2015-12-13, 12:54
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Jag måste formatera min bärbara Asus F553M. När jag köpte den var det Windows 8 och jag fick således en uppgratering till Windows 10 utan kostnad. Nu till min fråga, jag har ingen produktnyckel eftersom att man helt enkelt inte fick det. Enligt Microsofts hemsida står det: "Om du till exempel har uppgraderat till Windows 10 utan kostnad får du ett berättigande i stället för en produktnyckel."

Så, hur gör jag nu om jag vill formatera datorn. Behöver jag inte fylla i någon produktnyckel då?
Citera
2015-12-13, 13:04
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskina
Jag måste formatera min bärbara Asus F553M. När jag köpte den var det Windows 8 och jag fick således en uppgratering till Windows 10 utan kostnad. Nu till min fråga, jag har ingen produktnyckel eftersom att man helt enkelt inte fick det. Enligt Microsofts hemsida står det: "Om du till exempel har uppgraderat till Windows 10 utan kostnad får du ett berättigande i stället för en produktnyckel."

Så, hur gör jag nu om jag vill formatera datorn. Behöver jag inte fylla i någon produktnyckel då?

Hur formaterar du ?

Magical jelly bean - tar reda på nyckeln som gäller för W8.1 och efter 1 månads installation av W10 även för desamma då det anses permanent vara W10 och inte 8 längre.
Citera
2015-12-13, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskina

Nej, du behöver inte fylla i någon produktnyckel. Bara formatera om den och ladda ner windows 10
Citera
2015-12-14, 06:15
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2015-12-14, 14:37
Medlem
Börja med att kolla i System att Windows 10 är aktiverat. Om så är fallet är det bara att återställa det.

Inställningar > Uppdatering och säkerhet > Återställning > Återställ den här datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in