2021-04-26, 17:31
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Är datorgenererade zombiekaraktärer olämpligt enligt forumets regler? Låter konstigt.

Isåfall får jag överväga att byta den igen, men buggen med kryssrutan kvarstår.
Olämpligheten gäller inte bara sexuellt behag, men lika gärna köttsligt obehag som din zombie eller ett i det lilla bildformatet ändå lika styckat lik. Märk att olämplighetsmarkör bara maskerar bildens omedelbara visning för icke inloggade tittare samt användare som har valt att slippa sådant; men även de ser den om de aktivt klickar på Parental-skylten, och din bild ligger även öppen för alla som inte bockat bort ‘olämpligt’. Det är alltså ingen egentlig blockering, så kör på om du själv är nöjd.
Citera
2021-04-26, 17:41
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Olämpligheten gäller inte bara sexuellt behag, men lika gärna köttsligt obehag som din zombie eller ett i det lilla bildformatet ändå lika styckat lik. Märk att olämplighetsmarkör bara maskerar bildens omedelbara visning för icke inloggade tittare samt användare som har valt att slippa sådant; men även de ser den om de aktivt klickar på Parental-skylten, och din bild ligger även öppen för alla som inte bockat bort ‘olämpligt’. Det är alltså ingen egentlig blockering, så kör på om du själv är nöjd.
Jag förstår att det kanske anses som olämpligt för att storleken gör att man inte alltid kan se att den är datorgenererad. Lite svårt för mig att bedöma då jag vet att den är datorgjord och inte kan se den med oskuldsögon så att säga.

Jag vill helst ha en profilbild som är synlig för alla oavsett inställning så om den är olämplig så ska jag se om jag kan ordna en som inte anses vara det. Hoppas att en lösning till buggen har kommit fram tills dess.
Citera
2021-04-26, 17:47
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Jag förstår att det kanske anses som olämpligt för att storleken gör att man inte alltid kan se att den är datorgenererad. Lite svårt för mig att bedöma då jag vet att den är datorgjord och inte kan se den med oskuldsögon så att säga.

Jag vill helst ha en profilbild som är synlig för alla oavsett inställning så om den är olämplig så ska jag se om jag kan ordna en som inte anses vara det. Hoppas att en lösning till buggen har kommit fram tills dess.
Skillnaden mellan råfoto : manipulerat foto : CGI : handteckning är flytande och därför egal. Även en bild ritad i sanden på egna smultronstället kan klassas som olämplig. Din bild är synlig för alla, men för vissa krävs att de själva klickar på den. Mer kan du inte kräva.
Citera
2021-04-26, 18:05
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Skillnaden mellan råfoto : manipulerat foto : CGI : handteckning är flytande och därför egal. Även en bild ritad i sanden på egna smultronstället kan klassas som olämplig. Din bild är synlig för alla, men för vissa krävs att de själva klickar på den. Mer kan du inte kräva.
Jag tror dock inte att en zombiekaraktär i ett tv-spel är olämplig som avatar om det är uppenbart att det är en datorgenererad karaktär. Enligt Arne.Ankas svar så är det inte tydligt.
Jag kräver ingenting, jag har bara uttryckt en vilja att ha en profilbild som inte är markerad som olämplig och att ha möjlighet att avmarkera min profilbild som olämplig när/om jag laddar upp en sån profilbild. Vilket var syftet med mitt inlägg i den här tråden om forumbuggar.
Citera
2021-04-26, 18:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Är datorgenererade zombiekaraktärer olämpligt enligt forumets regler? Låter konstigt.

Isåfall får jag överväga att byta den igen, men buggen med kryssrutan kvarstår.
Det hela bottnar bland annat i att det ska se städat ut så alla kan besöka forumet utan konsekvenser, vad tror du 63år gamla feministgreta på jobbet skulle säga om hon tittade över axeln på en underordnad och såg din avatar till exempel? sen finns även föräldrar som vill kunna surfa utan att först behöva låsa in ungarna i garderoben för dom inte ska se nån olämplig avatar etcetera
Ang zombiekaraktär så har bla bilder från skivomslag bedömts som olämpliga.

När det gäller bugg så brukar det snarare handla om att det kan ta lite tid innan ändringar slår igenom överallt, en klassiker är att en gammal bild finns i webläsarens cache.
Senast redigerad av Arne.Anka 2021-04-26 kl. 18:31.
Citera
2021-04-26, 18:33
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Jag tror dock inte att en zombiekaraktär i ett tv-spel är olämplig som avatar om det är uppenbart att det är en datorgenererad karaktär. Enligt Arne.Ankas svar så är det inte tydligt.
Jag kräver ingenting, jag har bara uttryckt en vilja att ha en profilbild som inte är markerad som olämplig och att ha möjlighet att avmarkera min profilbild som olämplig när/om jag laddar upp en sån profilbild. Vilket var syftet med mitt inlägg i den här tråden om forumbuggar.
Javisst, jag ville bara påpeka att gränsdragningen är luddig (= 0.05 med nödvändighet otydlig, s.a.s.) och att rutan därför kan förbockas av avändaren själv, eller efterbockas tvingande av admin. (Luddigheten öppnar visserligen för din argumentation, principiellt här eller specifikt PM-ledes.) Och med ‘kräva’ menar jag inte att du gjort det, men principiellt: att din rätt att skylta ditt inte går längre än din nästas rätt att slippa datt. Folk får lätt uppfattningen att ‘Parental advisory’ faktiskt blockerar bilden, när den egentligen bara maskerar omedelbar visning för vissa.

