2016-11-09, 21:16
Medlem
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article23880064.ab

Citat:
Mot slutet av kampanjen har retoriken blivit allt mer öppet antisemitisk där talkörer ropat JEW-S-A, JEW-S-A, JEW-S-A till den samlade presskåren.

Citera
2016-11-09, 21:18
Medlem
Vedklyvens avatar
Noterade att Marcus Oscarsson TV4 (ovanligt opartisk för att agera i TV4) i lördags, var en "outsider" som trodde att Trump skulle vinna.

Leif G W var en annan som igår spådde att Trump skulle vinna.

Dom enda som jag känner till som då trodde "fel" i Svensk Media.

Nu håller Etablissemanget i Sverige på att lipa ihjäl sig för att Trump vann.

Jag gläder mig stort över att "vet bäst"-etablissemanget fått en rejäl spark i röven.
Citera
2016-11-09, 21:20
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Your tears only fuels my erection - Japanskt visdomsord

Det var ett sant nöje, större än någon SD-valseger, att se svensk media bryta ihop och inte förstå ett smack jota av vad som ägt rum.

Hur många gånger har det här hänt nu?
Frankrikes val 2007
Österrike
Kyrkovalet
Riksdag 2010
Riksdag 2014

Men detta tar priset. Jag kan varmt rekommendera Cernovich på Twitter.

Späkningen för journalisterna måste vara ohygglig, krisande bransch, krisande siffror, fel på alla bets man gör. Var det så här det kändes för Tyskarna i Stalingrad på slutet?
Citera
2016-11-09, 21:22
Moderator
Lobengulas avatar
MSM är i ett chocktillstånd. De var helt övertygade om att Clinton skulle vinna. Nu är MSM en rödgrön sörja av journalister som bor på Södermalm och som inte har någon kontakt med vanligt folk. MSM tror helt enkelt att alla tycker att mångkultur, genusvetenskap och HBTQ är de viktigaste frågorna.

Tycker man inte det så är man <valfritt tillmäle> men vanligast är väl främlingsfientlig, arg vit man, hatare och outbildad.

MSM kan möjligtvis nu förstå att vanliga löntagare utanför Södermalm inte har samma prioriteringar. Men visst, jag är inte så hoppfull. De kommer att trumma på samma enfaldiga budskap som tidigare och sedan få nästa käftsmäll när SD blir största parti 2018.
Citera
2016-11-09, 21:31
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskra
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article23880064.ab

Anders Linberg skriver i Aftonbladet om antisemetism i Trumps valkampanj.

Men Israels Benjamin Netaniau gratulerar ju Trump och ser fram emot samarbete.

Anders Lindberg är ute och seglar (som vanligt).
Citera
2016-11-09, 21:39
Medlem
scoremaxs avatar
jag klistrade in det där från GP i Google "Så kan du tala med barnen om Trump"..
Det är såvitt jag förstår en artikel som delats i rätt så många tidningar, eftersom den kommer från TT..

Alltså, jag pratar lämpligen med mina barn precis hur fan jag behagar, skall MSM lägga sig i barnuppfostran politiskt också?

Fanns det en artikel om "Så kan du prata med dina barn om Obama" när det begav sig?
Svenska Journalister har tydligen fått Hjärnmask allihop..
Fy fan säger jag, Ni borde skämmas, erat jävla avskum!
Senast redigerad av scoremax 2016-11-09 kl. 21:45.
Citera
2016-11-09, 21:52
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Noterade att Marcus Oscarsson TV4 (ovanligt opartisk för att agera i TV4) i lördags, var en "outsider" som trodde att Trump skulle vinna.

Marcus är kung i det avseendet och avundsjukan är enorm bland de s k etablerade journalisterna på hans popularitet bland folket.

Det har valet var ett riktigt bottennapp för s k gammelmedia. Dock är det naturligtvis mest allvarligt med SVT´s och SR´s rapportering före, under och efter valet eftersom dom skall vara opartiska.
Citera
2016-11-09, 22:21
Medlem
HipToBeSquares avatar
Tyvärr finns ingen tråd för utländsk media men denna var för mycket för att hoppa över.

TheGuardian:

Never has the world needed fearless independent media more

Help us hold the new president to account, sort fact from fiction, amplify underrepresented voices, and understand the forces behind this divisive election — and what happens next.

Har TheGuardian ingen självransakan alls.
Citera
2016-11-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Tyvärr finns ingen tråd för utländsk media men denna var för mycket för att hoppa över.

TheGuardian:

Never has the world needed fearless independent media more

Help us hold the new president to account, sort fact from fiction, amplify underrepresented voices, and understand the forces behind this divisive election — and what happens next.

