Citat:
Ursprungligen postat av
Slutspel
Hej, jag flyttade över min bil idag till min far. Jag hade försäkring på den från länsförsäkringar och han ska fixa en försäkring till den imorgon, Vi gjorde ägarbytet genom appen Mina Fordon. Har bilen fortfarande försäkring på sig eftersom jag har inte tagit bort det från länsförsäkringar än, tänkte om det är säkert att köra med bilen imorgon med innan han har skaffat försäkringen på det. Kollade nyss på länsförsäkringar och försäkringen är fortfarande aktuell.
Kortfattat: Bytte bilägare, jag har kvar min försäkring, kan jag köra med bilen imorgon?
För att få köra bilen krävs det att han (nya ägaren) tecknar en bilförsäkring OMG ställd på nya ägare fr.o.m. Idag alltså! Annars får de in ägarbytet till TRV och eftersom ni gjorde detta via appen blir det nytt ägarskap fr.o.m. idag, vilket med automatik plockar bort din försäkring från LF och han kommer få en avgift från TFF (trafik försäkrings föreningen) för varje dag bilen är oförsäkrad och påställd. Så ring och ta en bilförsäkring på bilen i morgonbitti!!!!!