avlagda peruk eller möjligen Jokkmokks-Jokkes? Han liknade en bög i alla fall.
😆😆😆😆😆
Citera
2018-10-11, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Vad sägs om ett liv för ett liv? Så dvs två livstidsdomar borde utdömts.

Det låter rättvist, en dubbelmördare ska aldrig komma ut till samhället är min personliga åsikt.
Citera
2018-10-11, 20:23
Medlem
Leffe Axmyr var precis som Krille Pettersson en del av det svenska folket. Att dem var folkkära ända in i själen råder nog ingen tvekan om.

Vila i frid, Leif. Du förblir alltid ihågkommen.
Citera
2018-10-11, 20:29
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rajnfelt
Leffe Axmyr var precis som Krille Pettersson en del av det svenska folket. Att dem var folkkära ända in i själen råder nog ingen tvekan om.

Säger en del om vilka kretsar du umgås i. Ingen normal person känner sympati för en svartsjuk dubbelmördare som bestialiskt haft ihjäl sitt ex.
Citera
2018-10-11, 20:46
Medlem
pestloppans avatar
Kanske dags för mod att ändra rubriken, eftersom Axmyr är död?
Citera
2018-10-11, 20:50
Medlem
FE-ANALYSs avatar
God riddance.
Citera
2018-10-11, 20:59
Medlem
geir44s avatar
Skandal att en människa sitter i fängelse under så här lång tid. Vad hände med dom mänskliga rätterna?

Någon dog i 1982. Det var ju historia redan i 2002. Borde ha släppts då.
Citera
2018-10-11, 21:26
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Skandal att en människa sitter i fängelse under så här lång tid. Vad hände med dom mänskliga rätterna?

Någon dog i 1982. Det var ju historia redan i 2002. Borde ha släppts då.

Beror nog till stor del på vem den mördades föräldrar är eller är tillsammans med.
Citera
2018-10-11, 22:12
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rajnfelt

En stor skillnad på de två, i varje fall för mig, är väl att Krille Peta sannolikt var oskyldig till brottet för vilket han blev känd av hela landets befolkning.
Krille var dessutom en rätt trevlig prick vid rätt medicinering.

Leffe väcker ingen sympati med sina två vrickade lustmord. Folkkär lär han aldrig bli och har heller aldrig varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in