Citat:
Ursprungligen postat av
sugmag-se
Jag tror dock inte att en zombiekaraktär i ett tv-spel är olämplig som avatar om det är uppenbart att det är en datorgenererad karaktär. Enligt Arne.Ankas svar så är det inte tydligt.
Jag kräver ingenting, jag har bara uttryckt en vilja att ha en profilbild som inte är markerad som olämplig och att ha möjlighet att avmarkera min profilbild som olämplig när/om jag laddar upp en sån profilbild. Vilket var syftet med mitt inlägg i den här tråden om forumbuggar.
Javisst, jag ville bara påpeka att gränsdragningen är luddig (= 0.05 med nödvändighet otydlig, s.a.s.) och att rutan därför kan förbockas av avändaren själv, eller efterbockas tvingande av admin. (Luddigheten öppnar visserligen för din argumentation, principiellt här eller specifikt PM-ledes.) Och med ‘kräva’ menar jag inte att du gjort det, men principiellt: att din rätt att skylta ditt inte går längre än din nästas rätt att slippa datt. Folk får lätt uppfattningen att ‘Parental advisory’ faktiskt blockerar bilden, när den egentligen bara maskerar omedelbar visning för vissa.
Kanske ‘buggen’ är ett feature: att användare inte ska kunna avstyra moderatorbeslut. Hör med moderator, eller föreslå ändring i Forumförslag (men tänk ut en bättre lösning först). Lycka till!