Flashback bygger pepparkakshus!
2015-12-14, 07:53
Medlem
Jag håller på att fylla i en blankett som ska iväg till FK och skulle behöva lite hjälp med hur jag fyller i frånvaro pga sjukdom som varade över månadsskiftet november-december. Jag tror inte jag har behövt fylla i för någon frånvaro pga sjukdom innan så jag har ingen aning hur man fyller i tabellen korrekt.

Tabellen visar rutorna 1-31 och det står "markera de dagar i månaden du varit sjuk". Problemet är att jag söker inte från första dagen i månaden, utan exempelvis 15e nov-14e december. Så ska jag utgå från att dag 1 i tabellen avser den första dagen för perioden jag söker, dvs den 15e?

Jag var frånvarande pga sjukdom mellan den 26e november och 1e december, vilket alltså skulle vara dag 12, 13, 14, 15, 16 och 17 i tabellen, stämmer det att dessa rutor alltså skall fyllas i?

Tack.
Citera
2015-12-14, 08:15
Medlem
PaulPaljetts avatar
Jag har aldrig sett blanketten i fråga, men skulle vilja sätta min månadslön på att 1 i blanketten är den förste i månaden, dvs varje ruta är den specifika dagen i månaden, INTE med start från när du vill att det ska börja gälla.

Alltså är din sjukdomsdag 26/11 också ruta 26 i blanketten.

Annars skulle det bli ett helvete att reda ut vilken ruta som är vilken dag.
Citera
2015-12-14, 08:16
Medlem
PaulPaljetts avatar
Det gör också att det är två blanketter som gäller för dig.
Citera
2015-12-14, 09:35
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Ring FK och fråga, ditt handlingsförlamade hjon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in