2017-01-31, 01:43
Medlem
Hugh.Munguss avatar
Man undrar om svensk media nu vill att det ska bli världskrig bara så de kan få ha rätt. Denna artikeln är ett tydligt exempel; http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...gt-i-praktiken

Nu de senaste dagarna har ju svensk media också i princip agerat rekryterare till IS genom att i praktiken säga att det nu är okej att gå med i IS på grund av Trumps inreseregler.
Citera
2017-01-31, 04:46
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Mungus
Man undrar om svensk media nu vill att det ska bli världskrig bara så de kan få ha rätt. Denna artikeln är ett tydligt exempel; http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...gt-i-praktiken

Nu de senaste dagarna har ju svensk media också i princip agerat rekryterare till IS genom att i praktiken säga att det nu är okej att gå med i IS på grund av Trumps inreseregler.

Ja media börjar helt klart uppvisa ett mer och mer sekteristiskt beteende. Jag tror det kan få allvarliga följder, inte bara för opinionen i Sverige där vi kommer se mer och mer journalistförakt hos de grupper som inte delar den social-liberala världsbilden, utan det kan i längden även fungera som en motor för större konflikter.
Citera
2017-01-31, 08:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Rapporteringen efter valet är fullständigt pervers, noll objektivitet eller återhållsamhet. Ren vänsterliberal propaganda rakt igenom.
Citera
2017-01-31, 13:16
Medlem
Hugh.Munguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ja media börjar helt klart uppvisa ett mer och mer sekteristiskt beteende. Jag tror det kan få allvarliga följder, inte bara för opinionen i Sverige där vi kommer se mer och mer journalistförakt hos de grupper som inte delar den social-liberala världsbilden, utan det kan i längden även fungera som en motor för större konflikter.

Susanna Hållbus står som skribent på artikeln. Man undrar om hon vet vad hon gör, eller om hon bara blivit manipulerad. Det är neokonservativa som står för detta hetsande då de ser sina framtidsplaner hotade av en fred som baseras på självständiga länder som inte lägger sig i varandras politik. Jag kan inte tänka mig att en Aftonbladet-journalist står för denna politik, så det är högst troligt att hon själv blir påverkad att skriva artiklar så som denna.

Det är också intressant att ingen svensk media skrev ett enda ord om Hillary Clintons krigshets och hur hon var den som hade kunnat orsaka kärnvapenkrig; http://www.realclearpolitics.com/vid...clear_war.html
Citera
2017-01-31, 17:34
Medlem
NoTruces avatar
Jag är normalt sett inte konspiratoriskt lagd, men det är nästan så man börjar tro att det är regisserat. Men av vem? Vem håller i kopplet? Kom nu inte med Soros och judemaffian, för då blir det automatiskt foliehatt på.
Citera
2017-01-31, 17:40
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag är normalt sett inte konspiratoriskt lagd, men det är nästan så man börjar tro att det är regisserat. Men av vem? Vem håller i kopplet? Kom nu inte med Soros och judemaffian, för då blir det automatiskt foliehatt på.

Men judarna äger medierna, och vill splittra alla nationalstater så att de sen kan ta över världen och styra den med hjälp av dominansen inom media- och bankväsendena!

De splittrar med alla medel, kommunism, feminism, normkritik, invandring, islamism, HBTQ, you name it!

Judeinflytandet i USA ledde till interventioner i Irak, Afghanistan, Libyen och Syrien, det är därför vi har det här destabiliserade läget i världen idag, i synnerhet i Europa.

Det är den sionistiska agendan! Varför är det foliehatt på för att inse det?

Det är du som har foliehatt om du inte inser det uppenbara!

Lasse Wilhelmsson förklarar det bäst, länk nedan!

https://www.youtube.com/watch?v=TYWU9rJ5hcg
Senast redigerad av Belavia 2017-01-31 kl. 17:46.
Citera
2017-01-31, 17:45
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Men judarna äger medierna, och vill splittra alla nationalstater så att de sen kan ta över världen och styra den med hjälp av dominansen inom media- och bankväsendena!

De splittrar med alla medel, kommunism, feminism, normkritik, invandring, islamism, HBTQ, you name it!

Det handlar väl mer om att man blir utesluten ur alla diskussioner om man börjar snacka om sådant. Samtidigt går det ju, som du säger, inte att blunda när mer och mer information dyker upp i ljuset. Även om jag tolkar allt välvilligt återstår känslan av att det är en konspiration.

Jag bryr mig i och för sig inte om konspirationen heter Illuminati, ZOG, frimurarorden eller Lille Skutts Rövpularförsamling av Sista Dagars Heliga. Jag vill bara inte ha det.
Citera
2017-01-31, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia

Judeinflytandet i USA ledde till interventioner i Irak, Afghanistan, Libyen och Syrien, det är därför vi har det här destabiliserade läget i världen idag, i synnerhet i Europa.

Jepp. I vart fall äger Trumps svärson lite media. Fy fan för att splittra kommunal och med feminsitsis agenda kräva lika lön för lika arbete. Det är splittring det.
Citera
2017-01-31, 17:49
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Jepp. I vart fall äger Trumps svärson lite media. Fy fan för att splittra kommunal och med feminsitsis agenda kräva lika lön för lika arbete. Det är splittring det.

Din meningsbyggnad, stavning och poänger är så märkliga att det inte går att ta dig på allvar, kolla länken jag postade ovan istället!
Citera
2017-02-01, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Jag förväntar mig att morgonens Trump blir att han styrt upp "safe-zones" för flyktingar från Syrien i Saudi och FAE.

Och där kom artikeln om detta i DN:

Citat:
Om Donald Trump får som han vill kommer USA att bygga en säkerhetszon för flyktingar inne i Syrien. Men syrierna själva är inte med på förslaget, som omges av en skog av frågetecken.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/fra...ygge-i-syrien/

DN fortsätter sin anti-Trump propaganda. Precis allt ska tydligen problematiseras och vinklas till Trumps nackdel. Detta är nog vad vi kan förvänta oss av MSM framöver. Som sagt, svensk gammelmedia gör sig irrelevanta.
Citera
2017-02-01, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Och där kom artikeln om detta i DN:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/fra...ygge-i-syrien/

DN fortsätter sin anti-Trump propaganda. Precis allt ska tydligen problematiseras och vinklas till Trumps nackdel. Detta är nog vad vi kan förvänta oss av MSM framöver. Som sagt, svensk gammelmedia gör sig irrelevanta.

Nog tycker jag att DN på ett tydligt sätt, utan att kritisera Trump, redogör för en del av svårigheterna. I artikeln finns ju till och med en skådespelare om berömmer Trump och kritiserar Obama.
Citera
2017-02-01, 08:07
Medlem
En titt på DN.se idag visar att alla 8 toppnyheter handlar om Trump. Den trumpna förloraren Wolodarski är sannerligen en mycket dålig förlorare.

-Martin Gelin om Donald Trumps val av domare till högsta domstolen
-Trump utser Neil Gorsuch till ny domare
-Vad vi ser är ett motstånd på flera fronter
-900 tjänstemän i protest
-Utrikesministern om nya beskedet om USA:s inreseregler
-Trumps beslut kan leda till en allvarlig politisk kris
-Frågetecken om Trumps zonbygge
-Trump låter bli hbtq-lag

DN lär väl fortsätta i samma spår så länge det inte kostar alltför mycket i termer av flyende läsare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in