Kanske ‘buggen’ är ett feature: att användare inte ska kunna avstyra moderatorbeslut. Hör med moderator, eller föreslå ändring i Forumförslag (men tänk ut en bättre lösning först). Lycka till!
Citera
2021-04-26, 18:57
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det hela bottnar bland annat i att det ska se städat ut så alla kan besöka forumet utan konsekvenser, vad tror du 63år gamla feministgreta på jobbet skulle säga om hon tittade över axeln på en underordnad och såg din avatar till exempel? sen finns även föräldrar som vill kunna surfa utan att först behöva låsa in ungarna i garderoben för dom inte ska se nån olämplig avatar etcetera
Ang zombiekaraktär så har bla bilder från skivomslag bedömts som olämpliga.

När det gäller bugg så brukar det snarare handla om att det kan ta lite tid innan ändringar slår igenom överallt, en klassiker är att en gammal bild finns i webläsarens cache.
Jag håller inte med Flashback i det, men det är ju inte mitt forum. 🤷
Jag avmarkerade min avatar som olämplig för ett långt tag sedan (när jag inte hade en tanke på att den skulle kunna anses vara olämplig) och märkte flera veckor/upp till en månad senare att det inte har sparats så jag tror inte det handlar om det klassiska cacheproblemet i det här fallet. Gjorde om ändringen minst en till gång och det sparades inte.
Citat:
Javisst, jag ville bara påpeka att gränsdragningen är luddig (= 0.05 med nödvändighet otydlig, s.a.s.) och att rutan därför kan förbockas av avändaren själv, eller efterbockas tvingande av admin. (Luddigheten öppnar visserligen för din argumentation, principiellt här eller specifikt PM-ledes.) Och med ‘kräva’ menar jag inte att du gjort det, men principiellt: att din rätt att skylta ditt inte går längre än din nästas rätt att slippa datt. Folk får lätt uppfattningen att ‘Parental advisory’ faktiskt blockerar bilden, när den egentligen bara maskerar omedelbar visning för vissa.

Kanske ‘buggen’ är ett feature: att användare inte ska kunna avstyra moderatorbeslut. Hör med moderator, eller föreslå ändring i Forumförslag (men tänk ut en bättre lösning först). Lycka till!
Kanske är det så. Jag märkte min första avatar som olämplig i samband med uppladdandet men möjligen låste en admin inställningen vid nåt tillfälle, kanske efter att jag avmarkerat min nya profilbild som olämplig. Men då borde man väl kanske få ett meddelande om det så att man vet vad som har skett och att man måste kontakta en moderator om man byter profilbild. Jag vet inte hur detta funkar alls så för mig ser det ut som en bugg.
Senast redigerad av sugmag-se 2021-04-26 kl. 19:00.
Citera
2021-04-27, 16:43
Medlem
Ganonitos avatar
Ber om ursäkt om detta är OT, men de senaste dagarna har jag fått "Bad Gateway"-felmeddelande väldigt ofta när jag har skrivit något.
Citera
2021-04-30, 21:04
Det går inte att söka inlägg i ”Detta ämne” på mobilen. Man får inga resultat.

Sök -> Detta ämne -> Visa inlägg

Till exempel: https://www.flashback.org/sok/Google?sp=1&f=3322649
Citera
2021-05-01, 00:09
Medlem
101.s avatar
Minimal UI glitch: Om man öppnar sidomenyn i "Mobile" men zoomar ut till "Desktop" så stannar menyn öppen (utan möjlighet att stänga).

Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Det går inte att söka inlägg i ”Detta ämne” på mobilen. Man får inga resultat.

Sök -> Detta ämne -> Visa inlägg

Till exempel: https://www.flashback.org/sok/Google?sp=1&f=3322649

Haha, pucktvåa på den - precis av den anledningen upptäcktes glitchen jag rapporterar ovan.
Citera
2021-05-01, 02:16
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Har samma problem, på mobilen kan man välja ”Kontrollpanel” i dropdown-menyn och man kommer då in på prenumerationer. Det finns ingen undermeny till kontrollpanel eller liknande. Enda sättet att nå vissa inställningar är att hitta en länk som går till sidan, tex genom FAQ

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Trist. Tills dess det är fixat kan du använda

https://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions
https://www.flashback.org/profile.php?do=editavatar
https://www.flashback.org/profile.php?do=editsignature
Jag har samma problem, kommer inte åt kontrollpanelen! Jag kan tex inte ändra lösen eller ta bort/ändra mail adress.
Citera
2021-05-01, 02:27
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Jag har samma problem, kommer inte åt kontrollpanelen! Jag kan tex inte ändra lösen eller ta bort/ändra mail adress.
Fungerar det med https://www.flashback.org/profile.php?do=editpassword?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in