• 1
  • 2
2015-12-15, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarnet
hittade detta:

OBS har ingen aning om personen i fetstilt har något med det här att göra överhuvudtaget, sökte bara på email adressen.

Snyggt gräv
Citera
2015-12-15, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Snyggt gräv
Hittade samma sak när jag googlade. Ser att hon bor i Norrtälje kommun.
Citera
2015-12-15, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Hittade samma sak när jag googlade. Ser att hon bor i Norrtälje kommun.

Ja okej, du är också en duktig pojke.
Citera
2015-12-15, 14:53
Medlem
zixls avatar
Jag köpte oxå med förskottsbetalning av en nisse söderut i Sverige, det gick oxå ett par år innan domen föll, men han hade andra saker han blev straffad för så jag blev utan.
Citera
2015-12-15, 16:09
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarnet
hittade detta:

OBS har ingen aning om personen i fetstilt har något med det här att göra överhuvudtaget, sökte bara på email adressen.

Har själv hittat samma information men har avfärdat den som irrelevant då dels själva gatunamnet inte verkar stämma in med de övriga halvfakta som jag tror stämmer in på bedragaren och dels för att de telefonnummer som finns med inte verkar finnas. Även sidorna/domännamnen som registrerats är blockerade så det verkar inte helt riktigt.

Jag har dock funderat lite + googlat och kommer fram till två varianter som totalt ger 3 olika personer.

Den ena varianten är att jag sökt på efternamnet i kombination med orten som säljaren uppgett - det ger en träff på en person med annat förnamn men med samma efternamn på den ort som säljare påstått sig vara ifrån. Svagt som sjutton men just det förnamnet är ett nick på ett annat forum och där har namnet lagt upp liknande annonser, dvs bra hårdvara för billiga pengar. Dåligt stavade annonser och annonser som raderas snabbt utan att någon synbar affär genomförts. Den här personen som jag letat fram med denna information är tidig 70-talist och är sambo. Det jag misstänkt är att dom kanske har en unge tillsammans som inte är registrerad på ex Ratsit, Hitta m.m. och jag hade tänkt att ringa Skatteverket för att kontrollera detta. Det som talar emot denna tes är att jag fått hjälp på det här andra forumet av en annan medlem som spelat intresserad av att köpa saker och då har den den spelade köparen fått alla uppgifter som man kan önska inkl efternamn, kontaktuppgifter, erbjudande om hämtning på plats m.m. vilket då visar sig att inte stämmer med det efternamn som bedragaren har i sin e-postadress. Detta spår tror jag dock inte så mycket på längre själv.

Den andra varianten som ger två träffar är helt enkelt som sådan att jag försökt gissa mig fram till vilket namn som man skulle vilja förkorta till *eo. Min fantasi sträcker sig så långt som till *eodor vilket då leder till sökning på *eodor *rygg vilket ger två träffar. Får en känsla av att detta är något som är värt att jobba lite mer på då bägge är relativt unga killar som stämmer in bättre på mina fördomar om vad för typ av person som blåser folk på datorentusiasmforum som jag anser vara en relativt snäv marknad jämfört med Blocket och Tradera. Är det en helt befängd idé att försöka lista ut namn på detta sätt?

Än så länge ingen polisanmälan på grund av omständigheter som gjort att jag inte kunnat tala i telefon eller ta mig ner till station. Ska försöka ta itu med detta i morgon.

* fortfarande = t
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in