Har TheGuardian ingen självransakan alls.

Medier är i praktiken oförmögna att förstå sina brister. Det som utspelas nu är rena lyteskomiken.

Den som vill se hur förvirrad Sveriges i särklass värsta dagstidning DN (*) var runt middagstid kan ta del av denna Arkivdump:
http://web.archive.org/web/20161109110916/http://www.dn.se/

Först står det:
"Världens diktatorer applåderar USA:s val
Den demokratiska världen står handfallen."

Och lite längre ner:
"EU bjuder in Trump
Gratulerar Trump till segern."

Vänster hand vet inte vad höger sysslar med och minst en av artiklarna är uppenbarligen skriven av någon som bara sitter och hittar på.

(*) DN är värst eftersom de inte framställer sig som sensationsblaska som Aftonbladet och Expressen, men den journalistik och agenda de drivit på senare är är så undermålig att det inte går att förstå hur det kan tilltala ägare som inte är blinda, döva och dumma.
Citera
2016-11-09, 22:47
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Har gottat mig i nyheter 24 under dagen. Dem är verkligen i en klass för sig själva länkar lite humor klicka på egen risk, men drar ut lite citat från texterna så ni slipper se skiten fullt ut

http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/867146-om-vita-manniskor-inte-var-rasister-hade-det-har-aldrig-hant

"Det gör även presidentvalet som skett i dag. Det är vi vita människor som röstat fram det här.

En vit man blev president.

En vit, sexist, rasist, och homofobisk man ska styra USA. En man som inte ens fått ha hand om sitt egna twitterkonto. "

"Vita människor har röstat på rasism, sexism och homofobi.

Främlingsfientlighet och sexism har vunnit. Världen har förlorat.

Om vita personer inte var rasister, sexister och homofober så hade det här aldrig hänt. "

http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/867142-tack-for-den-era-korkade-amerikaner

"För hur kan man rösta på en person som kallar mexikaner våldtäktsmän, är bff med Putin, inte vill släppa in några muslimer i USA, kallar kvinnor grisar, skryter om sexuella övergrepp och inte har någon som helst grund för sin politik, om man inte är en idiot? Hur kan man låta sig luras av en sådan man om inte är totalt jävla dum i huvudet?"

Lustigt med dessa 2 är att dem är, inte bara arga utan fullkomligt rasande och.... just det vita. Arga vita människor som spyr ut sitt hat. Kanske dags för vänstern att ta en titt i spegeln?
Citera
2016-11-09, 22:56
Medlem
FortMeades avatar
Hur kunde valresultatet bli så här? Alla svenska journalister röstade ju på Clinton.

Vilka svenskar är det då som röstat på Trump egentligen? Är det de däringa skinskallarna som varit framme och fuskat med det svenska preidentvalet?

Med tanke på att presidenten egentligen inte väljs förrän den 19/12 så kanske man kan hinna göra en ny December-överenskommelse så att de felaktiga rösterna kan neutraliseras.
Citera
2016-11-09, 23:23
Medlem
Fizzlors avatar
Det har knappt gått 24 jävla timmar sedan valet avgjordes och svensk kuksugar-media snackar redan om att negerhonan Michelle Obama är tippad favorit 2020. Vem fan bryr sig? Det är om FYRA jävla ÅR! Förmodligen sitter både hon, maken och resten av topparna från Demokraterna och skakar galler då så lugna hästarna lite nu va.

Sen det här jävla gnällandet över vita män. Har de ingen rösträtt helt plötsligt? Är det bara latinos, kvinnor och svarta som fritt får rösta i USA? De självhatande cucksen i svensk media som gnäller över vita när de själva är det borde få en fet jävla lavett utav båda sina föräldrar samt alla deras förfäder. Jävla horungar. De svartskallar som gnäller över hur vita män röstar borde sättas på första bananbåt tillbaka till sin jävla banandjungel om det inte passar.

Slutligen, FUCK YOU, PK-media och PK-horor på sociala medier. HELVETE vad skönt det känns med Trumpen som president. Snart är det Le Pens tur att rövknulla PK-hjonen i Frankrike, ska ni juuubla över att Frankrike äntligen får sin kvinnlige president då också? Inte? Varför? Det var väl det absolut enda som betydde något, vilket jävla kön man har? Förresten, hur kommer det sig att kön inte finns ena stunden, för att i nästa sekund vara totalt avgörande?

Snälla, häng er själva bara så vi andra slipper besväret sen. Fittor. Ni är nollor hela bunten. Era åsikter är inte ens värda att torka sig i röven med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in