Citat:
Ursprungligen postat av
qwezxcasd
Du har så klart rätt, men bakom grabbens gissning låg inte någon kunskap alls utan han ville bara jävlas i tråden.
Det kan vara så att han tycker de uppgifter du lämnat är knapphändiga och det är svårt ens att göra en grov gissning.
Citat:
Ursprungligen postat av
qwezxcasd
Menar du att det skiljer sig så mycket mellan bankerna eller varför går det inte att precisera beloppet bättre? Stämmer inte 80% av årsinkomsten som man kan läsa lite här och var?
Nej det stämmer inte utan det görs en mer grundläggande bedömning. De kollar på årsinkomst, tidigare historik, UC, dina kostnader osv.... Utifrån detta görs en bedömning hur din förmåga att betala tillbaka det du lånar. En låg inkomst innebär att du har sämre möjlighet att betala tillbaka men det är inte det enda som bedöms.
Citat:
Ursprungligen postat av
qwezxcasd
Jag ska ge bort pengarna till nära och kära samt bekosta min begravning så att de slipper. Eventuellt ska jag göra nåt kul med, kanske en resa. Jag är sjuk och det börjar närma sig slutet.
Det är inte säkert att det går att göra så. Jag har förstått att du har en sjukdom som gör att du inte kommer leva mycket längre och det är tråkigt och jag förstår vad du är ute efter.
Jag hade en anhörig som dog och gick i personlig konkurs. Då betalade socialen en viss del av begravningen men vi anhöriga stod för det som inte täcktes av dem. Det kostade oss totalt ca 35K och jag tror vi fick ca 16 av socialen.
När det gällde bohag , fodringar osv sköttes det sen av en konkursmäklare och vi fick till sista köpa ut tillhörigheter som vi ville behålla själva.
När det gäller fodringar så finns det en speciell ordning vart pengarna går först. Kan inte detta men det finns säkert någon annan som kan svara på det.