2005-11-10, 20:40
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jean-Luc Pickard
Jag r imponerad ver att du orkat bde sluta med sub:en och jobba samtidigt, *hller tummarna fr dig*!!!!

Har aldrig tagit opiater i hela mitt liv s jag har sklart ingen aning om vad det handlar om, men r det inte bra att ha ett jobb s kan koncentrera sig p annat? Kan tnka mig att det r r mycket vrre att bara sitta hemma uttrkad och m dligt. Rtta mig grna om jag har fel...

Inser att man inte r s tuff nr man har avtndingen frn helvetet p heroin..

Lycka till visslaren!
Citera
2005-11-11, 00:12
Medlem
Jobba under full opiat at är ganska hårt.
Jag klarar oftast inte av det.

Man ser nästan lika risig ut som man känner sig.
Många människor gillar inte att behöva torka bort
din svett från allt du rört eller varit i närheten av.
Det kan oxå ofta vara svårt att sköta sina
arbetsuppgifter från muggen.

Men kan man så är det säkert bra...

Däremot så är det mycket bra att ha något att
göra som tex ett jobb när AT'n är över.
Då den psykiska biten, att låta bli att gå på igen
är det svåraste.
Citera
2005-11-11, 13:08
Medlem
Efter att ha varit ren ett tag kommer du inse
att du mste fylla hlet i dig sjlv med nt
annat n droger. Knslor kommer att komma
tillbaka, p riktigt, intensiva och helt naturliga.
Dom r jobbiga som satan. Den "lttaste" perioden
jag hade som drogfri var nr jag hade flickvn.
Hon var min frsta och bara en kram, en varm
blick eller ett knull r en drog i sig.

Nu kan jag vl inte be dig att g och bli kr.
Men brudar r bra nr man ska lgga ner.
Det r jvligt egoistiskt och man mste gra
upp strategier fr hur man ska hantera det
om det nu tar slut med tjejen. FR DET SVIDER!
Citera
2005-11-11, 17:01
Medlem
PrettySneakys avatar
Efter ett missbruk ska man vl iofs inte bli tillsammans med ngon inom ett r?!
Citera
2005-11-11, 17:26
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrettySneaky
Efter ett missbruk ska man väl iofs inte bli tillsammans med någon inom ett år?!

Kan fungera för endel, jag skulle aldrig klara av det iaf.
Jag läker bäst singel och för mig själv.
Citera
2005-11-11, 18:17
Medlem
visslarens avatar
Dag 4: Fick sn sjuk AT att jag var tvungen att g hem frn jobbet. Sprang p muggen var 15:e minut och tillslut sa en kollega t mig att det var bst att jag gick hem. Svettades och mdde illa, s vad gjorde jag? Ringde till kranen (som jag raderat numret till) och fick tag p en sub som jag tog nu och mr bra igen. Jag vet, stort misslyckande men jag trodde inte att det skulle bli s hr svrt.

Jag r svag jag vet, men klandra mig inte. Jag gr ett nytt frsk imorrn, har ftt utskrivet kodein recip av en jourlkare nr jag berttade hur jvligt jag har det. Skall frn och med imorgon g in stenhrt fr att lgga ner. Det svraste r den psykiska biten. Det r precis som Unbalanced skrev att det knns som man hller p att bli tokig. Men jag har klarat att lgga ner kodein, tramadol och sprit s jag SKA lyckas. Men som nn annan skrev att jobba p opiat-at gr inte, det var bara det att jag inte hade ftt nn riktig at dag nummer 2. Den kom dag nummer 4, allts idag.

Skriver imorrn igen. Sg vad ni vill, terfall r en del av "sjukdomen", kalla det svag karaktr eller vad som helst, gjort r gjort. Jag har i alla fall tagit beslutet att sluta, det hade jag inte frra veckan.
Citera
2005-11-11, 18:53
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visslaren
Dag 4: Fick sn sjuk AT att jag var tvungen att g hem frn jobbet. Sprang p muggen var 15:e minut och tillslut sa en kollega t mig att det var bst att jag gick hem. Svettades och mdde illa, s vad gjorde jag? Ringde till kranen (som jag raderat numret till) och fick tag p en sub som jag tog nu och mr bra igen. Jag vet, stort misslyckande men jag trodde inte att det skulle bli s hr svrt.

Jag r svag jag vet, men klandra mig inte. Jag gr ett nytt frsk imorrn, har ftt utskrivet kodein recip av en jourlkare nr jag berttade hur jvligt jag har det. Skall frn och med imorgon g in stenhrt fr att lgga ner. Det svraste r den psykiska biten. Det r precis som Unbalanced skrev att det knns som man hller p att bli tokig. Men jag har klarat att lgga ner kodein, tramadol och sprit s jag SKA lyckas. Men som nn annan skrev att jobba p opiat-at gr inte, det var bara det att jag inte hade ftt nn riktig at dag nummer 2. Den kom dag nummer 4, allts idag.

Skriver imorrn igen. Sg vad ni vill, terfall r en del av "sjukdomen", kalla det svag karaktr eller vad som helst, gjort r gjort. Jag har i alla fall tagit beslutet att sluta, det hade jag inte frra veckan.

Jag frstr att det mste vara verjvligt, jag frsker sjlv sluta med kodein efter att ha ftt bytt bort tramadolen mot kodein.

Inte heller ngn dans p rosor, men jag har hittils sluppit s stora steg t gngen att dylika AT besvr gr sig pminda.....
Citera
2005-11-13, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrettySneaky
Efter ett missbruk ska man vl iofs inte bli tillsammans med ngon inom ett r?!

Det dr r bara en jvla oskriven skit-terapeutregel.
Jag hade ett jttefint frhllande till en tjej. Jag hade
inte varit drogfri lnge. Men nd var jag snll, dmjuk,
frstende, icke-egoistisk, vidsynt och klarade av att
f krlek p en sund niv.

Men hennes jvla drogteraput tryckte i henne den dr skiten.
Och jag blir s jvla lack. Vi stttade varandra, mdde bra,
va det nt kunde vi prata med varandra och kndes nt
konstigt var vi rliga med varadnra.

Visst, det funkar itne fr alla. Men man ska nog inte ta det dr
p s fr stort allvar.

Jag menar, alla jvla knarkarbcker man lst(Vi lskar dig lillebror, gatloppet tex) S har alltid en brud/gud varit lsningen till slut.
Citera
2005-11-13, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visslaren

Allts vad snackar du om?
Misslyckande? Du r frfan en beroende narkoman.
Det r ju fr fan ingen skam i att ta terfall d.
Tvrtom, du lr dig nt bra efter varje terfall.
Du beskriver ju hur jvligt du har det, och nd
r duinstlld p att fortstta fightas, HUR GRYM
R DU INTE?Va?
Samhllet r s jvla duktiga p att klanka ner
p knarkare, och familjen r oftast besvikna nr
man tar terfall.. Men fr fan, det r fullt naturligt
och INGEN INGEN kan klandra en fr det.

Visslaren, du klarar det hr, och sl fr fasiken inte
p dig sjlv. Du r p god vg.
Citera
2005-11-13, 17:43
Medlem
007ens avatar
testa trappa ner, om du kr p 8mg nu s tar du 4mg och efter ett tag 2mg...

te x.

vecka 1-2: 8mg
vecka 3-4: 4mg
vecka 5-6: 2mg

blir nog lttare att sluta d
Citera
2005-11-13, 20:46
Medlem
visslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007en
testa trappa ner, om du kr p 8mg nu s tar du 4mg och efter ett tag 2mg...

te x.

vecka 1-2: 8mg
vecka 3-4: 4mg
vecka 5-6: 2mg

blir nog lttare att sluta d

Vill grna kra p den metoden, men mina pengar r slut. Hr kostar suben 350kr/st och jag har redan tagit 1000kr i frskott p lnen och r skyldig alla mina kompisar pengar.

Skulle i alla fall behva 3 sub s jag kunde trappa ned. Kan f 3 fr 900kr (mngdrabatt). Men var ska jag f pengarna ifrn, nn som har en id?

Idag sndag har jag inte tagit nn sub. Mr inte dligt. Men at:n kommer som sagt dag 3/4.

Vet inte var jag ska ta vgen snart. ngesten ter upp en.
Citera
2005-11-13, 21:06
Medlem
jonkeSthlms avatar
Har du inga Stesolid som du kan vrka i dig nu? Tycker sedan att du ska ta kontakt med beroendekliniken eller ngon lkare som r expert p opiater o droger. Jobbet kan du glmma under vrsta AT:en.

Nertrappning(dr har du svaret)

Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in